Flower Power! - Simone

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Carline*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 16:08
CONTACTCOLON

Gister een hele gezellig themashoot gehad met Simone :D
Ze is 14 en dit was de eerste keer dat ze model stond.
Dit zijn de resultaten:

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

5.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Carline*, in totaal 6 keer gewijzigd.
Canon EOS 400D - Canon Kitlens - Tamron 18-75 mm
wimpieken
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2007 22:23

Vaak is de achtergrond te druk. Het knappe model heeft meestal ook een rare houding, vooral de benen.

Kies voor een meer sobere achtergrond en een natuurlijke houding van het model.
Canon EOS 400D + 18-55 mm f3.5-5.6 + 70-300 mm f4.0-5.6 IS + 50 mm f1.8 + 10-20 mm f3.5-4.5
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Over je foto's:
1. Haar pose lijkt ongemakkelijk (vooral de benen!)
2. Jammer dat haar gezicht in de schaduw is. Het accent ligt nu op haar middel omdat hier het zonlicht opvalt... Terwijl je wel heel mooi licht pakt hier!
3. Je had hier spot moeten belichten op haar gezichtje... Zij valt nu in het 'donkere' gedeelte, omdat de lucht om haar heen zo licht is! En er komt een boom uit haar hoofd.
4. Het valt me op dat het model altijd centraal in het beeld staat, let een beetje op compositie.
5. Er komt hier een stuk graafmachine uit haar hoofd, ziet er een beetje vreemd uit...

Wel een heel mooi model om mee te werken lijkt me!
Let meer op je achtergrond en op lichtval, dat zal je een heel stuk helpen in het nog mooier vastleggen van je prachtige model.
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Carline*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 16:08
CONTACTCOLON

thanx voor je reactie :)

Dat van de te drukke achtergrond ben ik het niet helemaal mee eens.
Foto 5 is dan idd wat druk, maar voor de rest vind ik de achtergronden vrij rustig.

En op welke foto's vind je de benen een rare houding hebben?

Simone is 14 jaar en ze eigenlijk was dit de eerste keer dat ze voor de camera stond (Dit had ik er in de begin post bij moeten zetten, heb dat nu veranderd :wink:)
Canon EOS 400D - Canon Kitlens - Tamron 18-75 mm
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Carline* schreefCOLONSimone is 14 jaar en ze eigenlijk was dit de eerste keer dat ze voor de camera stond (Dit had ik er in de begin post bij moeten zetten, heb dat nu veranderd :wink:)
dat hoeft natuurlijk niets uit te maken :wink:
Maar wel leuk dat ze voor je lens wilde!
Gewoon nog een keer doen, wil ze vast wel ;-)

Ik vind de achtergronden niet té druk, maar wel druk...
Je zou wat beter kunnen letten op je achtergronden, zodat bomen en graafmachines niet uit haar hoofd komen..
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Carline*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 16:08
CONTACTCOLON

MarieCanon schreefCOLONOver je foto's:
1. Haar pose lijkt ongemakkelijk (vooral de benen!)
2. Jammer dat haar gezicht in de schaduw is. Het accent ligt nu op haar middel omdat hier het zonlicht opvalt... Terwijl je wel heel mooi licht pakt hier!
3. Je had hier spot moeten belichten op haar gezichtje... Zij valt nu in het 'donkere' gedeelte, omdat de lucht om haar heen zo licht is! En er komt een boom uit haar hoofd.
4. Het valt me op dat het model altijd centraal in het beeld staat, let een beetje op compositie.
5. Er komt hier een stuk graafmachine uit haar hoofd, ziet er een beetje vreemd uit...

Wel een heel mooi model om mee te werken lijkt me!
Let meer op je achtergrond en op lichtval, dat zal je een heel stuk helpen in het nog mooier vastleggen van je prachtige model.
Het licht was heel moeilijk omdat het volop zon was en er dus veel schaduwen waren. Het wel proberen in te flitsen op een aantal foto's maar dat gaf ook niet het gewenste effect :)
Canon EOS 400D - Canon Kitlens - Tamron 18-75 mm
Carline*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 16:08
CONTACTCOLON

MarieCanon schreefCOLON Je zou wat beter kunnen letten op je achtergronden, zodat bomen en graafmachines niet uit haar hoofd komen..
hier ben ik het helemaal mee eens. :wink:
Canon EOS 400D - Canon Kitlens - Tamron 18-75 mm
Gebruikers-avatar
dikkemiel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2007 00:29
CONTACTCOLON

Bij foto 1 en 3 vind ik de "ongemakkelijke" houding van de benen juist wel mooi :D
Qua licht, welke tijd van de dag was het?
Probeer het eens op een ander tijdstip, in het begin van de avond b.v.

Verder: je bent goed bezig, ga zo door!

Groetjes, Rick.
Eos 5DmkII, grip, Eos 400D, EF85mm 1.8, Sigma 50mm 1.4hsm, EF28-105mm 3.5-4.5, EF70-210 4.0, Speedlight 430EX
, 2x 540ES, div studiogear.
Kijk ook eens op mijn site:
[url]http://www.rickhonig.nl/[/url]
Carline*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 16:08
CONTACTCOLON

dikkemiel schreefCOLONBij foto 1 en 3 vind ik de "ongemakkelijke" houding van de benen juist wel mooi :D
Qua licht, welke tijd van de dag was het?
Probeer het eens op een ander tijdstip, in het begin van de avond b.v.

Verder: je bent goed bezig, ga zo door!

Groetjes, Rick.
Thanx voor je reactie :)

het was van 14.00 tot 15.30.
Misschien in het begin van de avond inderdaad mooier, dan zijn er minder harde schaduwen..

dankje :)
Canon EOS 400D - Canon Kitlens - Tamron 18-75 mm
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

hard zonlicht is inderdaad moeilijk en vaak alleen maar mooi in samenwerking met invulflits of reflectieschermen om hinderlijke schaduwen weg te krijgen.
Wat betreft de compo's zijn ze ietwat te centraal genomen, tevens bij full body portretten nooit een groothoek gebruiken staand, je krijgt dan een vertekening (benen lijken korter), beter is dan ietwat door de knieen, zodat de lens in het midden van het model terecht komt.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Richardnismo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2008 20:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

ik vind eigenlijk wel dat de ongemakkelijke houding wel bij het thema past. verder is het wel drukjes indd. maar ga zo door!
Spullen ;)
www.opdefoto.com
www.RST-Photography.nl
Gebruikers-avatar
cinnepin
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2009 09:31

Ik vind het hele leuke fotos. Ik hou wel van die stijl. Ik denk dat de drukkere achtergronden minder storend worden als je een wat geringere scherptediepte gebruikt en de achtergrond wat waziger wordt!
Carline*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 16:08
CONTACTCOLON

Dankjullie voor alle reactie's :)

@ closeshoother: Thanx voor de tip. Zal er de volgende keer rekening meehouden :)

@Richardnismo: tja, het drukke. Ikzelf vind het niet storend en er wel bij passen maar er zijn blijkbaar andere mengingen :)

@ Cinnepin: omdat ik vaak opmerkingen kreeg over de scherpte heb ik op save gespeeld en een groter diafragma getal genomen. :wink2: Weer een ding om op te letten voor de volgende keer! :D
groetjes,
Carline
Canon EOS 400D - Canon Kitlens - Tamron 18-75 mm
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Beiden 14 jaar? Dan neem ik mijn petje voor jullie af!

Ik vind dit een lekkere frisse serie, onwijs spontaan en zonnig. De verbeterpuntjes zijn al eerder genoemd, als je dat mee kunt nemen naar je volgende shoots kan het niet meer mis gaan.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Carline*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 16:08
CONTACTCOLON

MartinPhili schreefCOLONBeiden 14 jaar? Dan neem ik mijn petje voor jullie af!

Ik vind dit een lekkere frisse serie, onwijs spontaan en zonnig. De verbeterpuntjes zijn al eerder genoemd, als je dat mee kunt nemen naar je volgende shoots kan het niet meer mis gaan.
Martin
@MartinPhili: ja, we zijn allebei 14 :) Dankje voor de complimenten! :D
Canon EOS 400D - Canon Kitlens - Tamron 18-75 mm
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar