Kathedraal Roermond

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rens1989
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2010 14:45
WoonplaatsCOLON Roermond
CONTACTCOLON

Dit zijn een aantal foto's van mij in de kathedraal van Roermond. Hoop dat jullie het wat vinden en opbouwende kritiek is altijd welkom! Ze zijn allemaal in Z/W geschoten omdat 1. ik dat mooi vind :P en 2. het de sfeer van de kerk wel benadrukt. Veel kijkplezier!

1.
Afbeelding

2. De compositie is een beetje gebroken doordat de poot onderin niet volledig in beeld is. Maar voor de rest vond ik hem mooi.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Canon EOS 450D | BG-E5 | EF-S 18.55mm kitlens | EF 50mm F/1.8 | Hama tripod/monopod
Gebruikers-avatar
Rens1989
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2010 14:45
WoonplaatsCOLON Roermond
CONTACTCOLON

Ik zie alleen mijn foto's niet meer in het bericht staan :s

Edit: Het ligt aan de pagina waarmee ik ze upload, op andere fora is het ook zo, ik probeer het op te lossen!

Edit: Opgelost
Canon EOS 450D | BG-E5 | EF-S 18.55mm kitlens | EF 50mm F/1.8 | Hama tripod/monopod
Gebruikers-avatar
Tamara EOS350D
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2009 17:01
WoonplaatsCOLON Bunschoten

Nummer 1: vind ik persoonlijk wat saai.

Nummer 2: staan een beetje teveel dingen in naar mijn idee...een bank met stof, een schilderij, nog een houten bankje, een ijzeren tafeltje, een kaarsje en een orgel?(kan niet zien wat het is). De meeste dingen staan er ook maar voor de helft op. Zelf had ik denk ik wat meer op één van die dingen de nadruk gelegd (hou zelf erg van het houtsnijwerk zoals je volgende foto van de banken).

Nummer 3: erg mooi (staat iets scheef). Je zou kunnen proberen om het raam onder het kruis recht te zetten...en kijken hoe de foto er dan uit ziet.

Nummer 4: mooi detail, mooi schuin waardoor je de togen nog een beetje ziet en het glas in lood, mooie foto. Hier hou ik van...dus mijn favorieten zijn 3 en 4.

Groeten,
Tamara
Canon EOS 450D - 17-70 mm Sigma 2.8 Macro - Sigma 18-200mm - 50 mm Canon 1.8 - Speedlite 580EX II - tussenringen - ... de spullen zijn er, nu nog ermee leren werken ;-)
Gebruikers-avatar
remcodb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2009 21:36
WoonplaatsCOLON monnickendam

hoi rens,

leuke plek om foto's te maken :D

Ik vind het leuke foto's, zeker een stapje verder als amateur
(wat ik (ook) ben :))

maar wat mij opvalt on te kunnen verbeteren is.

1. dit is best een mooie foto, alleen is het onderwerp het minst,
mooie dof, ik zou alleen de foto een beetje naar rechts roteren en een stukje van de linker kant afhalen waardoor je het schuine streepje van de tegels kwijt bent.

2. dit is eigenlijk een beetje een rommelige foto, en je scherpte gebied licht op het middelste/achterste onderwerp, wat niet mijn voorkeur zou hebben.
(ik zou denk een close-up gemaakt hebben van het tafeltje met de kaars, met een lage f-waarde, waardoor je ook een mooie achtergrond heb. eventueel alles zwart wit, behalve de kaars met z'n licht)

3. humm, dit zou een mooie foto kunnen zijn, maar hij staat scheef en hij is niet scherp, zelfs en beetje raar wazig achterin.
de bank rechts breekt de foto behoorlijk negatief. als je hem in de breedte maakt (zoals nu, dan had ik denk eerder een foto zonder grond gemaakt, maar met de ramen in het midden. bij een staande foto had dit denk beter gepast, dan had je minder bank en nog meer diepte).

4. netjes, alleen jammer dat de achtergrond zo druk is, maar daar kun je niet altijd wat aan doen. mischien had je alleen een foto kunnen maken van het hoofd met de handen met de witte paal op de achtergrond.


zwart/ wit vind ik zelden een toegevoegde waarde, maar dat is persoonlijk.
in dit geval vind ik het bij foto 1 op z'n plaats.

je mag de foto's hier groter plaatsen (tot 900 pixels aan een zijde)

en het zou mooi zijn als je de exif info kan zien, die is nu door het programma wat je gebruikt verloren gegaan.

vat dit niet op als kritiek.
ik ben best even bezig geweest om dit te schrijven en is 100% goed bedoeld voor een visie uit ander mans ogen.
ik heb er tot zover altijd erg veel van opgestoken.

ik vind het een leuke serie.

groetjes, remco
Canon 450d + 17-55 2.8.
Gebruikers-avatar
Rens1989
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2010 14:45
WoonplaatsCOLON Roermond
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties! Ik vat niets op als beledigend of slecht zolang het vriendelijk gebracht wordt haha :D Met deze tips kan ik veel dus ontzettend bedankt!

Ik heb mijn 450d nu precies 2 maanden en knommel een beetje met vanalles. De kathedraal vond ik de uitdagendste locatie tot nu toe, vandaar deze serie!

Ik gebruik een website van een kennis die een 'uploadmap' heeft en die past automatisch die grootte aan. Zal het de volgende keer anders proberen want het gaat inderdaad ook ten koste van de foto's.

Nogmaals bedankt voor de tips!

Groeten,
Rens
Canon EOS 450D | BG-E5 | EF-S 18.55mm kitlens | EF 50mm F/1.8 | Hama tripod/monopod
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar