Oosvaardersplassen, hoe wat waar

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

Ik heb lekker 4 weken vrij dus wil eropuit gaan en eens wat nieuws proberen.

Zie hier regelmatig hele mooie foto's voorbij komen uit dit gebied en wil dit zelf ook eens gaan proberen samen met mijn collega.

We richten ons niet op iets specifieks, maar de vogels zien lijkt ons wel erg leuk.
Maarja waar begin je dan, de uitrusting zit wel redelijk goed, al zal ik regelmatig wat milimeters gaan missen.
maar wie niet waagt wie niet wint.

dit gebied is erg groot, waar kunnen 2 beginners het beste heengaan.

Alvast bedankt voor de genomen moeite!
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Parkeer je auto bij het bezoekerscentrum en begin daar je (wandel)tocht.
Je kan je dan al uren vermaken.

Succes, Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Pim
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2005 10:51
WoonplaatsCOLON net achter de duinen...
CONTACTCOLON

Als je je dan uren hebt vermaakt rond het bezoekerscentrum kun je ook eens naar binnen gaan en vragen waar het in/rond de OVP nog meer de moeite waard is, ze zijn daar erg behulpzaam.
[url=http://www.istockphoto.com/user_view.php?id=549679]Istockphoto[/url]
[url=http://www.flickr.com/photos/pimleijenfotografie]FlickR[/url]
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Pim schreefCOLONAls je je dan uren hebt vermaakt rond het bezoekerscentrum kun je ook eens naar binnen gaan en vragen waar het in/rond de OVP nog meer de moeite waard is, ze zijn daar erg behulpzaam.
Op maandag gesloten :wink:

Het park is wel open.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
aramir
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Het beste is wel om vroeg te gaan! Dan heb je een grotere kans om de edelherten en konikpaarden van heel dichtbij te zien.Mijn ervaring is dat na 10.00 uur de herten echt de voor ons bezoekers ontoegankelijk gebieden zijn ingetrokken.Tip; kijk eens of er nog een plaatsje vrij is bij een fotosafari: http://www.staatsbosbeheer.nl/Activitei ... afari.aspx . Ik heb dit ook een keer gedaan en je gaat met max 5 mensen in een busje echt het terrein is..ik kan je verzekeren dat het een ervaring is om midden tussen een paar honderd konikpaarden te staan....
Verder is het leuk om ook " naast" de oostvaardersplassen te kijken.Het Oostvaardersveld.Technisch gesproken trouwens ook een deel van de OVP; bij de hutten de poelruiter en de krakeend.Grote kans op een ijsvogel...( http://vogelkijkhut.nl/vkh_info.php?id=121 ).
voor veel meer informatie kijk ook eens hier: http://natuur.flevoland.to/index.html Even op het oostvaardersplassen dossier klikken (ergens onder aan de info blz. ) en je krijgt alle info met kaartjes en al..
Een Canon camera....
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ik ben er vorige week nog geweest met een gehuurde ef 500/f4. Je kunt voor zes euro per persoon met een vrijwilliger van Staatsbosbeheer mee op excursie. De wandeling duurt 2 1/2 uur, komt óók in de voor het publiek afgesloten gedeeltes en je bezoekt dan tevens twee wildobservatiehutten: bij de eerste fotografeer je helaas door een nogal vuile ruit heen en heb je uitzicht op de enorme kudde wilde paarden die daar loopt en op de nog grotere "kudde" herten (ik schat zo'n 100 stuks). Ze lopen daar op een afstand van circa 600-800 meter. Bij de tweede observatiehut heb je door geopende luiken een vrij uitzicht op de aalscholverkolonie die nu echter behoorlijk klein is geworden: nu nog maar zo'n 20 vogels (heeft te maken met de tijd van het jaar).
Mijn eigen ervaring: als je een objectief gebruikt van minder dan 500 mm zou je bezoek fotografisch gezien wel eens op een teleurstelling kunnen uitlopen (als je tenminste wild redelijk beeldvullend wil fotograferen). Veel plezier!
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

As zondag gaan wij proberen daar wat leuke platen te schieten.
we gaan naar dat verzamelhuisje en zorgen dat we daar voor 6en zijn ivm de zonsopkomst om ff voor 6en.
erna trekken we er lekker op uit en zien wel wat we tegenkomen.
allebei tot maximaal 200 mm in het bezit! (iemand extender te leen :D)
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

in ieder geval op tijd op.
ik ben klaar om weg te gaan, we zijn erg benieuwd en zorgen ervoor dat we ruim voor zonsopkomst aanwezig zijn zodat we het park nog een beetje inkunnen voor de foto's.

tot later :lol:
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

erg leuke ochtend gehad.
op een verkeerde plek uitgekomen ipv de ontmoetingsplek stonden we al bij de grote plas, die helemaal afgelopen en een super zonsopgang gezien.
lepelaars, zilverreiger vos met jong hermelijntje en een hoop dode muisjes.
zeker voor herhaling vatbaar.
helaas zoals eerder vermeld toch wel wat mm tekort!
zal straks nog wat foto's gaan posten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar