Wie is over op Windows 7 ?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Van welke kant je het ook bekijkt: het is ongelijk verdeeld in de wereld :wink:

Gelukkig is de prikkeling om te komen tot een artistieke prestatie niet afhankelijk van het inkomen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Gelukkig niet! Maar heb er natuurlijk geen tijd voor, want ik ben op zoek naar die eerste rang!
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

En dan mis je het gebeuren in de engelenbak :lol:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Anoniem 4

k ben me heule leve nie verder gekommen as nekloge. :(
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Eh is dit van enig toegevoegde waarde in het draadje windows 7?

Las vandaag dat de eerste flinke bug geopenbaard is...
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Welke?

Dit lijkt recente info:
Most Critical Unpatched
There are no unpatched Secunia advisories affecting this product, when all vendor patches are applied..
http://secunia.com/advisories/product/27467/
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Anoniem 4

Heb geen melding gekregen en ook niets verontrustends gezien.
Linkje?
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Was ff zoeken naar de bron van woensdag, maar voila !

http://techworld.nl/technologie/12961/w ... kt-op.html
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Dank je wel!

Ik heb het gelezen en verder gesnuffeld op het internet.
Je bent kwetsbaar als je de NetBIOS actief hebt én de systeemschijf geshared hebt én:
- de boosdoener zit op hetzelfde netwerk òf je gebruikt een browser die geen enkele beveiliging actief heeft.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ik ben zelf niet over op Windows 7 (gebruik alleen maar Mac OS X en via Parallels XP) maar moet toch zeggen dat ik het wel een stuk fijner vindt werken dan Vista!

Denk dat het voor veel mensen echt een verademing is als je van Vista upgrade!

Werkt net even wat makkelijker en voornamelijk sneller dan Vista!

Ik zeg het niet graag, maar hulde voor Microsoft! ;)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Er is een Windows 7 Application Compatibility List for IT Professionals in Excel formaat (a spreadsheet of known compatible applications so that you can query the list against your pre-existing application inventory.):
http://www.microsoft.com/downloads/deta ... 6f81e29173
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

BasZ schreefCOLONIk ben zelf niet over op Windows 7 (gebruik alleen maar Mac OS X en via Parallels XP).
Mag ik vragen voor welke programma's jij XP nog gebruikt?
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

@ Pieterr -> ik heb via Parallels XP nog draaien voor sommige games die ik nog wil spelen.
Die heb ik in de tijdperk van mijn Windows-machine gekocht en zijn natuurlijk niet OS X - compatible.

Niet zo zeer voor programma's dus...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@BasZ: Of misschien hooguit een keertje voor het draaien van iets als ExposurePlot. ;-)
Erik C
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2005 20:18
WoonplaatsCOLON Itaipava Brazilië
CONTACTCOLON

Bestaat er al een driver voor de 20D in Windows7?
20D plus Kitlens en een 28 - 105 USM II
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Even een beetje andere vraag, maar geen zin om er een heel nieuw topic voor te openen omdat het wel iets er mee te maken heeft.

Ik ben niet tevreden over Vista, mijn computer met 2ghz, 4gb ddr2 en 700gb met hdmi en dus snelle Ati kaart is veel trager dan mijn 1.6 ghz 2gbddr en 80gb met 125mb grafische chip laptop met XP. Alle drivers lopen zoals ze moeten, er hebben al meerdere mensen naar gekeken, maar hij gaat gewoon niet sneller worden.

Nu heb ik er wel een 32 bits vista op staan. maar even een 64 bits windows kopen is toch wel een flinke klap in je budget na het kopen van een computer. (ook vaag dat er bij een 4gb intern computer 32 bits windows wordt verkocht). Nu wil ik toch ergens naar overstappen naar 64 bits. Maar gaat mijn computer dan sneller worden?

Ik twijfel tussen XP, Vista en Windows 7.
Ik heb altijd prima gewerkt met XP, en zie ook nooit zo de voordelen van een andere OS die dan ineens veel zwaarder is om te draaien. Je zou denken dat een veruitgang is dat het sneller gaat. Dus mijn voorkeur gaat uit naar XP omdat het minder vraagt van mijn geheugen en zo. Dit kan ik beter voor andere dingen gebruiken. Maar nu hoorde ik dat mijn drivers dan waarschijnlijk niet meer werken. Is die kan ook echt zo groot?


Ik kocht mijn laptop om ook met adobe premiere te werken, maar dat doe ik nu eigenlijk altijd op mijn oude laptop omdat die veel sneller is daarmee. Zo ie zo filmpjes van You tube en zo zijn eigenlijk niet te bekijken nu.

Is de kans daar dat het altijd sneller gaat als ik 64 bits windows neem?

Groet Niels
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Nagtie schreefCOLONIk twijfel tussen XP, Vista en Windows 7.
Als je een recente PC hebt en/of recente software wilt gebruiken zou ik op Windows 7 overstappen, en niet op XP. Support daarvoor (zoals security updates, niet geheel onbelangrijk..) houdt binnenkort op.
Nagtie schreefCOLONZo ie zo filmpjes van You tube en zo zijn eigenlijk niet te bekijken nu.

Is de kans daar dat het altijd sneller gaat als ik 64 bits windows neem?
Simpel antwoord: nee.

64-bit gaat je vooral helpen als je programma's gebruikt die grote hoeveelheden (GB's) geheugen gebruiken.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Pieterr, je hebt bijna gelijk. Het aantal RAm dat Windows toekent heeft een lager maximum dan het aantal RAM met 32 bits dan met een 64 bit systeem. Als ik het goed onthouden heb dan wijst Windows 32 bit max 1 gb toe aan bijvoorbeeld Lightroom en een 64 bit systeem kent geen maximum. Volgens John Nack van Adobe heeft het dus altijd nut om een 64 bit OS te hebben. ook al heb je niet meer dan 4 gb aan ram.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Met de Upgrade Advisor is te zien of alle hardware ondersteund wordt onder W7:
http://www.microsoft.com/windows/window ... visor.aspx
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

bmvduin schreefCOLONVolgens John Nack van Adobe heeft het dus altijd nut om een 64 bit OS te hebben. ook al heb je niet meer dan 4 gb aan ram.
John Nack heeft het over geheugenslurpende programma's als Photoshop en Lightroom.

In feite zeg jij hiermee hetzelfde als ik:
Pieterr schreefCOLON64-bit gaat je vooral helpen als je programma's gebruikt die grote hoeveelheden (GB's) geheugen gebruiken.
Die YouTube flashfilmpjes waar Nagtie het over heeft gaan er niet beter van draaien.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar