Candy Dulfer

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

Een keer geen Boris. Wel een saxofoniste, blijft mijn favoriet ;)

Ik werd een beetje kriegel van de fotografen vooraan het podium die maar heen en weer liepen zonder rekening te houden met de mensen die netjes aan de hekken stonden. Achja, kan gebeuren.
Serie is in b/w aan mijn portfolio toegevoegd, een eerste probeersel. Bij interesse plaats ik de kleurenversies.

1. http://farm3.static.flickr.com/2545/380 ... eeba_b.jpgChance Howard en Oscar Kraal.

2. Afbeelding Ulco Bed
3. AfbeeldingCandy en Jan van Duikeren
4. Afbeelding Manuel Hugas
5. Afbeelding Candy
6. Afbeelding Chance Howard
7. Afbeelding Oscar Kraal
8. Afbeelding Francisco Morales (voorprogramma)
9. Afbeelding Peter
8. Afbeelding Samir
9. Afbeelding En Franklin Batta himself

Modbreak geert h: foto 1 omgezet in een linkje wegens overschrijden 900pixels.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

een serie met wisselende foto's. waarvan ik die waar candy op staat over het algemeen het sterkst vind. Verder stoort mij een blauwe spot zonder blauw licht, dus mi alles kleur of alles zww
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ernst Hartwich
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2008 20:36
CONTACTCOLON

Helemaal niet slecht gedaan. Zeker niet omdat je achter het hek moest blijven en ook niet heen en weer kon lopen omdat het zo druk was. Het podium was erg saai en het was heel moeilijk om een sfeervolle achtergrond op de foto te krijgen. Vandaar dat de zwartwit foto's het wat mij betreft iets beter doen. 8 is ook sterk. Heb je trouwens geen foto's van Leona? Die was wat mij betreft het meest fotogeniek.

Van 1 van de fotografen die nogal in de weg liepen voor het hek ;-)

Ernst.
Nikon shooter
www.ernsthartwich.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Afwisselende serie. Het is al gezegt meen ik.
Algemeen, ik vind het anders dan anderen meestal niet zo'n probleem ZW en kleur door elkaar te mieteren, wel als je dat in een foto doet. Dat vind ik persoonlijk echt minder (#6/7).
Verder valt het me op dat je vooral echt voor momenten bent gegaan, sprekende momenten. Leuk.
Kijk bij de ZW omzetting wel uit dat je aandacht houd waar je hem hebben wil. Bij #1 bijvoorbeeld is de gitaar nu het hoofd onderwerp geworden i.p.v. de vent, die ook best boeiend kijkt zo te zien. (bij #4 doe je dat beter).
Als laatste opmerking (ik ga ze niet allemaal bespreken zoals gebruikelijk, het zijn er me echt te veel): De laatste foto, heb je die dar niet ook een closeup beeld van? Lijkt me werelds een portret van zo'n vent.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt...

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

Haha ik herkende je naam.

Voordeel van de z/w omzetting was dat een uitstekende arm ineens veel minder opvalt. Ik was erg tevreden met de shoot, zeker omdat ik weinig bewegingsruimte had en er een heleboel fotografen in de weg liepen :lol:
Grote bekende band, en anders dan bij Boris kan ik hier niet even snel vragen of ik ook voor de hekken mag ;) Dus weer een uitdaging op zich. Ik heb een heleboel foto's van Leona maar zit te overwegen om een aparte repo te maken van haar, evenals van Oscar (al twijfel ik daar over, hoe zeer verscheidend hij ook op de foto's staat het blijft achter een drumstel en ondanks die gekke bekken wellicht wat saai hihi)
Laatst gewijzigd door 1 op Cassandra, in totaal 11 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

mmk schreefCOLONAfwisselende serie. Het is al gezegt meen ik.
Algemeen, ik vind het anders dan anderen meestal niet zo'n probleem ZW en kleur door elkaar te mieteren, wel als je dat in een foto doet. Dat vind ik persoonlijk echt minder (#6/7).
Verder valt het me op dat je vooral echt voor momenten bent gegaan, sprekende momenten. Leuk.
Kijk bij de ZW omzetting wel uit dat je aandacht houd waar je hem hebben wil. Bij #1 bijvoorbeeld is de gitaar nu het hoofd onderwerp geworden i.p.v. de vent, die ook best boeiend kijkt zo te zien. (bij #4 doe je dat beter).
Als laatste opmerking (ik ga ze niet allemaal bespreken zoals gebruikelijk, het zijn er me echt te veel): De laatste foto, heb je die dar niet ook een closeup beeld van? Lijkt me werelds een portret van zo'n vent.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt...

Marc
Tnx, zal er om denken, en volgende keer minder kleuren door elkaar gooien. Doe morgen wel een update online.
Gitarist had ik echter zo gekozen omdat dat de enige foto is waarop hij boeiend kijkt ;)
Dat ik voor momenten ben gegaan klopt. Wil daar wat meer mee doen, herinner me nog steeds een van de eerste opmerkingen over mijn foto's, een foto moet spreken ;)

Close-up is coming up..
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

Afbeelding
Nog een leona :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Ernst Hartwich
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2008 20:36
CONTACTCOLON

tatiiana schreefCOLONHaha ik herkende je naam. Maarre volgens mij heb je mij ook nog op de foto gezet, ik zag m alleen niet online terug, kan dat kloppen?
Ja geloof wel dat ik een foto van jou heb. Zal hem even opsturen.

Wat ik al zei Leona doet het erg goed op de foto, maar was ook heel erg beweeglijk. Daar heb ik dan ook veel bewogen foto's van. :-( Benieuwd of je ook een close-up hebt van Leona.

De gekke bekken van de drummer waren zeker niet saai, ook al zit hij achter een drumstel. Wat hier erg lastig was is dat hij ook nogal in het donker zat. Een gekke bek en met zijn gezicht in het licht is dus eigenlijk optimaal, maar denk ik niet te doen vanaf waar jij stond. Overigens valt me op in jouw foto dat zijn gezicht nogal donker en grauw is. Komt dat ook door de bewerking? Als je zijn gezicht wat op kan lichten is dat beter. Nu gaat de aandacht misschien wat teveel naar die blauwe lamp.
Nikon shooter
www.ernsthartwich.nl
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

Afbeelding Oscar op iso 800, wel te doen maar de cropping is niet optimaal, zat ik te ver weg voor. En Chance Howard was te prominent aanwezig voor een overzichtsshot :oops:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Err zoals je wellicht had gelezen tussen de regels door waren het er me al veel teveel. En dat je die missende hebt geloof ik wel hoor ;). vind je updates niet zo geweldig, met name de microfoons zijn het en der erg storend.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

Van de eerste post:

Een afwisselende serie met erg goede foto's, maar ook een hoop die niet bijzonder zijn of waar door kleurenklooien afbreuk aan gedaan is. Bij concert- optredenfotografie is mijn mening dat "het moment" belangrijk is. Wanneer gebeurd er even net dat wat leuk is om te zien. Dit gebeurd mijn inziens bij de nummer 2 en de laatste twee van de eerste post.
Bij de updates beide keren de tweede foto. Inderdaad zoals gezegd proberen om de mond niet achter de microfoon te hebben. Daarnaast denk ik dat je bij de sterke platen wellicht nog verder zou kunnen uitsnijden. Zeker bij nummer 2 van de eerste update (hem proberen wat meer naar rechts te zetten). Ik denk dat je met een klein beetje meer aandacht een superserie van 5 foto's had kunnen neerzetten wat meer uitstraling had gehad dan nu het geval is. Het is jammer door de warrigheid van het totale topic dat de echt goede platen die er tussen zitten niet de volledige aandacht krijgen.....
canon 40D en toebehoren
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

jeroengerssen schreefCOLON Ik denk dat je met een klein beetje meer aandacht een superserie van 5 foto's had kunnen neerzetten wat meer uitstraling had gehad dan nu het geval is. Het is jammer door de warrigheid van het totale topic dat de echt goede platen die er tussen zitten niet de volledige aandacht krijgen.....
Dit is denk ik precies wat ik had willen zeggen, maar waarvoor mij de woorden even ontbraken. :oops:.

Het fameuze "less is more" principe en "kill the darlings" (oh zo moeilijk dat laatste).
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar