Photoshop afbeeldingsprocessor, zie alleen desktop

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Update: wil ik een screenshot maken, zie ik nu ineens wel de hele mapstructuur......*zucht*

Vandaag net een leuke shoot gehad. Natuurlijk fotografeer ik alles in RAW. Na mijn eerste snelle selectie (delete onscherpe foto's, etc.) wil ik alle bestanden omzetten in JPEG (600 x 400 pix).

Dit kan vanuit Photoshop en Bridge via de afbeeldingsprocessor (geleerd via de "help" van PS), maar als ik nu klik op "een map wil selecteren" opent er een venster. Echter, in dat venster zie ik alleen de mappen op mijn bureaublad. Ik kan dus niet door de rest van mijn mappen op C: of D: bladeren en de juiste doellocatie selecteren.

Wie herkent dit probleem en heeft een oplossing (anders dan mijn oplossing om eerst alles op het bureaublad te zetten en vervolgens te verplaatsen)?

Alvast bedankt,
Erik
Laatst gewijzigd door 1 op E7picture, in totaal 8 keer gewijzigd.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

screenshotje?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Etienne Jong
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 385
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2006 10:14
WoonplaatsCOLON 't Zand (NH)
CONTACTCOLON

Volgens mij op Computer klikken. Dan opent de rest.
Anoniem 4

De makkelijkste manier is om een handeling (action) te maken door één foto te bewerken zoals je ze uiteindelijk allemaal wilt bewerken. Bijv. profiel, 16>8 bit, afbeeldingsgrootte, iets verscherpen, opslaan als jpeg met welke kwaliteit.

Als je die handeling (action) hebt bewaard, in PS onder Bestand > Automatisch > Batch.
Daar kiezen welke handeling je wilt verrichten. Bron map kiezen, doelmap kiezen, misschien nog wat opties kiezen en gaan met die handel.
Anoniem 4

Voor een quick en dirty omzetting kun je hier nog eens naar kijken. Razend snel, maar let op de beperkingen.

http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... zetten.asp
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

@ Illuminatus: bedankt voor de tip. Ziet er sneller uit dan het hele gebeuren in PS

@ Allen:
Het probleem heeft zichzelf opgelost. Nachtje slapen en computer opnieuwe aanzetten en nu ineens wel alle mappen in beeld. Ik blijf het rare dingen vinden deze apparaten.

bedankt
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Zo ie zo werkt het erg makkelijk om dit soort dingen in Bridge te doen. Als je daar de losse foto´s selecteerd kun je via Tools>Photoshop>image proccessor het zelfde doen, maar ik vind via Bridge veel makkelijker zoeken dan via een Dialog box in Photoshop.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar