40D met error 99

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
F_l_i_p_j_e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 17:39
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

Goedemorgen...

Afgelopen weekend in Paul Ricard geweest om te fotograferen. Gaat mijn 40D kapot. :( Had gelukkig mijn oude 350D bij me, waardoor het geen verloren weekend was en ik toch de nodige plaatjes kon schieten.

Ik krijg dus een error99. Ik heb inmiddels geconstateerd dat de spiegel zowel bij het fotograferen, als bij het schoonmaken omhoog en meteen weer naar beneden klapt. De spiegel wordt dus niet vastgehouden.
Het bijzondere is, dat bij de liveview dit probleem niet ontstaat. Dan blijft de spiegel wel omhoog staan.

In het mediacenter van Paul Ricard meteen gegoogled naar het probleem en het schijnt veel voor te komen bij de 40D. Ik las dat het niet de vraag is of dit probleem ontstaat, maar wanneer het probleem ontstaat.
De camera is 1,5 jaar oud en buiten de garantie, maar natuurlijk geen levensduur die je mag verwachten van een dergelijke camera.

Is er iemand die ervaring heeft met dit probleem en hoe Canon dit oplost? Ik neem aan dat dit coulant wordt opgelost, ondanks het feit dat de garantie verlopen is.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey..

Ik heb net ook de welbekende err99 op mijn 40D

Ik heb hem naar tech repair gebracht omdat hij
nog binnen de 2jaar garantie zat!
Dus hij wordt voor mij gratis gemaakt.

Weet je zeker dat je maar 1,5 j en geen 2j garantie hebt?
Want volgens mij is standaard 2j dus kan je hem nog snel laten maken
op kosten van Canon!

Gr Dimitri
F_l_i_p_j_e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 17:39
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

Ik was uitgegaan van één jaar garantie, omdat dat meestal standaard is. Maar, als het twee jaar is, ga ik hem zeker snel laten maken.

Overigens is garantie wettelijk anders geregeld, dan je meestal van de fabriek kijkt. Wettelijk wordt uitgegaan van een normale economische levensduur.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Staat mij bij dat 2Jaar standaard is!
Dus ik zou hem zeker ter reperatie aanbieden.
Hou er wel renkening mee dat je hem toch wel een maandje kwijt bent!

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
peter b
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 557
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 19:07
WoonplaatsCOLON almere

Ik heb mijn 40D vrijdag terug gekregen (aankoopdatum januari 2008) en reparatie was gewoon garantie. Dit is dus 2 jaar en ik dacht ook 1 jaar. :D
[size=59][color=blue]Canon EOS 7D+bg | EF-S 10-22mm | EF-S 17-55mm f2.8 IS | EF 24-105 f4.0 IS | EF 70-200mm f2.8 IS | EF 300mm f4.0 IS | EF 100mm f2.8 macro | 580EX II | Canon 1.4x | Manfrotto tripod[/color][/size]
F_l_i_p_j_e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 17:39
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

peter b schreefCOLONIk heb mijn 40D vrijdag terug gekregen (aankoopdatum januari 2008) en reparatie was gewoon garantie. Dit is dus 2 jaar en ik dacht ook 1 jaar. :D
Peter, Hoe lang ben je je camera kwijt geweest?
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Garantie op producten voor consumenten is wettelijk gezien 2 jaar.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
peter b
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 557
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 19:07
WoonplaatsCOLON almere

Een klant die beroepsfotograaf is heeft het voor mij geregeld waardoor ik hem heel snel terug had (1,5 week) :P Ik had eerst gebeld de ene was circa 3 weken en de andere 4 tot 6 weken :? . Toen ik het met de fotograaf daar over sprak heeft hij het voor me geregeld. Volgens mij krijgen ze als beroeps voorrang. Maar ik zou even bellen wat de reparatietijden zijn want het scheelt nog wel eens tussen de ene en andere. Hieronder 2 officiele reparatie centra.

Tech Repair
Joulehof 1
4622 RG Bergen op Zoom
Tel: 0164-244222

Digital Service Point
Hulsenweg 4
6031 SP Nederweert
tel: 0495 622621
[size=59][color=blue]Canon EOS 7D+bg | EF-S 10-22mm | EF-S 17-55mm f2.8 IS | EF 24-105 f4.0 IS | EF 70-200mm f2.8 IS | EF 300mm f4.0 IS | EF 100mm f2.8 macro | 580EX II | Canon 1.4x | Manfrotto tripod[/color][/size]
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

pas geleden heb ik de mijne bij Tech Repair gebracht
en daar kon ik kiezen of ik ze met spoed wilde en dan had ik hem ook terug binnen 1,5 week. ik weet alleen niet of ik daar voor moest betallen?

Ik heb nee gezegt dus nu krijg ik hem als het goed is ook binnen 3weken terug!
En worden ze weer netjes thuis gestuurd!

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
widego
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 13:27
WoonplaatsCOLON Bij een afslag ergens tussen Breda en Rotterdam

@F_l_i_p_j_e (en de rest): na hoeveel clicks trad dit bij jou/jullie op?

Ik heb ook zo'n apparaat. Al 19 maanden ....


Wicher.
Gebruikt een EOS-90D, met 40D en 50HS als backup. Sigma en Canon glaswerk.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

ik denk dat daar niet echt een pijl op te trekken is.
maar niet alle 40D's hebben het hoor!

of merk je al wat mankementen?

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
widego
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 13:27
WoonplaatsCOLON Bij een afslag ergens tussen Breda en Rotterdam

Nee, dat niet. Tot op heden een perfect werkend apparaat.
Maar ik neem aan dat, als het gebeurt, het zomaar van de ene op de andere click zal zijn?
Of zijn er voortekenen te herkennen?


Wicher.
Gebruikt een EOS-90D, met 40D en 50HS als backup. Sigma en Canon glaswerk.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

bij mij begon het met een keer en daarna kwam het steeds vaker.

Gr Dimitri
F_l_i_p_j_e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 17:39
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

widego schreefCOLON@F_l_i_p_j_e (en de rest): na hoeveel clicks trad dit bij jou/jullie op?

Ik heb ook zo'n apparaat. Al 19 maanden ....


Wicher.
Ik heb geen idee na hoeveel clicks het is, maar mijn camera is 1,5 jaar oud. Het probleem tradt in een keer op, zonder dat ik vooraf iets merkte. Zeer onverwachts dus.

Ik heb op google gezocht en daar staat dat het onverwachts komt en niet te bepalen is bij hoeveel clicks. Het kan er bij 2 zijn, maar ook pas bij 100.000.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

@ Wicher..

Misschien toch wel verstandig om er gewoon naar te laten kijken
nu je nog binnen garantie valt?

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
MSP Photographics ©
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 641
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2008 01:09
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

2 maanden geleden heb ik een 50D aangeschaft dus ik lees dit soort topics altijd ietwat huiverig gevoel.Huiverig voor de dag dat mijn camera ook mankementen gaat vertonen,al heb ik tot nu toe nog maar weinig over dergelijke storingen bij de 50D gelezen(even afkloppen).Tenslotte is de 50D de 'opvolger' van de 40D dus de kans op een dergelijk mankement lijkt me aanwezig...

MSP.
Tomorrow is what you make of it...
[url=http://www.istockphoto.com/MSP_Photographics]MSP @ iStock[/url]
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Het blijft een mechanise body dus de kans is er altijd wel..

Maar om je nu gelijk druk te maken hoeft niet hoor!
Anders zou je je auto ook gelijk in de garage kunnen laten staan ;)

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
MSP Photographics ©
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 641
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2008 01:09
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Dimitri schreefCOLONHet blijft een mechanise body dus de kans is er altijd wel..

Maar om je nu gelijk druk te maken hoeft niet hoor!
Anders zou je je auto ook gelijk in de garage kunnen laten staan ;)

Gr Dimitri
Dat is waar als je het zo bekijkt,maar ik verbaas me er echter over dat een dergelijke camera vaak al zo snel dergelijke kuren gaat vertonen,een veel voorkomend probleem bij de 40D :shock: .Mijn 400D heeft ooit vage kuren in het begin gehad maar na een firmware update was het probleem opgelost.Inmiddels 70.000 clicks verder doet hij het nog steeds probleemloos als was het een zwitsers uurwerkje...Dat de 40D zoveel mankementen vertoont verbaasd me dan ook echt ! :wink:

Groet,

MSP.
Tomorrow is what you make of it...
[url=http://www.istockphoto.com/MSP_Photographics]MSP @ iStock[/url]
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Die van mij deed het na zo'n 15k kliks.

Het lijkt erop dat als hij het voor 15-20k kliks niet doet, de sluiter het gewoon de volle 100k gaat volhouden. Denk erom, de sluiter heeft niet het eeuwige leven, he!

Overigens lezen we wat dat betreft alleen maar de uitval!! Wat goed gaat komt hier niet voorbij. Uiteindelijk zal het een klein percentage zijn wat problemen heeft met de sluiter.

Mag ik dan even melden dat mijn 350D nog nooit problemen heeft gehad sinds 2006 (behalve dan een door stommiteit krom pennetje van de CF die ik zelf heel voorzichtig heb teruggebogen)

De 40D doet het nu ook al bijna een jaar heeeeeeel erg goed!!
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
F_l_i_p_j_e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 17:39
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

VFRood schreefCOLONDie van mij deed het na zo'n 15k kliks.

Het lijkt erop dat als hij het voor 15-20k kliks niet doet, de sluiter het gewoon de volle 100k gaat volhouden. Denk erom, de sluiter heeft niet het eeuwige leven, he!

Overigens lezen we wat dat betreft alleen maar de uitval!! Wat goed gaat komt hier niet voorbij. Uiteindelijk zal het een klein percentage zijn wat problemen heeft met de sluiter.

Mag ik dan even melden dat mijn 350D nog nooit problemen heeft gehad sinds 2006 (behalve dan een door stommiteit krom pennetje van de CF die ik zelf heel voorzichtig heb teruggebogen)

De 40D doet het nu ook al bijna een jaar heeeeeeel erg goed!!
Wat betreft die 350D, daar heb ik ook niet over te klagen. Die heeft mij ook nog nooit in de steek gelaten. Ik was ook erg blij dat ik die bij mij had afgelopen weekend. Dat ding heeft al heel wat geleden en doet het best goed.
Btw... Mijn 40D is bijna 1,5 jaar, dus wel voorzichtig met de uitspraak "hij doet het al een heer jaar erg goed". Hij begaf het bij mij ook van het ene op het andere moment, terwijl hij het daarvoor ook zonder enig probleem goed deed.

Overigens net mijn camera naar cameraland teruggebracht. Niets over garantie... :( Enige wat ze zeiden dat als het niet gerepareerd kan worden dat het 75 euro administratie kosten zijn. Bij reparatie wordt boven de € 150 gebeld over herstel.
Ik heb even gesurfd op internet en dit artikel gevonden: http://www.pa3ajj.nl/Levensduur%20digitale%20camera.pdf. Handig voor iedereen die een probleem met zijn camera krijgt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar