Joyce @ Eppel Fotografie

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Woensdag heb ik Joyce op bezoek gehad.
Samen met mijn vriendin (die een uitstekende creative assistent is) de shoot gedaan.
Joyce had nog nooit voor de camera gestaan maar ik ben tevreden.
Natuurlijk weer verschillende bewerkingen gedaan.
Niet iedereen zal er van houden maar toch hoor ik graag jullie mening. :)

Schiet er maar op!

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding
Gebruikers-avatar
MisschienOoit
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 191
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 07:04
WoonplaatsCOLON Leidschendam

Wat een prachtige meid!

Waarschijnlijk ligt het aan mijn monitor en zijn de foto's niet uitgebeten?
De ontspanknop heet niet voor niets zo. ;-)
Gebruikers-avatar
Ypie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2008 12:49
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

mooie serrie, vooral de blauwe ogen springen eruit. Toppie hoor.

Gr. Anton.
Canon Eos 7DII+Canon 70-200/F4.0+Canon 50mm/F1.8 II+Canon 100-400+Sigma 60-600mm f/4.5-6.3 DG OS HSM Sports
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Andre Berends schreefCOLONDie ogen.... WAUW!!
Die zijn toch vast en zeker wel doorgedrukt in Photoshop. Lijkt me sterk dat deze zo uit de camera kwamen. :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Netjes gedaan en een prachtig model hoor ! Misschien nét over the top qua bewerking, vooral haar ogen. Het kan nog, maar pas op dat je niet doorschiet.

groet Martijn
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@Martijn: Bedankt voor je leuke en positieve reactie.
Van mensen zoals jij neem ik het graag aan en leer graag bij.
Ik heb geprobeerd een soort van overdreven "Fashion look" te creëren.
Die ogen vond ik daarbij wel passen.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

In die opzet ben je zeker geslaagd ! Ik denk ook dat het zeker nog kan, maar ga er niet verder mee ! Ik bedoel verscherpen en verzadigen ! Zo is het nog nét mooi. Ik heb net nog eens je foto's bekeken en 4 en 5 zijn werkelijk plaatjes. Vooral de beweging in haar haar kan ik erg waarderen !!!
Gebruikers-avatar
frankyboy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2009 08:12
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

voor mij toch echt je laatste z.w. op nr 1 na iets te veel
Groetjes; Frank www.brouwersfotografie.nl
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@Martinus: Nogmaals bedankt voor je eerlijke kritiek.
Hier kan ik wat mee en ik zal het proberen de volgende keer iets anders te gaan doen. Ben nog duidelijk zoekende naar mijn perfecte stijl.

Zeer bedankt voor je kritiek! :)
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Drwizz schreefCOLON@Martinus: Nogmaals bedankt voor je eerlijke kritiek.
Hier kan ik wat mee en ik zal het proberen de volgende keer iets anders te gaan doen. Ben nog duidelijk zoekende naar mijn perfecte stijl.

Zeer bedankt voor je kritiek! :)
De rest had net zo goed niet kunnen reageren? :?

Maar ik vind het in de bewerking iets doorgeschoten, dat is jammer, verders mooie foto's en mooi model.
Anoniem 4

Voor een beginnend fotograaf is dit een leuke start, althans de kleurversies. Zwart/wit omzetting en bewerking vraagt nog oefening. Hiervoor werd al genoemd “uitgebeten”, ik noem het meer té ver doorgeschoten bewerking. Er zit geen enkele structuur meer in de huid.
Een gladde huid okee, maar die moet nog wel leven.
Hoop dat je hier iets mee kunt en/of wilt, want je bent nogal selectief in van wie je reacties wilt accepteren. :(
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@KDFotografie:
Nee hoor, maar er zit niet echt iets bij wat ik kan gebruiken om de bewerkingen of de techniek te verbeteren.
Dan bedoel ik: licht, nabewerkingen, duotoning enzovoort.
Ik ben verder erg blij met de reacties.
Op de HiRes versies zit een fantastische structuur in de huid en ook de poriën zijn nog goed zichtbaar. Ze heeft een hele gladde huid van zichzelf.
Evengoed stel ik je mening erg op prijs.
Ook jij weet van wanten en hebt een hele mooie stijl en ik respecteer het feit dat je de moeite hebt genomen om te reageren.


@Illuminatus: Het zijn geen ZW omzettingen maar "Duo Tone" zoals jij als gevorderde zou moeten weten. :)
Ik ben niet selectief maar ik baseer me op kritiek van mensen die er wat meer verstand van hebben en "out of the box" denken.

Anyway, ik ga er mee aan de slag!
Anoniem 4

Daarom kun je nog wel je waardering laten blijken voor degenen die de moeite genomen hebben om kritisch naar je foto’s te kijken en commentaar te leveren, ook al kan/wil je niets met hun opmerkingen.
Met duotone heb je een half punt. Iedere duotone begint met grayscale en twee kleurtonen, nl. zwart en wit. Ook dat is maar half waar als je zwart en vooral wit niet als kleur wilt aanmerken. Ik beschouw ze gewoon als kleuren, maar ieder mag dat – al dan niet wetenschappelijk onderbouwd – anders zien.
In de betreffende foto’s heb je inderdaad na de grayscaling een toning toegevoegd, die ik op zich best wel mooi vind, niet overdreven, maar heel subtiel. Blijven mijn opmerkingen over de vrijwel volledige afwezigheid van structuur in de huid. Het model mag dan een mooie gladde huid hebben, maar die heeft altijd natuurlijke structuur en dat mag best gezien worden.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@Illuminatus: Bedankt voor je motivatie.
Wanneer iemand kritisch kijkt heeft deze ook een kritisch antwoord en dat waardeer ik van bijvoorbeeld jou, KD en Martinus.
De rest van de reacties zijn een beetje grijs gebied maar desalniettemin erg gewenst.

Waarom denk je eigenlijk dat ik een beginnend fotograaf ben?
Waar baseer je dat op? :)
Anoniem 4

Waarschijnlijk heb ik te snel en niet goed gelezen. Zie bij nadere bestudering dat het voor je model de eerste keer was. Verderop schreef je nog dat je graag wil bijleren. Eerste keer en willen bijleren heeft mij tot een wat overhaaste, verkeerde conclusie gebracht. :oops:
Excuses daarvoor, ik zal voortaan beter lezen en minder snel conclusies trekken. :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar