Voelt iemand zich geroepen???

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dave73nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Met veel plezier pluis ik hier bijna elk berichtje uit wat er gepost word, en dat deed ik al ver voor ik mezelf aanmelde. Ook de tutorials lees ik met zeer veel genoegen en regelmatig een keertje opnieuw.
Nu ik een beetje aan het zoeken ben naar mijn mogelijkheden om een cursus te volgen kom ik helaas door mijn onregelmatige diensten nooit uit op een tijdspan waarin ik bij alle lesmomenten aanwezig kan zijn... Natuurlijk is dit erg storend en dus voor mij ook niet realiseerbaar om daar aan deel te nemen. Nu ik hier terecht ben gekomen ben ik benieuwd of niemand er hier ooit aan gedacht heeft om een cursus op te zetten die via hier te volgen is compleet met opdrachten en feedback? Ik weet uit contacten die ik zo links en rechts heb opgedaan dat er best mensen geinteresseerd in zijn en voor een persoonlijke online begeleiding best in zouden zijn... Iemand een ideetje?

(Ja i know zoiets kan ook vai NTI of LOI maar leuker door mede liefhebbers toch?)

gegroet en leef met Vreugd!
Dave
Niet geschoten is ook niet gemist ;) Wat mis ik weinig de laatste tijd...
Jarenlang "close" vrienden met mijn 350D en delen deze vriendschap op www.dafke.nl
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Om dat te realiseren zou een komplete website opgezet moeten worden die dat regelt. Ik neem namelijk aan dat we het over een betaalde online cursus hebben. Daarvoor moet het e.e.a. toch afgescherm worden. Ik denk dat dat dus niet zo heel makkelijk is...

Zoals je zelf al aangeeft heb je onregelmatige tijden. Verwacht je dan de cursusleider ook online of bedoel je meer een eigen lees cursus. Want eigenlijk is EOS dat laatste al. :wink:
Het voordeel van een "normale" cursus is juist de cursusleider die er voor staat. Tenminste, dat vind ik dan.
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Dit forum is toch een grote doorlopende cursus met 12.000+ cursusleiders. :wink:
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Voor cameratechnieken is er een heleboel online te vinden. Bijvoorbeeld Digital Photography Tutorials.
Learn how to take and edit digital photographs using visual tutorials that emphasize concept over procedure, independent of specific digital camera or lens. Topics range from basic camera tips to advanced techniques.
En Digital Photography Techniques.
Make the most of your digital camera by learning new photography techniques. This is a brand new page that complements the photography tutorials by giving practical photo tips, or advice on more subjective topics.
Maar misschien zoek jij meer in de richting van een algemene fotografie-cursus?
Gebruikers-avatar
Dave73nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Hummmm denk dat ik het eens anders ga doen en eens beschrijven hoe ik dit leerproces ervaar gewoon in verhaal/blog vorm misschien kunnen mensen me dan beter corrigeren cq feedback geven... Natuurlijk is deze site een vreselijk grote cursus inclusief 12.000 leiders maar ja of die dan zitten te wachten op mijn foto-ontdekkingstocht daadwerkelijk te volgen?
Niet geschoten is ook niet gemist ;) Wat mis ik weinig de laatste tijd...
Jarenlang "close" vrienden met mijn 350D en delen deze vriendschap op www.dafke.nl
Gebruikers-avatar
tommy-z
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 21:30
WoonplaatsCOLON lingewaal

Dave73nl schreefCOLON Natuurlijk is deze site een vreselijk grote cursus inclusief 12.000 leiders maar ja of die dan zitten te wachten op mijn foto-ontdekkingstocht daadwerkelijk te volgen?
kijk even naar je onderschrift :lol:

je zegt het zelf al bijna niet geschoten is altijd mis........

gewoon dingen vragen als je ergens niet uitkomt.
er is bijna altijd wel iemand die dan een oplossing heeft.

Gr. Tom


8)
Canon EOS 500D...Canon 18-55 IS + UV. EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS. EF 85mm1.8 EF 50mm1.8 Metz 48 AF-1
rickbuddingh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Montfoort
CONTACTCOLON

Ik heb van deze knakker enkele boeken gekocht en gelezen en ze zijn erg inspiratief en helder. Via zijn website kun je online cursussen volgen. Wellicht een idee?
Bryan Peterson, Perfect Picture School of Photography, http://www.ppsop.net/

Gr. Rick
EOS 40D, 24-105 F4 L IS USM, 70-200 F4 L USM, 580 EX II
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dave,

Zelfstudie is in jouw geval de oplossing. Een cusus bij LOI of zo zou ik niet zo snel doen. Ik denk dat dat zonde is vergeleken met de kosten van bijvoorbeeld dit forum.

Fotografie is in mijn ogen het beheersen van een bepaalde basis waar je in het begin best even door een zure appel heen moet bijten. Maar wanneer kwartjes niet vallen na het lezen van saaie theorie, dan is er altijd wel iemand in de buurt bereid om een keer met je de bossen in te lopen of naar de dierentuin te gaan.
Heck, je woont in Tilburg, da's 20km verderop. Het is dat ik de komende twee maanden geen tijd/mogelijkheden heb.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
KaleFietsbel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1004
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009 17:12
WoonplaatsCOLON Heteren (Gld.)
CONTACTCOLON

Als je geinteresseerd bent in natuurfotografie, zou je je kunnen aanmelden bij een van de kritiekkringen hier op het forum.

groet,

John
Gebruikers-avatar
wilco7555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2008 14:09
WoonplaatsCOLON hengelo ov

De meesten hier die hebben aan het forum meer dan genoeg, ze lezen de vele informatie hier, gaan het zelf proberen, plaatsen een foto en krijgen zo goed als altijd positieve feedback over wat in hun ogen beter kan en anders kan.
Daardoor kun je wat je in de praktijk hebt gedaan nadat je de theorie heb geleerd aanpassen, je laat het op het forum zien, en zo ga je steeds een stapje verder. Het leuke aan dit forum is is dat fotografie vaak ook kwestie is van smaak en als je van 1 iemand les krijgt dan ben je in mijn ogen afhankelijk ook van de smaak en stijl van die persoon, hier heb je bij wijze van 5000+ smaken dus verschillende meningen over wat in hun ogen anders, beter of juist minder kan.

Het scheelt je niet alleen veel geld, iets dat mij wel goed uitkomt maar goed... Mijn mening is dat je hier echt heel erg veel kunt leren, veel meer dan op een basis cursus, mocht je een keer wat extra les willen in een bepaalde richting dan kun je altijd een vervolg cursus doen.
Mijn mening is dat een gewone LOI cursus weggegooid geld is en dat je aan de mensen hier veel meer hebt vanwege de informatie, de kennis, de liefde voor fotografie en het belangrijkste is misschien nog:
Ze hebben hier allemaal passie voor techniek, fotografie en elkaar helpen, en zoals iemand hier al eens zijn, dit is misschien de grootste fotografie familie van nederland waar het nivo heel hoog ligt en waar iedereen welkom is, of ze nou heel jong zijn zoals kevin en lisa of gehandicapt, of wat dan ook.

Hier voel je je gewaardeerd, en een cursus gaat alleen om geld.

Mijn mening...........
Wie geen risico's neemt zal nooit uit zijn eigen schaduw komen.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Ik weet niet waar je aan zit te denken. Maar het NIDF heeft een basiscursus opgezet die online is te volgen. BEdrag was iets van €50,-

Ik vond zelf de start wel heel erg basis, maar dat is ieder zijn eigen keus.

http://www.nidf.nl/canonacademy/

Gr.
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Je kunt je op verschillende manieren de basistechniek eigen maken. Veel lezen, op het forum en in bladen, kijk ook naar verschillende websites met info, en kijk veel naar foto's en de bijbehorende instellingen. Zo kun je langzaam aan gaan begrijpen hoe de knopjes werken, en welke beelden dat oplevert. Veel proberen ook, en jezelf dwingen aandacht te besteden aan wat er gebeurt. Probeer te begrijpen wat sluiters, diafragma's, ISO en dergelijke doen. En daarbij, het is jammer dat Jeroen geen tijd heeft, maar een uitstapje met een ervaren iemand die geduld heeft en wil uitleggen, scheelt een hoop! En probeer het ondertussen leuk te blijven vinden ;)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij het gros van de reacties hierboven. Er is hier al ontzettend veel info te vinden, zeker voor een basis.. Dan komen er vanzelf nieuwe vragen naar boven, waarop je even kan zoeken op het forum, of gewoon de vraag stellen. We zijn hier allemaal om ook weer te leren van elkaar, dus helpen je graag. En je bent dan gewoon nog geen geld kwijt, alleen maar veel tijd :D

Wat ik echter nog wel mistte in bovenstaande antwoorden is een workshop. Ipv een cursus van 12 dagen/avonden oid zou je ook een workshop uit kunnen kiezen. Die is over het algemeen 1 dag, en meer gericht op 1 onderwerp. Dus zoek iets uit waarover je graag meer wilt weten, en schrijf je dan voor een soortgelijke workshop in. Hier op het forum zijn ook een aantal mensen actief die zelf workshops geven overigens.
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Het is eigenlijk maar net wat je leerdoel is van zo'n cursus. Kun je daar iets specifieker in zijn?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar