JAZZ!

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
hvphoto
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2009 14:37
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Deze fotoserie is het resultaat van ongeveer zes maanden fotograferen in talloze clubs, cafe's en enkele festivals rondom Utrecht en Amsterdam. Uitgangspunt is artistiek, en de sfeer van dit soort voorstellingen is erg belangrijk.


1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding


Dit portfolio (en enkele meerdere foto's) zal binnenkort (zodra mijn agenda mij toelaat hier aan te werken) ook te zien zijn op haar eigen website: www.jazzboek.nl.

M.u.v. Mouche en Manito (50D) is alles genomen met mijn oude vertrouwde Canon Rebel XT body, en 50mm f/1.4 en 70-200 F/4L lenzen
Creativity: Such a beautiful disease.
<a href=http://www.herrevermeer.nl>My Website</a> | <a href=http://herreverneer.deviantart.com>My Portfolio</a>
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik kan niet anders zeggen dan dat dit een heel erg nette, zeer verzorgde serie is. Als het uitgangspunt sfeer en artistiek is dan vind ik dat erg goed gelukt. Chapeau!.

Iets minder geslaagd vind ik de lamp(en) op foto 2 en 9 die zijn me iets te storend aanwezig.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
hvphoto
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2009 14:37
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

mmk schreefCOLONIk kan niet anders zeggen dan dat dit een heel erg nette, zeer verzorgde serie is. Als het uitgangspunt sfeer en artistiek is dan vind ik dat erg goed gelukt. Chapeau!.

Iets minder geslaagd vind ik de lamp(en) op foto 2 en 9 die zijn me iets te storend aanwezig.
Dank je, er zit erg veel werk in, en op dit moment wordt de serie nog voortgezet.

De lampen zijn altijd aanwezig, en wat mij betreft een kwestie van voorkeur. Ik vind ze zelf niet storend, en probeer ze altijd op te nemen in het beeld (foto 4) qua compositie. Vaak vind ik het wel prettig als de foto net iets lichter is, er zijn andere foto's die buiten deze serie vallen waar ik zelfs mijn UV filter ingesmeerd heb om meer effect en flare te krijgen in mijn foto's.
Creativity: Such a beautiful disease.
<a href=http://www.herrevermeer.nl>My Website</a> | <a href=http://herreverneer.deviantart.com>My Portfolio</a>
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ja, bij 4 vind ik de lamp ook echt iets toevoegen.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

Een zeer gevarieerde serie, waarin je 't thema 'jazz' op zeer onderscheidende manieren benaderd. In dat opzicht kwam de serie erg aangenaam op me over: je vervalt niet in steeds de zelfde (standaard)uitsnede / uitsnede / compositie enz. Hulde daarvoor!

Maar als ik de foto's individueel wat kritischer ga bekijken, vind ik zelf dat 't nivo wat wisselend is: zo geniaal 'anders' als #5 en #8 op me overkomen, zo 'rechtoe-rechtaan' vind ik #6.

Over je opmerking dat lampen altijd aanwezig zijn, hier kan ik niks anders mee dan 't er 100% mee eens zijn. Echter, e.e.a. kun je zelf naar de hand zetten door een iets ander standpunt in te nemen. V.w. dit betreft ga ik met de eerdere opmerkingen mee dat de lampen op #2 & #9 wel erg dominant zjin, en in #4 sfeerversterkend.

Een goede serie blinkt echter uit in diversiteit, en niet alles zal iedereen evenveel bekoren. Ik geef dan ook slechts mijn mening, en ben zeer benieuwd naar toekomstige aanvullingen!

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar