Anja in de studio

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Adoptiekindje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 15:18
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

http://www.fotostudioalice.nl

Canon EOS 400d \ 70/300 Canon\ 28/300mm 1:3.5-6.3 Sigma lens\50 mm 1:1.8 II canon\ canon 24-105 \ Tamron 28-75\18-55 mm kitlens\ soligor tussenringen.
In het bezit van een thuisstudio
Anoniem 3

Eigenlijk erg veel om op te reageren.
Ik zou de ZW foto's weglaten.
Het blurren van de omgeving werkt m.i. averechts. Het trekt mee de aandacht dan het scherpe gedeelte. Misschien ook iets te abrupt uitgevoerd.
Kortom: de kleurenfoto's zonder bewerking zijn voor mijn de beste en erg natuurlijk.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ik moet van Asseldonk gelijk geven in alles wat hij noemt. Daarbij is foto 3 veel te donker. En de achtergrond vind ik niet zo mooi, maar dat is smaak :wink:
BJA
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2009 01:10
WoonplaatsCOLON Limburg

ik vind de kleurenfoto's ook beter, zwart wit ook maar inderdaad wel heel erg bewerkt wat opvalt.
misschien een minder opvallende achtergrond en wat meer crop.
vind ze wat ruim, zou meer met close up werken.
vind de foto's waar ze niet de camera in kijkt mooier dan als ze wel de camera in kijkt, de 'dromerige' spreken naar mijn mening meer.
Anoniem 3

En daarin ga ik weer mee met martinus,
Ook ik ben van (net) na de oorlog
Adoptiekindje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 15:18
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Dank voor jullie reacties. Ik zal proberen even te reageren.

De achtergrond zoals Martinus aangeeft is smaak. Ik vind hem mooi ook in combinatie met haar kleding.

De flitsers had ik even anders neer gezet om wat meer schaduw op haar gezicht te krijgen. Dit is dan ook bij foto 3 te zien. Wij vonden hem wel wat hebben, maar jullie oog zegt dat hij te donker is. Volgende keer maar weer met wat meer licht.

Het blurren en ook de z/w en sepia was een verzoek van haarzelf. Ik denk dat dit ook heel veel met smaak te maken heeft.

BJA
maar inderdaad wel heel erg bewerkt wat opvalt.
en toch zijn ze niet tot nauwelijks bewerkt. Omgezet naar sepia of z/w en het blurren, maar verder niets. Ik werk ook niet met photosoep, maar gewoon een beetje in picasa.

Zelf was ik wel tevreden. Ik ben een beginneling en al doende leert men. Maar ik ga wel met jullie adviezen aan de slag.

Bedankt
Alice
http://www.fotostudioalice.nl

Canon EOS 400d \ 70/300 Canon\ 28/300mm 1:3.5-6.3 Sigma lens\50 mm 1:1.8 II canon\ canon 24-105 \ Tamron 28-75\18-55 mm kitlens\ soligor tussenringen.
In het bezit van een thuisstudio
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Het blurren kan wel maar dan moet je echt veel en veel subtieler doen.. Ik kan je stroken van je penceel zien!

Kies een veel groter penceel bijvoorbeel 1000 px of miss nog wel groter en ga dan langs de randen! om het effect nog zachter te maken kan je ervoor kiezen om bijv tranparancy op 50% te zetten!
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Adoptiekindje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 15:18
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Wat betreft het blurren hebben jullie gelijk. Een te snelle actie gisteravond. Ik ga het aanpassen.
http://www.fotostudioalice.nl

Canon EOS 400d \ 70/300 Canon\ 28/300mm 1:3.5-6.3 Sigma lens\50 mm 1:1.8 II canon\ canon 24-105 \ Tamron 28-75\18-55 mm kitlens\ soligor tussenringen.
In het bezit van een thuisstudio
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

gvasseldonk schreefCOLONEigenlijk erg veel om op te reageren.
Ik zou de ZW foto's weglaten.
Het blurren van de omgeving werkt m.i. averechts. Het trekt mee de aandacht dan het scherpe gedeelte. Misschien ook iets te abrupt uitgevoerd.
Kortom: de kleurenfoto's zonder bewerking zijn voor mijn de beste en erg natuurlijk.
+1 mee eens dus
Gebruikers-avatar
appie51
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2006 00:35
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Vind ze echt allemaal schitterend!!!
Ga zo door !!
[size=75]Canon 30D, Sigma 17-70 2.8/4.5 DC Macro inm. vervangen door Sigma 24-70 2.8, Speedlite 430EX, Lowepro Fastpack 350 , Elinchrom Lite 4[/size]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Het gebeurt niet veel dat ik iemand aan raad om iets nieuws of beters te kopen maar in dit geval zou ik je toch willen aanraden om eens te kijken of je niet iets van Adobe ELements of zo kunt aanschaffen.
Picasa is een hartstikke leuk programma maar als je meer met modelfotografie wilt gaan doen is het toch te summier. Elements is veel verfijnder, je kunt je bewerkingen veel meer doseren waardoor je foto's uiteindelijk toch dichter bij je einddoel komen.
Het grote Photoshop is echt niet nodig.
Je zult er mee moeten leren werken maar het is het wat mij betreft beslist waard.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Adoptiekindje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 15:18
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Appie bedankt voor je compliment. Toch nog iemand die ze leuk vindt. Maar de rest bedankt voor de tips en argumenten.
http://www.fotostudioalice.nl

Canon EOS 400d \ 70/300 Canon\ 28/300mm 1:3.5-6.3 Sigma lens\50 mm 1:1.8 II canon\ canon 24-105 \ Tamron 28-75\18-55 mm kitlens\ soligor tussenringen.
In het bezit van een thuisstudio
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar