Lijnenspel

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
Zorgeleos
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 756
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 10:01
WoonplaatsCOLON 't Gooi

Geweldig. Wat een robuuste zachtheid.
Een winnaar bij veel fotowedstrijden - inzenden die hap!
Klasse, Lex!
5D III | 24-70 II | 70-200 2.8 IS II | www.lionfoto.nl
Gebruikers-avatar
Gtranquillity
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 18:22

Hi Lex,

Zoals ik in mijn vorige post al schreef, heb ik me vanavond bezig gehouden met 'je uitdaging' ;-)

In principe zijn de foto's redelijk gelukt, alleen hebben mijn foto's, in tegenstelling tot die van jou, een kartelrandje. Dit komt overduidelijk, omdat ik scherpgesteld heb op de rand van het papier.

Heb jij dit kartelrandje softwarematig weggewerkt, of heb je met de camera iets schuin, scherpgesteld áchter het randje? De onderkant (waar de blaadjes samenkomen) zijn tenslotte wél scherp.

Ik weet dat het niet toegestaan is om foto's in andermans topic te plaatsen, maar ik hoop dat dit kleine stukje (om aan te tonen wat ik bedoel) oké is.

Afbeelding

Groetjes
Diana
Lex Augusteijn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1463
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2004 14:31
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Diana,

Ik had dit probleem ook, dat kwam door het afsnijden van het papier.
Ik heb toen gezorgd alleen de originele buitenranden aan de voorkant te plaatsen. Die waren prima glad.
Is dit bij jou ook de oorzaak? Anders moet je een betere kwaliteit papier gebruiken.
Canon 5DII + EF 70-200/4.0L IS USM + EF 24-105mm/F4.0L IS USM + EF 17-40/F4.0 L + EF 50/1.8 + Tamron AF SP 90/2.8 DI + Speedlite 580 EX II
En dat moet ik allemaal meezeulen ...
Gebruikers-avatar
Gtranquillity
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 18:22

Hi Lex,

Ik heb net voor de zekerheid nog even gekeken, maar ik heb de geknipte kant aan de achterkant zitten. Ik zal eens wat ander papier voor het macro objectief houden. Bedankt voor het advies!

Groetjes
Diana
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Damn... je bent weer "prikkelend" bezig!
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik vind dit een fraaie, grafische plaat geworden 8)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar