Nieuwe flitsset kopen

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
ruudje55
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 20:42
WoonplaatsCOLON Almere

Hallo mensen,
Ik ben van plan om een flitsset aan te schaffen te weten de falcon yes 300 d
Is er iemand die mij kan vertellen of dit een goed startes flitsset is ..
Hoor graag jullie mening
groetjes Ruud
Canon 7D Mark II / 24-70 mm F2.8 L / Speedlite 430 EX / Cactus V4 /
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ik heb de falcon eyes GN 300D, ken de Yes 300 niet, maar die ik heb die functioneerd erg goed, mooie belichting, stevige statieven, mooie softboxen, kortom voor zijn geld een prima set.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
ruudje55
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 20:42
WoonplaatsCOLON Almere

Sorry maar ik bedoel de linkstar 300d :oops:
Canon 7D Mark II / 24-70 mm F2.8 L / Speedlite 430 EX / Cactus V4 /
Gebruikers-avatar
wilco7555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2008 14:09
WoonplaatsCOLON hengelo ov

Hangt ervan af wat je verwacht, wat je eisen zijn, wat je wil doen, portretjes, full body, hoe groot is de ruimte waarin je gaat fotograferen.
Op zich is met falcon eyes niks, maar de 300 D(igital) neem ik aan) ken ik verder niet, heb zelf de GN 900 AD serie en de ss110 en ben er best tevreden over al is bij de 900 serie een printbaan opgeblazen geweest, opnieuw moeten solderen. Verder geen problemen mee, maar goed. Het is echt wat je er mee wil doen wat je eisen zijn.......

Mijn mening is dat het best goed spul is voor die prijs.

groetjes wilco
Wie geen risico's neemt zal nooit uit zijn eigen schaduw komen.
Gebruikers-avatar
ruudje55
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 20:42
WoonplaatsCOLON Almere

Linkstar Flitsset FS-300D (set) deze dus ....
Canon 7D Mark II / 24-70 mm F2.8 L / Speedlite 430 EX / Cactus V4 /
Gebruikers-avatar
ruudje55
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 20:42
WoonplaatsCOLON Almere

Nou ik wil zowel portretten als full body dus ja ik hoop dat er mensen zijn die mij een raad kunnen geven ..De ruimte waarin ik dit wil doen is 5x3 meter...
Canon 7D Mark II / 24-70 mm F2.8 L / Speedlite 430 EX / Cactus V4 /
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

of je nou linkstar, falcon eyes of ander merk neemt, de meesten zijn aan elkaar gewaagd en hebben ook vaak dezelfde inhoud in de doos zitten.
nadeel van linkstar (enige) vind ik dat er maar twee winkels zijn die ze online verkopen (beide boven in het land), maar verder hoor ik alleen maar goede dingen erover.
voor de ruimte die je schetst meer dan voldoende voorlopig (bedoel voorlopig omdat je meestal na verloop van tijd een extra kopje erbij wil voor bv uitlichten achtergrond of aanbrengen haar of effect lichtje)
Ik zou wel direct bij aankoop een extra paraplu erbij nemen (geen doorschiet, maar reflectiie), kost weinig en hiermee kun je samen met een softbox wat meer variatie in je licht aanbrengen, later natuurlijk kun je nog meer atributen erbij nemen, zoals een snoot, barndoors, grid etc..
(al kun je een snoot gemakkelijk zelf maken door een stuk karton mooi rond te vouwen gelijk aan de breedte die je wil hebben, werkt prima (heb dit ook gedaan en doe het nog steeds)
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
ruudje55
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 20:42
WoonplaatsCOLON Almere

Ok dan ja ik twijfel nog tussen falcon eyes en linkstar maar net wat je zegt het is allemaal nieuw voor mij dus voordat ik wat ga aanschaffen wil ik eerst hier op het forum natuurlijk het een en ander weten..
Canon 7D Mark II / 24-70 mm F2.8 L / Speedlite 430 EX / Cactus V4 /
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ik heb de zelfde, 2x Linkstar FSD 300 en 1 x FSD 200. Prima degelijke kwaliteit, stabiel output, metalen huis en beste kwaliteit statieven. Hoewel er 1 flitser al een tijdje vervelend doet: vooral als hij wat langer aan het werk is en dus wat warmer wordt weigert hij soms op de meest onverwachte momenten. Ik heb de flitsbuis al eens vervangen, maar dat maakt niks uit. Kan er geen pijl op trekken. Draai dan even aan de stelknop en dan doet hij weer een tijdje. En het bajonet systeem vind ik niet soepel werken als je bv wilt wisselen van softbox naar reflector. Ik weet niet of dat ook bij andere merken zo lastig gaat .Ik ben aan het kijken naar een andere wat zwaardere set, en dat wordt toch ook weer Linkstar.

groet Martijn
luckynoodles
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2009 11:11

Ik heb zelf de LF-250A set en ik kan van Linkstar zeggen dat het oerdegelijk materiaal is. Ik gebruik het spul niet heel vaak, maar ik ben er erg tevreden mee. Als ik ooit eens een vaste studioruimte heb, wil ik er een octabox bij en een derde flitskop (ik gebruik nu ook wel de 530EX II als derde flitser) en deze zal in ieder geval 400 watt zijn. Kortom als je er eenmaal mee begint.... :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar