Vraag je wat het beste is (objectieve)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jelle1993
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2009 18:56
WoonplaatsCOLON Tiel

Ik heb zin 2 weken de 50 mm 1:8 van canon :lol:

Nu zit ik even te kijken mijn ruimte is beperkt ik wil graag foto's maken van iemand van top tot teen , en van 3 personen op 1 bank .
Nu red mijn 50 mm dat niet omdat de afstand te dicht bij is krijg ik het er niet helemaal op :? wat kan ik doen ???

Moet ik een andere lens er bij Zo ja welke ?? :?
Zo nee wat moet ik dan doen :roll:
[size=75]canon 450d+grip lens: canon EF-S 55-250 1:4 5.6 IS - Speedlite 430 EX i - Canon 50 mm f1.8ii[/size]
Superdaantje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2009 00:39

je kunt een stap naar voren of achter doen ;)

Je kun ook eens de standaard kitlens eens proberen ?
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Er staat duielijk dat de ruimte beperkt is dus dat stapje naar achteren zal niet gaan, een stapje naar voren lijkt me een vrij nutteloze tip.

De standaart kit lens zit niet bij iedere camera, waarom ga je er vanuit dat TS die heeft?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Met de lenzen in je signature vrees ik niet dat je er mee gaat komen.... Je kan de 3 op de bank dichterbijelkaar laten zitten, maar als de kijk hoek niet grootgenoeg is om op die afstand iedereen in beeld te krijgen, zal het niet lukken :-(

Naar achteren lukt niet (muur uitbreken lijkt me geen optie)
"breder" kijken kan niet met de lenzen uit je signature
Dus dan proberen de mensen dichter bij elkaar te zetten. Lukt dat ook niet, probeer dan een lens te lenen (of kopen) voor die ene foto.
Gebruikers-avatar
RobinD
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2009 10:38
WoonplaatsCOLON Utrecht

Ik zou zeggen: de standaard-kitlens bij de 450D (18-55mm IS)
Als je die niet hebt: nieuw is die vrij goedkoop en tweedehands worden ze veel aangeboden op bijv. marktplaats of hier.

Prima beeldkwaliteit. Niet al te geschikt voor donkere omstandigheden, alhoewel je dat met je Speedlite kunt opvangen :wink:

Ik gebruik deze lens zelf nauwelijks meer, maar ik heb 'm altijd in m'n tas zitten voor het geval dat ik een licht, veelzijdig en makkelijk lensje nodig heb.
5d + 24;35;85;70-200mm
Gebruikers-avatar
jelle1993
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2009 18:56
WoonplaatsCOLON Tiel

Inderdaat een stap naar achteren kan niet meer en naar voren heeft geen zin . :wink:

Er moeten 3 personen op een 2 zitbank , en nee ik heb de standard kit niet (18-55)
Zal ik de 18-55 kopen of zeg jullie toch van ander optie van lens ?? die niet al te duur is :)

Alvast bedeandt voor de reactie's
[size=75]canon 450d+grip lens: canon EF-S 55-250 1:4 5.6 IS - Speedlite 430 EX i - Canon 50 mm f1.8ii[/size]
Superdaantje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2009 00:39

voor rond de 90 euro heb je de 18-55 IS al. Is een prima objectief.
http://tweakers.net/pricewatch/169778/c ... 56-is.html

En wat is voor jou niet al te duur?
Laatst gewijzigd door 1 op Superdaantje, in totaal 14 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ik ken de mensen natuurlijk niet, maar anders kun je ook voor de creatievere oplossing gaan en 2 mensen laten zitten en 1 er dwars overheen....

de "kitlens" 18-55 is voor het geld zeker geen slechte lens. Natuurlijk zullen er vele reacties zijn dat deze lens niet lichtsterk is, niet vlijmscherp, maar voor dat geld zeker geen slechte keuze. Zeker als je het gebeid onder de 50mm bijna niet gebruikt, is het zonde om te veel daaraan uit te geven.

Ik vermoed dat je die op ebay of marktplaats misschien wel voordeliger kan vinden dan de nieuwprijs....
Gebruikers-avatar
jelle1993
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2009 18:56
WoonplaatsCOLON Tiel

Niet al te duur is voor mijn max 150 euro .
Dus dan is 18-55 de beste optie .
[size=75]canon 450d+grip lens: canon EF-S 55-250 1:4 5.6 IS - Speedlite 430 EX i - Canon 50 mm f1.8ii[/size]
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

enuhh misschien een beetje lompe gedachte hoor, maar wat dacht je van een ?andere locatie?


groet kees
Gebruikers-avatar
RobinD
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2009 10:38
WoonplaatsCOLON Utrecht

jelle1993 schreefCOLONNiet al te duur is voor mijn max 150 euro .
Dus dan is 18-55 de beste optie .
Even zoeken op het forum levert bijvoorbeeld deze TKA

Voor die prijs is de 18-55 IS een heel prima lensje. Kan je geen buil aan vallen.
5d + 24;35;85;70-200mm
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Een andere locatie lijkt mij ook de oplossing, of anders een andere opstelling. Maar mocht dat niet lukken, ja, dan heb je een andere lens nodig.

Een kitlens is leuk, maar niet lichtsterk, en ik heb het rare idee dat die bank binnen staat... Wat dacht je van een 28/2.8? Nieuw te krijgen voor €179,- en moet dus tweedehands op je maximale bedrag uitkomen. 28mm geeft bovendien een ideale standaard prime lens. Gewoon een ideetje!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
mattia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2009 15:04

50mm op crop (ongeveer equivalent aan 85 op full frame) is leuk voor headshots binneshuis, soms met bovenlichaam, of van redelijk afstand full body buiten. Persoonlijk vind ik voor binnen en 'top tot teen' portretten een equivalent van 35mm (voor jouw 450D de kitlens, of een 24mm prime) heel erg prettig werken, een 50mm equivalent (30mm op crop) voor 'algemeen' gebruik. Maar ik ben een beetje gek van primes de laatste tijd; mijn nieuwe (tweedehands) 35L zit erg vaak op de 5D, en ik zit enorm te hunkeren naar de Sigma 50/1.4

Ik zou de Sigma 30/1.4 of inderdaad de Canon 28/2.8 overwegen. Kijk ook eens op de tweedehands markt.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

jelle1993,

Persoonlijk, denk ik dat de "Canon EF 35mm f/1.4 USM" wel geschikt voor je zou kunnen zijn. Wel een hoop geld, maar in mijn ogen een zeer goede vastbrandpunt lens.

Wil je zoom, dan zou je ook nog kunnen denken aan de "Canon EF 16-35mm f/2.8 USM II".

Een goedkopere oplossing: De "Canon 24mm f/2.8". Meer groothoek als 24mm zou ik niet aan beginnen, omdat de kans op vertekening wat groter wordt als je niet precies weet hoe je die vertekening grotendeels tegen kunt gaan.

gr. Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Canon Benny: TS geeft aan max 150,00 te hebben... :lol:
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Harmr,

En wat verwacht je daar voor te kopen dan...!? 8) :wink:

Voor de TS is het beter, om eerst eens door te sparen om een lens aan te schaffen. Een lens is een investering, die je op termijn alleen maar vrolijker maakt; als het goed is. :)

gr. Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ik snap niet waarom er altijd zo denigrerend over de kitlens wordt gedaan. Voor dat geld is het een goede lens. Je kan er heel veel mee doen. Zelf heb ik de 18-55 kitlens (Zonder IS) een paar jaar gebruikt. De foto's die ik daarmee heb gemaakt zijn uitvergroot, en ik heb er ook enkele opdrachten mee gedaan.

Natuurlijk zijn er andere lenzen. Sommige lichtsterker, andere met een betere IS, ander iets scherper. Maar probeer eens een keer een foto te maken met verschillende lenzen, waaronder deze lens, en maak een afdruk. Ik zou het heel knap vinden als je de lens er dan uithaalt.

Daarnaast: is het aan ons om te bepalen dat de TS nu geen lens mag kopen als hij maar een beperkt budget heeft?
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

@ Canon Benny: klopt maar TS vraagt nu of er voor max 150,00 een oplossing is en die is er.. Dat de kwaliteit daarvan achterblijft bij de door jou genoemde lenzen is een feit maar dat zal TS voor lief nemen gezien zijn budget... :wink:
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar