Afscheidsshow The Spades.

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Uit mijn vorige serie en ook na discussie met een (overigens niet fotograferende) vriendin maak ik op dat mijn plaatjes wat standaard zijn. "altijd maar van die driekwart-dingetjes" noemde zij het. En verdomd ze zou wel eens gelijk kunnen hebben (dat hebben ze wel eens vaker, vrouwen). Nu was ik een week na de underground show weer bij Dynamo. Dit keer om de "afschijtsshow" (speciaal voor Nando tussen "") van de Spades, een lokale band te fotograferen.
Een hele line up van bands en heel leuke daarbij. Bij de selectie hier zoek ik naar afwisseling en leuke momenten en probeer toch te laten zien wat er gebeurde. Ik hoop ook dat het beter overkomt.

1. Del Toros
Afbeelding

2. Viper Cobra (er gebeurde helemaal niets op het podium terwijl de muziek gewoon keihard rockte :?. Vandaar dit experimentje met de groothoek).
Afbeelding

3. The Deaf
Afbeelding

4. Furi 161
Afbeelding

5. The Spades
Afbeelding

6. The Spades
Afbeelding

7. The Merchandise
Afbeelding
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Vette [censored] op 4 en 5 na 8) Gitaren afhakken mag van mij, maar dan moet je ze wel goed afhakken hehe... Nu is het nét niet. ;)
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Je moet je vaker door je vriendin laten souffleren want dit is een heerlijk afwisselende serie. Van detail tot aan groothoek. En afwisselende standpunten. Over de gitaren kan ik mijn voorganger wel gelijk geven. Maar laat dat de pret niet drukken! En dit is gemakkelijk te verhelpen in de nabewerking als je dat mocht willen.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Deze mogen zeker gezien worden Marc. Even de foto's langs gaan:

1] Heerlijk zo met groothoek. Klein puntje is dat de achterste nu met zijn hoofd tegen de gitaar van de voorste aan beukt. Fraaier was denk ik geweest wanneer je ze een klein beetje vrij zou houden van elkaar. Neemt niet weg dat ik hem zo ook geweldig vind.
2] Dat er niets te doen is op het podium kun je zo niet zien, wederom fijn gebruik gemaakt van je groothoek.
3] Lekker dynamisch zo, heerlijk.
4] Hij is lekker ingespannen bezig, maar de lichtval vind ik hier wat minder.
5] Hij heeft er duidelijk plezier in, dat straalt van de foto af. Twijfel aan de belichting, maar het moment is zeker goed.
6] Netjes zo.
7] Ik snap dat je hem erbij hebt gedaan voor de serie, als foto vind ik hem minder. Kan er helaas mijn vinger niet opleggen waarom.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Thanks heren voor de reacties,

Die gitaarafsnijdingen? Ze waren/zijn in mijn ogen ondergeschikt aan de rest van het beeld.
Bij #3 ging het me om de gezichtsuitdrukking, misschien close up moeten nemen deze plaat? (zeg maar tot net onder de schouder?)
#4 Hier ging het me om de beeldvulling. De gitaar wilde ik alleen als atribuut op de plaat dat je nog net even kunt zien dat het om een muzikant gaat.
#7. Nu ik zelf wat langer kijk denk ik dat het licht niet op de tafel maar op de dames had moeten zitten... Misschien toch moeten inflitsen

In elk geval weer stof tot nadenken,

Marc
[edit]ook meteen even Geerts opmerkingen meenemen[/edit]
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

mmk schreefCOLONBij #3 ging het me om de gezichtsuitdrukking, misschien close up moeten nemen deze plaat? (zeg maar tot net onder de schouder?)
Nee, zeker niet. Ik vind hem nu erg sterk.
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

mmk schreefCOLONDie gitaarafsnijdingen? Ze waren/zijn in mijn ogen ondergeschikt aan de rest van het beeld.
Nou, doordat je nu net een beetje eraf knipt lijkt het een nét niet foto. Maar als je het beter in je compositie verwerkt dan kan het weer wel. Een voorbeeld bij het fotograferen van mensen om het duidelijk te maken.

Als ik een persoon fotografeer van zijn hoofd tot de enkels is het net of de voeten eraf zijn geknipt. Maak je dezelfde foto tot onder de knie dan kijkt het weer goed.

Hetzelfde met bijvoorbeeld de gitaar hals. Als je net een stukje op het eind eraf knipt dan roept het op: "waarom mist dat stukje?", maar als je de compositie zo maakt dat je bijvoorbeeld op 1/3de van de hals knipt dan wordt deze anders.

Dan kun je altijd nog zijn gezicht uitdrukking als centraal houden. ;)
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Helder!
Ik snap nu wat je met "goed doen" bedoelt en tot op grote hoogte ben ik het met je eens. (hier vind ik het nog steeds niet storen, ja ben soms wat erg eigenwijs steffie.vandevorstenbosch@imec-nl.nl).

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik vind de serie best goed, Maar als je foto's van een band maakt vind dat je ook de instrumenten redelijk in zijn geheel op de foto zet, En niet alleen de gezichtsuitdrukking van de persoon. dat kun je wel afwisselen
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

BossA schreefCOLONIk vind de serie best goed, Maar als je foto's van een band maakt vind dat je ook de instrumenten redelijk in zijn geheel op de foto zet, En niet alleen de gezichtsuitdrukking van de persoon. dat kun je wel afwisselen
Dank voor je reactie.
Misschien lees ik niet goed, maar bedoel je dat dat hier niet het geval is dan? Ik ben het met je eens hoor, daar niet van. Afwisseling moet er zijn.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik bedoelde ermee dat waneer ik foto's van een concert krijg te zien, Ik ook foto's van instrument bespelende artiesten wil zien. En dat dat instrument ook in zijn geheel erop staat(bv gitaar) of het moet echt een hele closeup zijn van de betreffende artiest. Bij deze serie heb je dat ook wel maar soms vind ik de afgekapte instrumenten een beetje zonde (zie foto 4 en 5)
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ah... ok, dat bedoel je. Dank voor je uitleg. Een beetje zoals eerder beschreven. prima. iets om in m'n achterhoofd te houden (eigenlijk het type platen dat ik nu eens niet wilde laten zien).

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Mijn 2 centen

1. Gewoon goed. Lekker veel ruimte om de artiesen... heerlijk
2. Ultra-groothoek doet het hier goed. Misschien wat te contrastarm...?
3. Beetje vergelijkbaar met 1. Ik vind 'm goed
4. Hm - portretje, teveel van onderen gefotografeerd. Deze doet het niet voor me
5. Net zo'n portretje, maar nu wel goed. Iets meer contrast mag, en het moment is veeeeel beter dan 4 (daar lag het bij die vorige aan...)
6. Doemt mooi op uit de rook
7. Heel mooi. Het publiek wordt te vaak vergeten - zonder hen geen concert... Het enthousiasme is mooi
8. ... eh... die is er dus niet :twisted:
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Thanx weer Nando
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar