Wanneer opvolger Canon 50D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
bluecupra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 462
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 19:28
WoonplaatsCOLON Den Haag

Wanneer zal de opvolger voor de 50D beschikbaar komen? Ik overweeg momenteel de aanschaf van deze camera, echter als de opvolger er op korte termijn aankomt wil ik nog wel even wachten.
Canon EOS 7D | BG-E7 Grip | 70-200 F2.8L IS | Canon 24-105 F4.0L IS | Canon 100 F2.8L IS Macro | 430EXII | Kata Bug-203 PL
Gebruikers-avatar
Ypie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2008 12:49
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

De opvolger is er al dat is de Eos 7D.

Gr. Anton.
Canon Eos 7DII+Canon 70-200/F4.0+Canon 50mm/F1.8 II+Canon 100-400+Sigma 60-600mm f/4.5-6.3 DG OS HSM Sports
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Ypie schreefCOLONDe opvolger is er al dat is de Eos 7D.
Helaas, fout antwoord Anton.

De 7D is niet de opvolger van de 50D.

De 7D is een nieuwe serie die geplaatst is tussen de 50D en de 5D / 1D

Je zult dus nog even gedult moeten uitoefenen en moeten wachten op een 60D. :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
buitenb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 21:23
WoonplaatsCOLON Etten Leur
CONTACTCOLON

Niet echt lijkt me de 7D is toch in de lijn van de 5D serie...

Zal wel een 60D gaan worden denk ik.
Eos 5D Mark 2, Eos 5D, canon EF 24-105 F4 IS L, Canon 70-200 2.8 L IS, Canon Ef 28 2.8, Canon Ef 50 1.8 ,Lensbaby 2.0 ,Tokina 100 2.8 macro, Canon 430 EX , Kata 3IN30,Canon S90Is
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Wat verwacht je van de opvolger van de 50D? Hij zal op zijn vroegst in het voorjaar komen, anders waren de geruchten al volop aanwezig geweest. Tegen die tijd zal de 7D nog wel iets in prijs gezakt zijn, en zal zeker in het begin de opvolger duurder worden als wat nu de 50D doet. Het prijsverschil zal dan vrij klein worden. Zeker als je daarbij optelt dat de 7D een veel betere AF heeft en beter geseald is als de 1-serie.

Persoonlijk twijfel ik zelfs of er wel een opvolger gaat komen voor de 50D, en denk dat je de 7D meer als opvolger moet zien.
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Ik denk ook dat er geen opvolger meer komt in de xxD serie en als die er al komt, dan is het verschil met de 50D te verwaarlozen.
Gebruikers-avatar
RaymondP12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 16:24
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

Heb me eens laten vertellen door een verkoper in een fotozaak dat de xxD en de xxxD serie samengevoegd gaan worden in een serie, de xD de Pro-serie is en blijft en de xxxxD de Instap-serie is.
Dit alles heb ik gehoord in een grote fotozaak in Luxemburg-stad.
EOS 7DII/BG-E16 - EOS 7D/BG-E7 - Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS - EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 70-300 mm f/4.0-5.6 L USM - Metz 48 AF-1 - Omnibounce
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik kan je niet vertellen wanneer hij komt, wel dat hij een stuk duurder wordt in het begin dan de 50d nu is.
En inderdaad moet je je afvragen wat je zou mist in de 50d en wel verwacht in de 60d. Ik denk dat alleen het filmen en misschien wat meer pixels maar veel meer zal het niet zijn. Het zou mij die paar honderd eurie meer niet waard zijn.
En ga er maar van uit dat hij duidelijk minder capaciteit zal hebben dan de 7d want die staat immers in een andere klasse.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Roland
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 157
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Lierop
CONTACTCOLON

Wat verwacht je eigenlijk van de "60D"?
Zoals Jandb aangeeft zullen er natuurlijk wel wat nieuwe dingen opzitten, maar wat zijn ze je waard.

Ik heb de 40D gekocht toen de 50D uitkwam en ik moet zeggen ik heb er geen spijt van. Ik kan heel erg goed uit de voeten met deze kamera en kan niet zeggen dat er echt beperkingen op zitten die ik mis en die wel op de 50D zitten.
En het mooie is ik heb er minder dan de helft voor betaald van wat toen een 50D kostte (zelfs minder dan ik voor mijn 400D heb betaald).

Dus denk er goed over na, maar het kan natuurlijk ook zijn dat je gewoon de nieuwste wilt hebben,Tja dan moet je gewoon geduld hebben.
Groetjes, Roland

Canon EOS | Panasonic Lumix
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

60d = 50d + video + meer megapixels, maar niet de weather sealing en af?

we zullen zien....
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

De 7D is wel de opvolger. Ik las ooit ergens dat ze expres de naam 60D ontweken hebben omdat die wel HEEL veel lijk op die van een nikon ;)

De 7D is een gepimpte 50D, nieuw AF systeem, video, etc. Maar in lijn met de 5D? ja net zoals een ferarri in lijn staat met een boeing.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
bluecupra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 462
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 19:28
WoonplaatsCOLON Den Haag

Wat ik van de opvolger verwacht is 1080p video mogelijkheid en een reducering van het aantal pixels. Dit schijnt toch een niet al te beste verbetering te zijn t.o.v. de 40D. In de hogere ISO's zit toch meer ruis in de foto's in vergelijk met een 40D.
Canon EOS 7D | BG-E7 Grip | 70-200 F2.8L IS | Canon 24-105 F4.0L IS | Canon 100 F2.8L IS Macro | 430EXII | Kata Bug-203 PL
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

r.muusers schreefCOLONDe 7D is wel de opvolger. Ik las ooit ergens dat ze expres de naam 60D ontweken hebben omdat die wel HEEL veel lijk op die van een nikon ;)

De 7D is een gepimpte 50D, nieuw AF systeem, video, etc. Maar in lijn met de 5D? ja net zoals een ferarri in lijn staat met een boeing.
Nee, nee en nog eens nee. Dat is absoluut niet waar.

En als jij de 7D een "gepimpte 50D" vind dan zou ik nog maar eens wat naslagwerk lezen op internet. Die twee zijn absoluut niet te vergelijken. De body is anders, het AF systeem is kompleet anders, de lichtmeetsensor is kompleet anders, de sensor is kompleet opnieuw ontworpen, en ga zo maar door.

Graag wel even de feiten onderzoeken voordat je een dergelijke opmerking plaatst. :wink:

De 7D is dus GEEN opvolger van de 50D en valt ook niet onder dezelfde serie (catagorie)
Dpreview schreefCOLONthe 7D isn't a 50D with a new sensor, viewfinder and revised body - other headline changes include a new AF system with a dedicated processor, dual Digic 4 processors and new shutter mechanism to allow 8fps continuous shooting and the ability to control groups of external flashguns using its built-in flash. However, the updates extend beyond these big-feature changes to include a variety of tweaks, refinements and additions
Leesvoer:

http://www.dpreview.com/previews/canoneos7d/page3.asp
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik zit ook echt te wachten op een opvolger voor het laatste model, dan kan in tenminste eindelijk eens een keertje echt goeie foto's maken :wink:
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
ernie115
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2007 15:54
WoonplaatsCOLON almelo

Hallo
op dit bericht wil ik even reageren, ik krijg het gevoel dat er veel canon mensen zijn die als maar zitten te wachten op een opvolgende camera.
koop gewoon een goeie canon maakt niet uit welke ( uit de 100serie of de 10 serie of de 1serie).
en even Martin is niet slecht bedoeld hoor maar jij maakt de foto met de camera en dat hoeft echt geen opvolger te zijn hoor dat kan ook met een 50d 40d of een andere hoor.
ik heb wel moeite de laaste tijd dat er altijd weer wat niet goed gaat met die nieuwe camera`s van canon.
stap binnen kort zelf over vanwege mijn werk op leica s2.
mvg johan
ernie115
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2007 15:54
WoonplaatsCOLON almelo

hallo

hallo mensen ga eens een dag lekker gewoon fotograferen en niet op opvolgers wachten, is misschien beter voor de onspanning.

mvg johan
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

ernie115 schreefCOLONHallo
en even Martin is niet slecht bedoeld hoor maar jij maakt de foto met de camera en dat hoeft echt geen opvolger te zijn hoor dat kan ook met een 50d 40d of een andere hoor.
mvg johan
Heb je weleens naar zijn foto's gekeken :wink:
ernie115
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2007 15:54
WoonplaatsCOLON almelo

Hallo Magi

die foto`s van Martin zijn toch goed of niet kan mij niet herinneren dat ze slecht waren .
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@bluecupra: Als je centen nu branden in je broekzak zou je alvast je glaswerk verder kunnen uitbreiden in afwachting van al het moois dat straks komen gaat. :wink:
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Ik vind de laatste reacties hierboven van Martin en Johan (ernie115)overbodig en ongepast. De topic-starter had een duidelijke vraag, en die mag beantwoord worden. Hij vraagt niet naar suggesties hoe hij zijn tijd beter zou kunnen besteden en/of dat hij simpelweg een "goeie canon" moet kopen, ongeacht de serie of het model.
ernie115 schreefCOLONkoop gewoon een goeie canon maakt niet uit welke ( uit de 100serie of de 10 serie of de 1serie).
Dit is toch wel één van de meest domme opmekingen die ik hier in jaren op dit forum voorbij heb zien komen. Als dit jouw manier en criteria is om een camera te kopen die aan jouw eissen / wensen / vak-criteria voldoet, dan vraag ik me serieus af wat jij in vredesnaam met een Leica S2 moet Johan. Bij het lezen van jouw bovenstaande opmerking ontstaat bij mij de twijfel of jij überhaupt enige kennis van fotografie hebt. :wink:
Laatst gewijzigd door 1 op Musicjohn, in totaal 1 keer gewijzigd.
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar