Church wedding

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Naar mijn menig hoort zo'n foto ook zeker in een reportage thuis.
Als er ruimte is (en regelmatig is dat er dan net weer niet genoeg :evil: ) maak ik ook altijd een foto van achteren. Op die manier kan je het bruidspaar, zoals Kelly hier heeft gedaan, tegen de mooie achtergrond van het altaar of het liturgisch centrum plaatsen. Vaak is dat zelfs mooier dan de achtergrond van een lege kerk met hier en daar wat verdwaalde bruiloftsgasten :wink:
Als losse foto kan ik me enigszins voorstellen dat niet iedereen er altijd van gecharmeerd is, maar dan is het toch leuker om dat op een vriendelijk manier kenbaar te maken.

Ik vind het dus wel een mooie foto Kelly, maar ben het wel met Aestiva eens om de foto een beetje lichter te maken, wordt 'ie misschien net een beetje 'sprankelender' :)
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Volgens mij staat gebruiker gvasseldonk 's-ochtends op met een pot augurken in z'n linkerhand en een fles azijn in zijn rechter.
Hij/zij geeft eigenlijk nooit commentaar maar loopt alleen maar mensen af te zeiken, flauw hoor.

@KD; hele nette foto! Sluit me aan bij de rest qua commentaar.
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Kelly.

Mooie foto van een mooie locatie,

Toch leuk dat ze ondanks niet zichtbaar online willen
je toch z'n foto kan laten zien.

Mooi gedaan!

Gr Dimitri
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Ik vind het een sterke foto die weer eens anders is dan een normale foto van vooraf. Op deze manier heb je de drie personen die dan even in het middelpunt staan in één foto te pakken. Wel denk ik dat je deze foto uiteraard in een serie moet zijn, maar dat kan nu eenmaal even niet omdat het bruidspaar die foto's niet op internet wil las ik. In de rest van de serie zullen vast en zeker andere platen zijn die juist de andere kan laten zien.

Zelf maak ik bij een bruidsreportage ook 9 van de 10 keer een foto van achteren, ook in het stadhuis, zodat de ambtenaar van de burgerlijke stand tussen het bruidspaar te zien is.

Kortom, voor mij een geslaagd plaat, die zeker in een serie het tafereel van alle kanten laat zien.

JW
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Over de kwaliteit van de foto kan ik niets zeggen; ik heb de ballen verstand van trouwfoto's.

Wat ik wel als tip wil opmerken is dat als het bruidspaar onherkenbaar wil blijven, het link is (gedeelte van) tatoeages te laten zien. Geen kritiek dus, slechts een tip.
Gewoon... spullen.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Ik denk dat de foto sterker was geweest als de pastor naar het bruidspaar keek.
Hans.
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

JohnS schreefCOLONOver de kwaliteit van de foto kan ik niets zeggen; ik heb de ballen verstand van trouwfoto's.

Wat ik wel als tip wil opmerken is dat als het bruidspaar onherkenbaar wil blijven, het link is (gedeelte van) tatoeages te laten zien. Geen kritiek dus, slechts een tip.
Deze foto is met toestemming geplaatst, ze wilden niet met hun gezicht op internet.

De rest ook hartelijk dank voor de reacties!
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

Laat ik voorop stellen dat ik mijzelf nog nooit aan bruidsreportages heb gewaagd en dit ook nooit zal doen omdat ik mijzelf niet creatief genoeg vindt, maar dat terzijde.
Wat ik zelf aan deze foto zou veranderen: ik zou aan de onderzijde de foto inkorten tot nèt onder de zittingen. Motivatie: het meefotograferen van het gedeelte onder de zittingen vind ik in deze situatie vrij overbodig en vooral de ruimte onder de bruidegom vind ik wat rommelig. Als ik dit zou wegsnijden zou de aandacht nòg wat meer op het bruidspaar komen te liggen ("less is more"!). En: misschien was de plaat nog sterker geworden als de voorganger naar de bruid had gekeken. Op déze foto ontbreekt de interactie tussen voorganger en bruidspaar die bij reportagefotografie in het algemeen zo belangrijk is, zo hebben ze mij geleerd. Begrijp me goed: opbouwende kritiek hoor! :wink:
Anoniem 3

@allen

ik heb intussen mijn excuses doen uitgaan naar KD-fotografie over mijn ongepaste opmerkingen.
Ook aan de andere deelnemende forumleden mijn welgemeende excuses.

Gabriël
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

Dat siert je dan weer.
[size=84]onderschrift[/size]
Anoniem 3

Selmak schreefCOLONVolgens mij staat gebruiker gvasseldonk 's-ochtends op met een pot augurken in z'n linkerhand en een fles azijn in zijn rechter.
Hij/zij geeft eigenlijk nooit commentaar maar loopt alleen maar mensen af te zeiken, flauw hoor.
Daar wil dan toch wel weer op reageren. Dat ik altijd mensen loop af te zeiken is pertinent niet waar. Zie mijn commentaren.
Even flauw vind ik zijn ongefundeerde opmerking over mijn commentaren.
Waarbij genoeg gezegd, lijkt mij.

Groet
Gabriël (hij)
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Kleine tip voor Gabriel (hij): Begin je reacties eens met "Ik vind dat". Dan staat het er minder stellig en laat je zien dat het om jouw mening gaat in plaats van een voldongen feit / waarde-oordeel enz. Scheelt (soms) excuses achteraf.

@KD: Dank je. Duidelijk.
Gewoon... spullen.
Anoniem 3

@johnS
ik vind dat ik je moet danken voor deze tip :wink:
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Een mooi moment, compositie en een hele mooie witbalans.
Ik vond het nog mooier geweest als de priester het bruidspaar had aan gekeken.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Mooie foto! Inderdaad zou ook ik een paar kleine aanpassingen gemaakt hebben: Ik zou de foto 1/3 stop meer licht geven en recht zetten. Ook kan ik wat slecht wennen aan de beeldverhoudingen. breedbeeld verhoudingen vind ik altijd erg mooi als het liggende foto's zijn, maar staande?? Wellicht aan de onderkant iets croppen zodat de beeldverhoudingen iets beter "kloppen"?

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

De compo vind ik erg goed, jusit doordat je op de rug kijkt en alleen de religieuze symbolen in de verte ziet komt dat aspect heel sterk uit. Ook al ligt de scherpte bij het bruidspaar toch krijgt het een extra sfeer. Ik denk wel dat je de foto iets heviger mag bewerken om die sfeer te versterken.

Jammer dat je alleen deze fout mag laten zien, ik ben wel benieuwd naar andere foto's.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

Peije schreefCOLONJammer dat je alleen deze fout mag laten zien
:shock: je bent toch niet toevallig getrouwd met gvanasseldonk he? :wink:
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

denk dat daar foto had moeten staan, Peije kennende :wink:

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

haha denk ik ook :lol:
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

In deze context met de voorafgaande discussie wel een erg leuk tiepvouwtje haha ;-)

Ik vind de foto ook wel wat hebben hoor, als de diaken naar het paar had gekeken was hij echt af gewoon... het wordt al snel op de rug als ze niet herkenbaar in beeld willen en ik denk dat in elke bruidsreportage wel wat rugfoto's zitten.

Had er laatst ook een paar van het bruidspaar dat naar een kasteel toe liep en de bruid vond het een van de mooiste foto's omdat haar sleep zo mooi achter haar aan ging....zo zie je maar, over smaak en gevoel valt niet te twisten en een gemiddeld bruidspaar kijkt toch heel anders naar de foto's dan wij heb ik gemerkt.

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar