Photoshop CS4 kopen in Engeland...?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Carolina165
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 09:44
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Hallo! Momenteel heb ik een legale versie van Lightroom en Photoshop Elements. Ik werk nog (schaam schaam) met een illegale versie cs3 en ben eigenlijk al tijden op zoek naar een legale versie, dat moet gewoon. Nu werkt de Bridge in CS3 ineens niet meer en ben ik maar weer eens op zoek gegaan. Reden dat ik het niet 'gewoon' legaal gekocht heb is dat ik het gewoon schandalig vind dat er zo'n groot prijsverschil zit tussen het buitenland en Nederland... Het kan dan voor mij wel aftrekbaar zijn maar dat wil niet zeggen dat ik graag geld over de balk smijt... het is toch gewoon zo dat je het voor moet schieten, nietwaar?. Nu ben ik op zoek naar de 'pure' versie Photoshop CS4 zonder alle bijgeleverde fratsen waar ik toch niets mee doe. Alleen Photoshop en Bridge. Ik heb al geinformeerd bij Amazon.com (vanwege de gunstige dollarkoers lijkt dit heel voordelig) maar die versturen helaas niet naar Nederland. Nu heb ik een andere website gevonden, die er professioneel uit ziet http://www.pbsoftware.co.uk/products/ad ... --p68.html. Volgens de google calculator zou dat op nog geen 368 euro uitkomen (wist niet dat het pond al zo gezakt was). Koopje dus!! Ik heb al een mail gestuurd met div. vragen, waaronder uiteraard of het een legale versie is, bijkomende kosten (invoer) heb hier nog geen antwoord op gekregen. Om het risico van invoerrechten te vermijden ga ik het pakketje denk ik naar mijn vriendin die in Engeland woont laten sturen. Dan kan zij het naar mij opsturen als 'cadeau'.

Vermoedt iemand hier nog addertjes onder het gras waar ik niet aan denk?
Wat denken jullie...?
Anoniem 3

Werk je toevallig op een onderwijsgelateerde instelling?
Of ben je student?
Dan zijn er legio legale mogelijkheden om de software te bestellen.

Dit soort bovengenoemde acties nooit doen. :oops:
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 3, in totaal 3 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Carolina165
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 09:44
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

gvasseldonk schreefCOLONWerk je toevallig op een onderwijsgelateerde instelling?
Of ben je student?
Nee helaas niet, want deze versies zijn mij wel bekend. Heb ik tijdens mijn opleiding op de Fotovakschool ook niet gekocht, omdat je daar later eigenlijk geen gebruik meer van mag maken.....
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Denk je aan de transferkosten als je geld overboekt naar je vriendin?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Carolina165
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 09:44
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

boels069 schreefCOLONDenk je aan de transferkosten als je geld overboekt naar je vriendin?
Betaling is per creditcard (door mij) aan PB, maar laat het aan haar sturen..zij stuurt het vervolgens weer naar mij. Moet ook wel, want ik heb een rekening nodig op mijn naam.
Gebruikers-avatar
MisschienOoit
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 191
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 07:04
WoonplaatsCOLON Leidschendam

Spullen versturen van en naar Engeland is kosteloos, het is namelijk binnen de EU.
De ontspanknop heet niet voor niets zo. ;-)
Gebruikers-avatar
Carolina165
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 09:44
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

MisschienOoit schreefCOLONSpullen versturen van en naar Engeland is kosteloos, het is namelijk binnen de EU.
Okee, dus ik hoef niet bang te zijn voor invoerrechten, dan kan ik het dus net zo goed direct naar mijn eigen adres laten sturen.....
Gebruikers-avatar
Carolina165
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 09:44
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

maar ik vraag me vooral ook af, of jullie denken dat het safe is om het via dit bedrijf te kopen... ziet er niet verkeerd uit volgens mij, maar je kunt je vergissen....
Gebruikers-avatar
widego
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 13:27
WoonplaatsCOLON Bij een afslag ergens tussen Breda en Rotterdam

Even ge-google-d op: PB Software 26 York Street

Dit gevonden:
http://www.pcadvisor.co.uk/forums/index ... &forumid=2

Mijn afdronk:
- er wordt geleverd
- service .. mwah ..

Wicher.
Gebruikt een EOS-90D, met 40D en 50HS als backup. Sigma en Canon glaswerk.
Gebruikers-avatar
Carolina165
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 09:44
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Tsja...heb alles doorgelezen, blijft moeilijk. De een zegt dit, de ander dat, maar ze leveren in ieder geval wel. Stel, er komt een nieuwe versie Photoshop uit, en ik blijk niet te kunnen upgraden vanuit deze versie.. dan schiet ik er nog niet veel mee op (hoewel, hoeveel beter dan CS4 wil je het nog hebben denk ik dan...). Iemand anders wees me nog op de eventuele aanschaf via ebay van een OEM versie... dat is nog veel goedkoper, maar ja is ook niet legaal. Wat ik zo vreemd vind, er zijn dus pakketten CS4 in omloop, kennelijk is het legaal als je het bij de een koopt, en niet legaal als je het van de ander koopt, of als diegene geen 'geautoriseerde re-seller' is volgens Adobe... Maar het blijft gewoon hetzelfde doosje software met hetzelfde registratienummer. Of zie ik dat dan verkeerd.
digipic
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2004 06:28

Heeft Adobe geen "where to buy" op hun website staan waar je een betrouwbaar, voor zover mogelijk, bedrijf in de UK kunt vinden? :idea:
Gebruikers-avatar
Carolina165
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 09:44
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

digipic schreefCOLONHeeft Adobe geen "where to buy" op hun website staan waar je een betrouwbaar, voor zover mogelijk, bedrijf in de UK kunt vinden? :idea:
Nou...schiet ik ook niet veel mee op. Maar 1 on-line verkooppunt. Ze willen bij Adobe natuurlijk liever dat je via hun website bestelt.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

http://www.pcadvisor.co.uk/forums/index ... &forumid=2

Hier kan je zien dat die lui geen legale software verkopen.. Nu is dat natuurlijk ook wel met een korreltje te nemen gezien het internet is en niet iets anders... Als je rapporten tegenkomt dat het mogelijks wel een Fraude is of dat het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook meestal...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar