Canon 7d, Bug of defect?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
rodoboy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2005 18:45
WoonplaatsCOLON Grootebroek (NH)
CONTACTCOLON

Beste mede forum gebruikers,

Ik heb in februari mijn eos7d aangeschaft.
Nu heb ik iets heel vreemds. Als ik de camera met de lens recht omlaag houd dan begint hij een eigen leven te leiden.
Voorbeeld, ik zet hem in het programma automatisch, nu klapt vanzelf de flitser op en begint diversen keren te flitsen (alsof ik half de ontspan knop indruk) terwijl ik uiteraard geen enkele knop indruk.
Zit ik in een ander programma P, M, TV, AV dan doet hij dat ook alleen zonder de flitser te gebruiken en op te klappen.
Als ik dan in het menu of preview van een foto zit springt hij automatisch terug naar het info scherm.
Ik kan nu op menu drukken wat ik wil maar kom hier niet meer in. De camera is gewoon bussy.
Het gebeurd alleen wanneer ik dus de lens tussen mijn benen recht omlaag heb, houd ik de camera gewoon horizontaal is er niets aan de hand.
Mijn vraag is dan ook is dit een bug, of is er echt wat stuk?
Voor degene die denkt ook wel een rare manier om een camera vast te houden, Als ik in mijn mobiele vogel hut zit met mijn 50-500 erop dan hou ik hem nog wel is in deze positie
Om wat foto’s terug te zien of eventueel wat settings te veranderen.
Graag wat reacties van mensen die ook een 7d hebben, en dit zelfde probleem al een zijn tegen gekomen?
Heb de camera al terug gezet met de optie wis alle camera instellingen, maar weet niet of dit gelijk is aan de fabriek instellingen. Echt een harde reset (fabrieks) zou ik niet weten hoe dat moet.
Wel heb ik daarna de laatste firmware erop gezet maar ook bied geen oplossing.

Graag uw reacties, Groeten Frans
EOS7D - EF-S 10-22 - EF 24-105 [color=red]L[/color] IS - EF 100 [color=red]L[/color] IS MACRO - SIGMA 50-500 - 430EX II
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Trek je knoopcelbatterij er eens uit en laat hem zo eens een half uurtje staan. als het dan nog is, dan denk ik dat je hem moet retourneren
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
rodoboy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2005 18:45
WoonplaatsCOLON Grootebroek (NH)
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLONTrek je knoopcelbatterij er eens uit en laat hem zo eens een half uurtje staan. als het dan nog is, dan denk ik dat je hem moet retourneren
Jeroen,

Bedankt voor je snelle reactie,
Ik heb dit net geprobeerd, maar na ruim een half uur wachten nogsteeds hetzelfde probleem.
Als niemand anders dit probleem heeft met zijn 7d dan moet hij inderdaad retour.
Duurt dit meestal lang via Canon Nederland?

Groeten Frans
EOS7D - EF-S 10-22 - EF 24-105 [color=red]L[/color] IS - EF 100 [color=red]L[/color] IS MACRO - SIGMA 50-500 - 430EX II
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Weet je zeker dat je met je been niet tegen het dof knopje aan zit te drukken?
Gebruikers-avatar
rodoboy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2005 18:45
WoonplaatsCOLON Grootebroek (NH)
CONTACTCOLON

Sushi schreefCOLONWeet je zeker dat je met je been niet tegen het dof knopje aan zit te drukken?
100% zeker van niet, blijft echt heel vreemd....
Anders morgen maar terug naar de winkel, en die er naar laten kijken.
EOS7D - EF-S 10-22 - EF 24-105 [color=red]L[/color] IS - EF 100 [color=red]L[/color] IS MACRO - SIGMA 50-500 - 430EX II
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Dan weet ik het zo ook ff niet meer nee.....
Gebruikers-avatar
wiepko lubbers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2009 21:25
WoonplaatsCOLON Wieringermeer

Het lijkt mij dat je hem moet retourneren.
Werk zelf met de 7D en kijk op dezelfde manier als jij naar mijn opnames, maar heb een dergelijk probleem niet.
Succes er mee!! Hoop dat je het snel kunt (laten) oplossen.
Vr.gr. Wiepko
Kijken is nog niet altijd alles zien. Fotograferen is vastleggen wat je ziet.
Gebruikers-avatar
NielsH
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2010 18:13
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Same here, hou mijn 7D ook regelmatig in die positie, inderdaad om foto's te bekijken of instellingen te wijzigen. Dergelijk gedrag, zoals je beschrijft, heb ik nog niet meegemaakt.

Retourneren lijkt me inderdaad de enige optie. Vervelend...
Canon EOS 7D | Canon glas en Speedlite | Tamrac Adventure 9 | ND-filters
http://www.heinis.eu
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Gebeurt dit met alle objectieven?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
widego
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 13:27
WoonplaatsCOLON Bij een afslag ergens tussen Breda en Rotterdam

Batterijgreep? Knopje aan de voorzijde?

Wicher.
Gebruikt een EOS-90D, met 40D en 50HS als backup. Sigma en Canon glaswerk.
-Sarah-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 15:18
CONTACTCOLON

Ik heb een soort gelijk probeem gehad met mijn 350D. De flitser klapte bij mij echter alleen maar uit. Dit was slechts de aankondiging van meer problemen.
Na verloop van tijd functioneerde de M stand niet meer als M maar als P. De AV stand was ineens M was geworden enz. Het leek wel alsof ik mijn toestel lekker geschud had en alles doorelkaar was gegeaan :? Elk knopje had een andere functie gekregen als daar origineel aan toegewezen was. Dat had tot gevolg dat als ik een knopje indrukte mijn scherm van het een naar het ander sprong omdat dat knopje niet deed wat ik ervan verwachte.

Bij mij bleek er toen zowel een probleem te zijn met de flitser als met de printplaat. Onder garantie laten repareren en nooit meer problemen gehad.

Ik heb zelf ook een 7D en deze problemen met de 7D niet ervaren. Ik heb het uitgeprobeerd maar bij mij gebeurt er niets. Gelukkig maar :D

Als je zeker weet dat je de camera niet zo op je benen legt dat je een knopje indrukt zou ik aanraden even terug te gaan!
[size=75]Canon EOS 7D | Canon PowerShot G7 | Canon EF-S 18-55mm/F3.5-5.6 II | EF 24-105mm f/4L IS USM l Tamron 28-75mm/F2.8 | Canon 70-200mm/F2.8L IS l Canon Speedlite 580EX | En kleinigheden...[/size]
adrianus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2005 18:30

Het kan zijn dat de camera in een ander programma stand . de flitser gebruikt om scherp te stellen .

Dat is een optie die je aan /uit kan zetten .

gr ad .
Gebruikers-avatar
rodoboy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2005 18:45
WoonplaatsCOLON Grootebroek (NH)
CONTACTCOLON

widego schreefCOLONBatterijgreep? Knopje aan de voorzijde?

Wicher.
Stom stom stom,

Je heb hellemaal gelijk, de ontspan knop van de grip ruste op mijn been.
Gelukkig is er dus niks stuk, in ieder geval iedereen bedankt voor het mee denken.
Ik maar zeggen 100% zeker weten dat ik niks indruk *Bloos*

Groeten Frans
EOS7D - EF-S 10-22 - EF 24-105 [color=red]L[/color] IS - EF 100 [color=red]L[/color] IS MACRO - SIGMA 50-500 - 430EX II
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Kan gebeuren toch :lol: :D
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Ik had laatst iets soortgelijks hoor... Ik stond op Spa Francorchamps en wilde een andere sluitertijd kiezen: ik aan dat wieltje draaien, er gebeurde helemaal niks. Hoe kan dat nou, wieltje kapot, zal toch niet? Toen bleek dat datzelfde knopje van die batterijgrip tegen mijn lijf aan hing... Nog nooit eerder meegemaakt, maar dat was wel het probleem.

En dat ligt uiteraard niet aan ons, maar aan dat knopje :twisted: :D
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar