owners name veranderen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
muier
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2006 19:33

Wie kan mij helpen met het verwijderen van de naam van de vorige eigenaar van mijn 1D mark II.
helaas heeft konijn dit niet verwijdert.
De software die ik hier voor nodig heb werkt niet bij mij op de pc zoals het zou horen.
Is er iemand in de regio t´gooi of Amsterdam die mij hiermee kan helpen.
CanonRob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 12:44

dat doe je gewoon met de eos software (eos utility)
en anders ff fabrieksinstellingen terug halen
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Robbie, ff opletten wat de TS schrijft
muier schreefCOLONDe software die ik hier voor nodig heb werkt niet bij mij op de pc zoals het zou horen.
Kijk dit is nu een onderschrift...
gertjanbaarda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 10:10
CONTACTCOLON

Welk OS gebruik je?
5DmII | 1DmIV| 24-105L | 16-35L | 70-200L | 580EXII | tot zover mijn wishlist.
EOS Digital Rebel || 18-55 || 24-200 || 50mm
[url=http://www.baarda.org/]www.baarda.org[/url]
Ook een Nikon body met 28-55 lens.. sstt..
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

muier schreefCOLONDe software die ik hier voor nodig heb werkt niet bij mij op de pc zoals het zou horen.
Heb je de laatste versie ook al geprobeerd?
EOS Utility Updater for Windows Version 2.6.1
EOS Utility Updater for Mac Version 2.6.1
Gebruikers-avatar
muier
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2006 19:33

Ik gebruik windows xp.
Ik ga ff de update proberen.
Gebruikers-avatar
muier
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2006 19:33

Het is mij niet gelukt om met de zoom browser in de instellingen van de camera te komen.
Het probleem is nu dat iedere foto die ik maak het eigendom zijn van de vorige eigenaar die die een foto studio heeft in Enschede.
Dit wil ik graag veranderen.
Bij deze nogmaals de oproep .

Heeft iemand in de regio Amsterdam of het gooi een eos 1d mark II waar de zoombrowser wel naar behoren werkt.
Anoniem 4

Met Zoombrowser gaat het ook niet lukken, met EOS Utility wel. :D
Gebruikers-avatar
muier
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2006 19:33

ik krijg alleen maar de monitor folder te openen verder niets
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Dan ziet de EOS Utility je camera niet.

Is je camera aangesloten via een USB kabel aan je computer? Staat de camera aan?

De derde optie in het EOS Utility menu is "Camera settings/Remote shooting". Die kies je. Vervolgens klik je op het gereedschap icoon. Je kunt dan de "Owner's name" etc wijzigen.


Afbeelding
Anoniem 4

Dan is je camera nog niet herkend. Camera uitzetten. USB-kabel aansluiten op PC en vervolgens camera. Dan de camera aanzetten en even wachten tot de camera als USB-device wordt herkend en de benodigde drivers worden geïnstalleerd (wel verbinding met internet nodig). Als dat allemaal goed gegaan is EOS Utility opstarten. Als het goed is kun je nu de andere opties gebruiken.
Gebruikers-avatar
muier
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2006 19:33

Mijn computer herkend wel de camera en staat dus ook gewoon in het systeem weergegeven.
Maar met eos utility kan ik niets selecteren , dus ook niet de camera settings veranderen.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Eos Utility ff deïnstalleren en weer opnieuw erop zetten :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Je hebt een WIA driver nodig :wink:
Ga naar http://software.canon-europe.com/ en selecteer de 1DII.
Dan Windows XP en als taal het Engels.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Vraag aan de TS: Heb je de originele schijven die bij de camera horen in je bezit? En heb je de software die daar opstaat geinstalleerd? (Ik vermoed van wel)

Omdat de kreet WIA me niet zoveel zei, heb ik het even opgezocht. Windows Image Acquisition (WIA)
Still image peripherals include digital cameras and scanning devices such as sheet-fed, flatbed, handheld, and film scanners. All imaging peripherals should use USB or IEEE 1394 to connect to PC systems.

Windows driver support is provided under Windows Image Acquisition (WIA).

WIA is both an application programming interface (API) and a device driver interface (DDI). WIA supports still digital cameras and scanners. It allows retrieving still images from IEEE 1394-based digital video (DV) camcorders and USB-based "web cams."
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Oudere camera's hebben die WIA nodig (ook mijn 5D).
Daarom niet perse de laatste software ophalen maar de laatste software voor de specifieke camera.

Schiet mij iets te binnen: camera-instellingen nakijken (iets bij communicatie)!
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
muier
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2006 19:33

Ik denk dat het niet gaat lukken met een USB kabel , misschien dat het alleen lukt met een fire wire kabel die bij de camera zat.
Maar ja daar heb ik natuurlijk geen aansluiting voor op mijn pc.
In mijn tas zit :iets zwaars waar ik zware dingen aan vast kan maken en ook nog een zwaar ding waar ik een combinatie van de voorgaande zware dingen op kan bevestigen
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Waarom denk je dat? De computer herkent toch je camera? Dan is er een goede USB connectie. Heb je al de raad van Boels opgevolgd?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
muier
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2006 19:33

waarschijnlijk gaat de informatie tussen de camera en pc via de ieee 1394 poort.
ik kan ook nergens vinden dat het met de usb kabel zou gaan.
Dit ging wel bij de eos 10d
In mijn tas zit :iets zwaars waar ik zware dingen aan vast kan maken en ook nog een zwaar ding waar ik een combinatie van de voorgaande zware dingen op kan bevestigen
Anoniem 4

Ik heb wat op internet gespeurd voor je en ben tot de conclusie gekomen dat de communicatie tussen camera en PC bij de 1D via Firewire moet verlopen. USB kan alleen gebruikt worden voor printen vanuit de camera.

http://www.canon.nl/Support/Consumer_Pr ... 1&type=faq

Uit een instructie voor remote capture met speciale programmatuur:

De camera instellen en aansluiten

Dit klinkt veel ingewikkelder dan het is. Wel even op een paar kleine zaken letten. Het gaat om het type camera dat je gebruikt en de soort aansluiting of interface dat die camera gebruikt.

Ik maak onderscheid tussen de EOS-1D series en de andere modellen, aangevoerd door de 5D en 20D.

Canon EOS-1D series
Deze professionele camera’s zijn vanaf het begin uitgerust met een FireWire aansluiting. Deze is voor de communicatie met de computer. Echter, sinds de 1D Mark II, heeft de camera ook een USB aansluiting. Deze is voor communicatie met printers (PTP). Gebruik deze dus niet voor remote capture.

Canon 5D, 20D en 350D
Deze camera’s en hun voorgangers hebben enkel een USB aansluiting. Dat is makkelijk, maar let op! Je dient nu in het cameramenu de communicatie in te stellen op ‘PC verbinding’ (5D) of ‘Normaal’ (20D) voordat je de camera aansluit op de computer.

Sluit de camera aan en schakel deze in. Je bent nu klaar om de software op te starten. De software zal direct controleren of er een camera aangesloten is. Zo niet, dan sluit het programma zichzelf direct af.


http://www.canon.nl/Support/Consumer_Pr ... 1&type=faq

Als je computer nog steeds goed werkt, kun je een Firewire insteekkaartje kopen en zo het probleem oplossen. Succes.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar