[U] De Schutse (NL)

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Jascha_400D
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1394
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2007 19:58
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Op 23-7-2009 hebben Jos en ik een bezoek gebracht aan de Schutse.
Dit is een oud AZC.

Het zijn hdr foto gemaakt met de canon 50D + canon 10-22mm

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding


Click the link for all the pics from this location: http://www.mijnalbum.nl/Album=QNZMY36U
eos 5D mk2

http://www.lost-in-time-ue.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Foto's doen het niet hier...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Jascha_400D
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1394
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2007 19:58
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Vreemd want ik zie ze wel gewoon

[modbreak BasZ -> ja nu ik ook, even een glitch denk!]
eos 5D mk2

http://www.lost-in-time-ue.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

De foto's zijn technisch gezien (voor zover ik dat kan en mag beoordelen!) niet eens zo slecht, alleen: als ik lees, dat je deze platen in een verlaten AZC hebt geschoten, dan is mijn eerste gedachte: wat een gemiste kans! Hier zou toch méér uit te halen zijn: voor de kijker van de foto zou je een volgende keer kunnen proberen om misschien de sfeer van het AZC en zijn voormalige bewoners wat sterker weer te geven. Bij foto 3 ben je daar als enige foto goed in geslaagd. Ik herken daar veel in (Ik heb namelijk zelf een aantal jaren als verpleegkundige in een asielzoekerscentrum gewerkt).
Als je als fotograaf de sfeer van (in dit geval) een AZC wilt vastleggen, dan werkt het het beste als je van tevoren wat informatie bij elkaar zoekt, over: hoe ging het daar destijds aan toe? Hoe leefden de bewoners daar? En daar zoek je dan je foto's bij. Dan krijg je een ijzersterke serie die eigenlijk niet in het topic "architectuur" thuishoort maar meer in het (helaas op het EOS-forum niet bestaande) topic "reportagefotografie".

N.B. Als je bovengenoemde werkwijze voor jezelf te hoog gegrepen vindt, dan is daar natuurlijk niks mis mee! Ieder hier doet tenslotte zijn eigen ding.
Jascha_400D
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1394
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2007 19:58
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

wvangerven schreefCOLONDe foto's zijn technisch gezien (voor zover ik dat kan en mag beoordelen!) niet eens zo slecht, alleen: als ik lees, dat je deze platen in een verlaten AZC hebt geschoten, dan is mijn eerste gedachte: wat een gemiste kans! Hier zou toch méér uit te halen zijn: voor de kijker van de foto zou je een volgende keer kunnen proberen om misschien de sfeer van het AZC en zijn voormalige bewoners wat sterker weer te geven. Bij foto 3 ben je daar als enige foto goed in geslaagd. Ik herken daar veel in (Ik heb namelijk zelf een aantal jaren als verpleegkundige in een asielzoekerscentrum gewerkt).
Als je als fotograaf de sfeer van (in dit geval) een AZC wilt vastleggen, dan werkt het het beste als je van tevoren wat informatie bij elkaar zoekt, over: hoe ging het daar destijds aan toe? Hoe leefden de bewoners daar? En daar zoek je dan je foto's bij. Dan krijg je een ijzersterke serie die eigenlijk niet in het topic "architectuur" thuishoort maar meer in het (helaas op het EOS-forum niet bestaande) topic "reportagefotografie".

N.B. Als je bovengenoemde werkwijze voor jezelf te hoog gegrepen vindt, dan is daar natuurlijk niks mis mee! Ieder hier doet tenslotte zijn eigen ding.
Bedankt voor je tips, heb op deze locatie wel gezocht naar details die bij een azc passen.
Maar ze waren hier al druk met de sloop begonnen, dus op die tandenborstel na was er eigenlijk weinig meer te vinden.

Groet,

Jascha
eos 5D mk2

http://www.lost-in-time-ue.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar