Album printen

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Ik hoor over en zie een hoop albumprinters, van Hema tot Profotonet, van Kruidvat tot Kamera-express.
Nu ik mijn vakantiefoto's in een album wil hebben, wil ik uiteraard redelijke kwaliteit.
Ik heb nu mijn boek gemaakt in Albelli voor een prijs van €100.-(30x40 56 pag. nog niet besteld), maar ik vroeg me af of er mensen zijn die goeie of juist mindere ervaringen hebben met Albelli.


Is er iemand die een idee heeft welke albumprinter er met kop en schouders bovenuit steekt en binnen een budget van €150 blijft(Max. 60 pag.)? Zou Profotonet er beter uitkomen qua scherpte vergeleken met Albelli?
(M.i. schort er aan de losse HEMA-afdrukken behoorlijk wat, vooral vergeleken met Profotonet(weliswaar 2,5x de prijs per foto... Maar is dit in boeken ook zo'n groot verschil?) )
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Ik heb al diverse albums bij Albelli laten afdrukken.
Over de kwaliteit en geleverde service ben ik erg te spreken.

Wat mij betreft een aanrader.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik neem aan dat je de volgende site al kent: http://www.fotoboeken.net/fotoboeken.php
Gebruikers-avatar
AvanO
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 11:36
WoonplaatsCOLON Midden van het land
CONTACTCOLON

Ik heb inmiddels een aantal albums via de Hema laten maken en ben daar goed over te spreken. Kwaliteit is goed. Mensen die de albums bekijken zeggen soms "het lijkt wel een boek wat je in de winkel kunt kopen" :D . Ook de service is goed. Bij eén van de albums waren de eerste en laatste pagina verwisseld. Mailtje gestuurd, waarop prompt werd geantwoord. Album op kosten van Hema teruggestuurd en een nieuwe gekregen die wel goed was.
Arie

Leuke speeltjes, waar altijd wat bij kan.
Anoniem 4

Tussen Albelli en Hema zul je niet veel verschil vinden, want die komen uit dezelfde afdrukcentrale.

Misschien heb je hier iets aan:

http://www.digitalefotografietips.nl/fo ... espreking/

http://www.webprint.nl/over-webprint/do ... lbums.pdf/

Ook in het laatste nummer van het tijdschrift DigiFoto Pro staat iets over een beperkt aantal fotoalbums.

Albelli en Hema zijn zeker niet slecht voor hun prijs, maar wil je kwaliteit dan is Profotonet ook voor albums een goede. Pixum schijnt trouwens ook best goed te zijn, maar ik heb er geen ervaring mee.
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Bedankt allen voor de tips!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar