Computervoeding doet erg vreemd"help"

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Goedenavond.

Omdat het te laat is om iemand van de ict. te bellen stel ik hier de vraag

Vanuit het niets doet mijn pc vandaag erg vreemd. Mijn voeding maakt enorme herrie mijn beeldscherm met internet exploder scrolt steeds van boven naar beneden op mijn pc. Ik kan nergens op klikken.

Kan het kwaad dat de voeding van mijn computer enorm kabaal maakt wat deze eerst nooit deed?

Of is het beter om de pc uit te laten en weg te brengen?

Ik heb de kabels er al eens uit gehaald en weer goed opnieuw erin gedaan dit mag helaas ook niet baten, zodra hij weer aangaat komt er enorme herrie uit.

Ik typ dit nu rustig op mijn laptop, maar voor het photoshop werk en het maken van de website zit ik altijd op mijn pc.


Moet de pc weg gebracht worden? is dit zelf op te lossen?
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Gebruikers-avatar
wilco7555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2008 14:09
WoonplaatsCOLON hengelo ov

Dat is je ventilator (van je voeding) die aan het overlijden is. Het beste is om een nieuwe te kopen, kost niet veel en kun je zelfs zelf aansluiten, het zijn maar 4 schroefjes en paar stekkers, kan gewoon niet missen.
Zou het wel snel doen want anders kun je niet alleen de voeding doorbranden met brand risico maar ook door een piek tijdens het doorbranden je moederboard, is mij ook gebeurt en dat is veeeeel duurder.

Dus even een goede zware voeding kopen van een bekend merk en dan is je pc weer tiptop in orde, maar niet meer aanzetten i.v.m. het risico van doorbranden, zeker bij zware programmas dan vraagt je computer meer vermogen.

groetjes wilco
Wie geen risico's neemt zal nooit uit zijn eigen schaduw komen.
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Ook goedenavond.

Het is wellicht een open deur intrappen : loopt er geen kabel aan tegen een ventilator binnenin ?

Is het wel de voeding, blijft er soms een harde schijf constant zoeken ? dit maakt ook een ratelend geluid.
Dit geluid, samen met het scrollen/klikken doet denken aan een vastgeklemde toets op het toetsenbord.

my 2 cents ....
Gebruikers-avatar
wilco7555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2008 14:09
WoonplaatsCOLON hengelo ov

aflits schreefCOLONOok goedenavond.

Het is wellicht een open deur intrappen : loopt er geen kabel aan tegen een ventilator binnenin ?

Is het wel de voeding, blijft er soms een harde schijf constant zoeken ? dit maakt ook een ratelend geluid.
Dit geluid, samen met het scrollen/klikken doet denken aan een vastgeklemde toets op het toetsenbord.

my 2 cents ....
Bij een vastzitten van een toets, gaat je buzzer of via je speakers een ratelend geluid horen bij het opstarten, en het verschil tussen een voedings fan en een harde schijf hoor je echt, van de voeding is een mega irritant geluid.
Wie geen risico's neemt zal nooit uit zijn eigen schaduw komen.
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Hallo Iedereen

Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk dat jullie gelijk hebben met een kapotte voeding
Ik zal mijn computer niet meer aandoen. Ik zou niet graag willen dat mijn pc in de brand gaat staan.

Ik heb een handige broer alleen had hij dit ook nog nooit gehoord.
is dit een goede nieuwe voeding?
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1


Wilco.
Het is inderdaad een verschrikkelijk geluid. En ik heb de kast open en het komt echt uit de voeding.
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Gebruikers-avatar
wilco7555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2008 14:09
WoonplaatsCOLON hengelo ov

Ligt eraan wat de oude voeding voor aantal watt heeft, maar het beste is om de oude eruit te halen, mee te nemen naar een onderdelen shop voor pc onderdelen en met die specificaties een nieuwe te nemen, en onthoud, meer Watts is minder erg dan minder, dat moet je nooit doen echt nooit want dan ligt die er zo weer uit. En een goede voeding is eenmaal wat duurder maar echt heel belangrijk.

http://www.pixmania.nl/nl/nl/767/827/xx ... eresn.html deze zijn wel goed, zijn van thermaltake, en gebruik ik zelf ook, niks geen problemen meer en zeer betrouwbaar.

Er zijn ook andere merken die goed zijn, dus zoals gezegd ga gewoon met de oude voeding naar de pc shop en koop een goede dan kan het niet mis gaan.

groetjes wilco
Laatst gewijzigd door 1 op wilco7555, in totaal 18 keer gewijzigd.
Wie geen risico's neemt zal nooit uit zijn eigen schaduw komen.
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Bedankt!

Ik zal morgen even kijken of ik hem er zelf uit krijg en mij een weg door de sneeuw proberen te vinden. Bij dixons te koop? of moet ik op zoek naar een pc winkel?

Alvast lekker slapen voor straks
en harstikke bedankt
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Gebruikers-avatar
wilco7555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2008 14:09
WoonplaatsCOLON hengelo ov

Geen dixons maar ga naar een echte pc onderdelen shop, die weten vaak beter wat wel en niet kan. succes in de sneeuw, ik kom er niet doorheen haha.

groetjes wilco
Wie geen risico's neemt zal nooit uit zijn eigen schaduw komen.
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Ik heb mijn pc echt wel nodig.

Dus ik ga mijn sneeuwkettingen effe uit het stof halen :wink:
En anders zaterdag :wink: Ik kan mij eerst wel redden op mijn laptop.

Bedankt
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Als het je voeding is dan niet meer die pc aanzetten. Ik heb vorig jaar door een verbrande voeding 3 HD's plus moederbord opgeblazen. Schade zo'n 350,=. Maar ergste is nog dat ik ruim 1TB aan data kwijt ben. Nu wordt alles dagelijks gebackup op internet.

Succes morgen. Je kan naar Dynabyte, MyCom e.d. Ze hebben vast wel een computerwinkel bij je in de buurt. Anders gewoon ff via internet bestellen.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Elisabethfotografie schreefCOLON Vanuit het niets doet mijn pc vandaag erg vreemd. Mijn voeding maakt enorme herrie mijn beeldscherm met internet exploder scrolt steeds van boven naar beneden op mijn pc. Ik kan nergens op klikken.
Een defect voeding die ervoor zorgt dat je IE gek doet? Dat klinkt toch echt als een software (virus?) probleem. Na aanzetten van de PC maakt hij meteen zoveel herrie (staat de ventilator niet gewoon vol gas te blazen)? Of pas na een tijdje? En weet je zeker dat het de voeding is die die herrie maakt en niet bv de koeler op de processor?
3 kastjes met extra handvat, 12 buizen met glas en 4 lampjes
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

marcedwin schreefCOLONAls het je voeding is dan niet meer die pc aanzetten. Ik heb vorig jaar door een verbrande voeding 3 HD's plus moederbord opgeblazen. Schade zo'n 350,=. Maar ergste is nog dat ik ruim 1TB aan data kwijt ben. Nu wordt alles dagelijks gebackup op internet.

Succes morgen. Je kan naar Dynabyte, MyCom e.d. Ze hebben vast wel een computerwinkel bij je in de buurt. Anders gewoon ff via internet bestellen.
dit kan je voorkomen door een mooie grote netwerkschijf in je netwerk te zetten ,heb je een dubbele backup. zo werk ik ook gaat eer iets mis dan heb je dat nog.

@TS: als je een hele goed voeding wil zou ik kijken naar een enermax of een tagan,
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
ernie115
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2007 15:54
WoonplaatsCOLON almelo

de ventilator kan kapot zijn nu.
veel van dit soort problemen komen doordat mensen de computer niet van binnen schoon maken net als een Tv .
je moet af en toe eens naar iemand gaan die een compressor heeft en dan van binnen een keer uitblazen.
het wil wel eens voorkomen dat er stof in zit en dan kan de warmte niet meer waardoor hij kapot gaat.
ik maak mijn computers zo om de drie maanden even schoon, heb dit soort problemen ook gehad bij mij is er namelijk al een in de vik gevlogen.
als er een nieuwe voeding in moet koop dan wel een beetje goede.

mvg johan
Gebruikers-avatar
Niet Kennen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 15:25

Schoonblazen met een compressor kan heel goed maar houdt de ventilatoren wel even vast anders gaan ze op een veels te hoge snelheid draaien en zijn je lagers kapot. :idea:

Verder de ventilatoren zelf ook even goed schoonmaken, desnoods als het kan van het koelblok schroeven.

Veel kabaal betekend vaak Koelings problemen.
Voeding gaat vaak zomaar stuk zonder dat je het in de gaten hebt.
Vaak ook gevolg door te veel aan stof. Dus scconblazen met een compreesor is een hele goede remedie. Geen spuitbussen lucht gebruiken want daarin zit veel te veel vocht wat nog meer schade kan veroorzaken.
Gebruikers-avatar
wilco7555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2008 14:09
WoonplaatsCOLON hengelo ov

Niet Kennen schreefCOLONSchoonblazen met een compressor kan heel goed maar houdt de ventilatoren wel even vast anders gaan ze op een veels te hoge snelheid draaien en zijn je lagers kapot. :idea:
En als je de ventilator niet tegenhoud gaat je ventilator werken als een dynamo en gaat dus stroom opwekken wat de rest van je voeding misschien niet zo leuk gaat vinden!!!!!!!!

En voor een voeding kan een spuitbus nog wel hoor, dat is nog geen probleem, het is geen heel gevoelige electronica wat dat betreft. Vocht is geen probleem als je het maar goed laat opdrogen, vaak speol ik namelijk ranzige prints gewoon af onder de kraan (ja niet alle printen ok) en het toverwoord is heel goed drogen......
Wie geen risico's neemt zal nooit uit zijn eigen schaduw komen.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Gewoon de gehele kast meenemen naar de pc winkel als het geen voeding is dan kan je iets anders meteen laten verhelpen. Zij hebben nog wel voedingen in hun repartie afdeling waardoor ze even kunnen testen of het probleem de voeding is. Ik heb uit zekerheid een keer een Zalman 550Watt voeding overgehouden en die is nu al 4 keer van pas gekomen om te controleren of het de voeding was. Nu ik er aan denk moet ik bekennen dat videokaarten en voedingen de meeste keren de oorzaak waren bij PC's binnen de kennissen kring.

Dus een voeding kan heel goed maar het is een vrij dure investering als het geen voeding blijkt te zijn. Dus in zijn geheel meenemen. Kast zonder stroom snoer of wat dan ook alleen de kast.

Jeroen

Suc6
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Compressor blaast de stof alleen maar op plaatsen waar je het niet wil hebben, gewoon de stofzuiger erbij pakken want die lost het probleem op zoals het hoort en daar gaan je ventilatoren ook niet van kapot.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

een stofzuiger wekt statische electrischiteit op.
dat zou ik dus niet doen.
Gebruikers-avatar
van den Berg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 19:25

maar ik zou toch maar uit kijken, als er echt iets kapot gaat staat er straks een te hoge spanning op je computer en dan is er nog veel meer kapoet :wink:
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

C8080 schreefCOLONeen stofzuiger wekt statische electrischiteit op.
dat zou ik dus niet doen.
Dat moet toch geen probleem zijn wanneer de PC uitstaat?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar