3 jarig meisje met gebroken been

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Expression
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 204
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 14:41
CONTACTCOLON

Jemig wat een moraalridders weer allemaal zeg :?

Dit is een moment in het leven van jullie als ouders en je dochtertje niet te vergeten, dit zijn foto's om te bewaren voor later en ik denk dat je dat heel netjes hebt vastgelegd.
Vooral de laatste foto zegt een hele hoop voor mij.
Canon 50D *Canon 17-85 mm IS USM***Falcon Eyes Flitsset ss110F
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Vind de twee laatste foto's sterk. Waarbij #4 er zeker bovenuit stijgt.
Deze twee foto's hebben een documentaire-achtige sfeer, wat waarschijnlijk ook wordt verstrekt door de zwartwit omzetting.
De eerste twee foto's vind ik duidelijk meer "privé foto's"

Apart om te zien hoe verschillend mensen op dit soort dingen reageren.
Jaren geleden heeft onze dochter (toen 9 jaar, inmiddels 23 :wink:) tijdens een vakantie ook haar been gebroken.
Hoewel ik wel m'n camera bij me had, is het niet in me op gekomen om foto's te maken. Daar in dat Tsjechische ziekenhuis heb ik alleen maar liedjes voor haar gezongen, werd zij rustig door en het ziekenhuispersoneel vond het ook nog mooi :D

Viking, heel veel beterschap met de kleine meid, ik hoop dat ze inmiddels niet al te veel pijn meer heeft!
Ook voor moeder veel sterkte! (ik heb het destijds ook zien gebeuren bij onze dochter...duurt wel even voor je dat beeld kwijt bent :( )
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Enerzijds snap ik de primaire reacties en anderzijds ook weer niet. Moeder was erbij om de dochter te troosten; de foto's vertellen dat verhaal ook. En wie zijn wij om hier een oordeel over te vellen? Waarom dat aspect erbij betrekken en wat je zelf gedaan zou hebben projecteren op TS? Doe je dat ook bij foto's die bij rampen gemaakt zijn? Bij mij komt toch uiteindelijk ook wel de term "moraalridders" op.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Nee hoor Digi, ik ben het met je eens dat we ons oordeel daarover niet mogen vellen.
Ieder mens reageert anders in een bepaalde situatie.
Daarom heb ik mijn eigen, totaal andere reactie van destijds erbij gezet. Gewoon om het verschil aan te geven. Niet omdat ik een 'moraalridder' ben, maar omdat ik op dat moment gewoon vergeten was dat ik ook een camera bij me had :wink:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Snap ik, mijn reactie was ook niet zozeer ingegeven door jouw post ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Ik heb ook erg dubbele gevoelens bij de foto's, geen van mijn dochters hebben gelukkig ooit een been gebroken, maar mijn oudste heeft wel in het ziekenhuis gelegen met een ernstige rotsbeeninfectie.
Het is toen echt niet in me opgekomen om foto's te gaan maken van de pijn die ze had, wel eentje waarbij je ziet dat 1 oortje gewoonweg haaks op haar hoofdje staat. ;)
Voor registratie zouden de 1ste 2 ook niet hoeven, de laatste 2 zouden voldoende zijn geweest.

Maar, ik zal inhoudelijk reageren.

1 en 2, ik vind ze niet zo, ze zijn redelijk onscherp, was het net iets meer geweest dan had het misschien nog wel mooi geweest maar nu is het net te veel of net niet genoeg.

3 is opzich ook wel mooi moeder bij haar dochtertje aan bed ,maar..

4 vind ik heel mooi, dit is een mooie registratie foto.
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Ondertussen ook met m'n vriendin besproken. Op geen enkel moment heeft zij noch onze dochter het idee gehad dat het ongeschikt was foto's te maken.

Mijn intentie om emotie vast te leggen is blijkbaar gelukt in de eerste twee foto's gezien de reacties die erop komen. Jammer dat mensen daarom mij een slechte vader menen, gelukkig weet ik beter.

Ik ga met de bewerking van foto 4 van digilike naar een foto winkel zal 'm uitprinten. Ik denk dat dit avontuur wel even bij ons blijft hangen.

Verder off-topic: het gaat ongelofelijk goed met haar. We hadden gelukkig de buggaboo nog thuis (=maandag krijgen we pas een rolstoel) waarmee we redelijk mobiel zijn. Erg fijn om te merken dat zo'n klein meisje in een rolstoel nog steeds liedjes kan zingen. Jammer genoeg niet zwemmen deze zomer; dan maar dierentuin, musea en bioskoop.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Leuk dat je die foto gebruikt voor een grote print! :D Fijn ook dat het weer beter met je dochter gaat. Hopelijk heeft ze geen pijn, dat lijkt me op dit moment het belangrijkste ;) Wat voor hersteltijd staat er voor zo'n kleine? Een week of 3 à 4 denk ik?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

viking_in_shorts schreefCOLON
ravon schreefCOLON
viking_in_shorts schreefCOLONDe 2 portret / kleuren foto's heb ik gepost vanwege de "pure" pijn in haar gezicht.
Toe maar. Je laat met deze foto's en de uitleg duidelijk zien dat je als vader een kans hebt gemist. Als je die opmerking niet begrijpt raad ik je aan om de volgende keer ook je statief mee nemen naar het ziekenhuis want ik mis hier en daar wat scherpte.
Arrogant, op de persoon, en ongegrond.

Ik verzoek je om op de foto's te reageren. Als je dat niet kunt heb ik liever dat je niet de moeite neemt om te reageren. Vooral niet als je niet weet waar je het over hebt.
Ach, de fotootjes vertellen een verhaal wat wordt gekemerkt door pijn, egoïsme, kilheid en afstandelijkheid, het verhaal erbij gaat over een gebrek aan empathie.

Een vraag die de serie oproept is de volgende: Maakt een vader wel of niet foto's van zijn kind op het moment dat zijn kind in pijn, angst of onzekerheid verkeert?
Jij kiest voor de foto's en niet voor je kind en dat roept reacties op. Dat je boos wordt als je publiekelijk op jouw keuze wordt aangesproken begrijp ik best maar het is jouw keuze om te publiceren.

Wat betreft die foto's: die zijn onscherp door de lange sluitertijden. De eerste twee laten zien dat je het prima zou doen als oorlogsfotograaf, de laatste foto benadrukt de eenzaamheid van je dochter. Ik raad je aan om de volgende keer een statief te gebruiken en om wat meer tijd te nemen om die eenzaamheid in dat enge ziekenhuis wat meer uit te vergroten. Je hebt toch de tijd want er zijn genoeg andere mensen die voor je dochter zorgen.
Uiteindelijk is het een serie geworden die meer vertelt over de fotograaf dan over zijn onderwerp.
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Het doet alleen wat pijn als we haar moeten "verhuizen" zoals naar de WC, de auto in en naar bed. De rest van de tijd is ze alleen maar vrolijk, zingt ze liedjes en wordt ze veel te veel verwent. We mogen alleen niet te veel praten over wat er precies gebeurt is (aan de telefoon bijvoorbeeld) Het gaat prima dus! We merken wel dat we allemaal even onze draai moeten vinden in deze nieuwe situatie.

Tijdlijn vanaf nu:
volgende week vrijdag terug naar het ziekenhuis, waar ze dit tijdelijk gips eraf halen en nieuwe foto's maken om te controlleren of alles goed gaat. Dan nieuw gips erop (rondom, niet alleen het harde plastic aan de achterkant zoals nu) wat 3-5 weken moet blijven zitten. Wat er daarna gebeurt is volledig afhankelijk van hoe het terug groeit. De arts wilde daar niets over kwijt.
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Nou nou Ravon,

Hoe "genuanceerd" denk jij dan over al die vaders die tijdens een bevalling fotograferen?

Blij te lezen dat alles goed gaat.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Het commentaar Ravon zegt meer over hemzelf dan over TS :lol:
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Hari Seldon schreefCOLONHoe "genuanceerd" denk jij dan over al die vaders die tijdens een bevalling fotograferen?
Of video. :lol: Dan kom je bij de buren op kraamvisite en net als je je eerste hap van de beschuit met de muisjes genomen hebt gaat de TV aan en mag je de bevalling tot in detail meemaken met de buurvrouw in de hoofdrol. Bijzonder smáákvol allemaal...
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

De laatste vind ik een sterke foto {zonder voeten van mams} :)
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Digilike schreefCOLONEnerzijds snap ik de primaire reacties en anderzijds ook weer niet. Moeder was erbij om de dochter te troosten; de foto's vertellen dat verhaal ook. En wie zijn wij om hier een oordeel over te vellen? Waarom dat aspect erbij betrekken en wat je zelf gedaan zou hebben projecteren op TS? Doe je dat ook bij foto's die bij rampen gemaakt zijn? Bij mij komt toch uiteindelijk ook wel de term "moraalridders" op.
Wat is er tegen moraal? Op dit forum wordt de regel gehanteerd dat je geen foto's maakt (of plaatst) van dieren op een nest. Deze regel wordt breed gedragen. Moraalridders hier???? Nee hoor, gewoon een kwestie van fatsoen.
Zo wordt er ook best vaak gediscussieerd over nieuwsitems op de diverse journaals. Er wordt wel gewaarschuwd als er schokkende beelden getoond worden. Uit het oogpunt van nieuwsgaring zijn de beelden dan wel van waarde, maar misschien niet geschikt voor iedereen om te kijken. Zijn de mensen die waarschuwen dan moraalridders?
Er zijn oorlogsfotografen en nieuwsfotografen die beelden maken van wat minder smakelijke dingen. Kan, maar ik heb wel eens een ongeluk gehad en SBS wilde mij toen filmen en in zo'n medisch programma doen. Had ik geen trek in. Moraalridder? Mijn mening. Als een fotograaf het lef zou hebben om mijn kind te forograferen als hij of zij pijn had, dan had die fotograaf een heel groot probleem met mij. (Lees: waarschijnlijk een paar flinke klappen.) Moraalridder? Nee, in mijn ogen onfatsoenlijk gedrag van de fotograaf waarvoor hij zich zal moeten verantwoorden.
Als een vader foto's maakt van zijn kind terwijl dat kind pijn heeft, en vader toont deze beelden in het openbaar op een fotoforum, ben je dan moraalridder als je aangeeft dat je dat niet zo smakelijk vindt, als je aangeeft dat je vindt dat een vader op dat moment wel wat beters te doen heeft dan te hobbyen (en nog wel met z'n pijnlijdend kind als onderwerp)?
Het gaat anderen niet aan om een vader te veroordelen, maar als je iemand wijst op onfatsoenlijk gedrag, op iets wat toch wel vreemd is, ben je in mijn ogen geen moraalridder.
Gebruikers-avatar
Isra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 12:40
WoonplaatsCOLON Obdam

Wat een berg reacties.

De laatste foto is echt heel mooi.
Zo'n kleine meid in die grote ruimte.
Handjes in één.
Wachten op wat komen gaat.

Veel sterkte aan de kleine meid.
5Dirk MkZwei + 28-70 F2.8, 70-200 F4.0 IS, 580EXII. 450Dirk + Sigma 17-70 F2.8-4.0, Metz mecablitz 48 AF-1
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Wou dat ik altijd zoveel reacties kreeg op mijn geplaatste foto's :lol:
Zonder dollen: nr 4 Mooi moment!
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
bas28
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2006 14:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

He Viking...

Foto 4 is helemaal TOP en waarom, nu er zit een verhaal in, je kunt er wat bij verzinnen of gevoelens bij krijgen.
Daarom vind ik hem TOP.

Dan moet er mij nog even wat van mijn hart, ik kan me voorstellen dat mensen reageren hierop, zoals van " mmm ik zou eerst aan mijn dochter denken in de plaats van aan een foto" maar na jou uitleg en dat je 6 uur lang moet wachten etc. snap ik het wel.

Reactie zoals van mensen zoals Ravon, zou ik me niets van aantrekken, hij was er immers niet bij en het zegt meer van hemzelf dan over jou, waarschijnlijk heeft hij iets tegen ziekenhuizen en doktoren emotie en gevoelens.

Viking gewoon blijven fotograferen en maak mooie foto's daar in Zweden. En dan niet van de Ikea want die hebben we hier ook wel :wink:
Een goede fotograaf, vangt het licht verborgen in de schaduw. Laat je zintuigen samensmelten met emoties. Pakt die compositie in één beeld en maakt dé herinnering blijvend.
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

bas28 schreefCOLONReactie zoals van mensen zoals Ravon, zou ik me niets van aantrekken, hij was er immers niet bij en het zegt meer van hemzelf dan over jou, waarschijnlijk heeft hij iets tegen ziekenhuizen en doktoren emotie en gevoelens.
Ach bas, ik stel foto's van kinderen zoals ze hier getoond worden ter discussie omdat die foto's in mijn optiek de grenzen van het fatsoen overschrijden.
Als jouw mening anders is dan de mijne is dat toch geen reden om mij van alles toe te schrijven?

Heb jij kinderen?
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Mwah, mensen, laten we het maar over de foto's hebben en niet verder off-topic gaan door elkaar (on)hebbelijkheden toe te dichten of de grenzen van goed vaderschap te verkennen.

Kortom, vanaf nu graag on-topic..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar