Spottersdag 11 en 12 juli. (op slot)

Maak hier je (vliegtuig)spotters afspraken. Meld hier ook verwachte speciale kisten.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_TOPIC_LOCKED
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

BossA: de officiële spottersplek aan de Polderbaan (IJweg in Vijfhuizen), 9 uur verzamelen.

Wat betreft zaterdag: daar volgt vrijdagochtend meer informatie over, aangezien er dan meer zekerheid is over het weer van zondag.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

voor mij echt alleen op zondag.
[url]http://www.flickr.com/photos/bartkoper/[/url]
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Okee, ik zal afwachten maar vergeet niet bij mijn naam te zetten dat ik wel meega
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
stefanzx-6r
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Ik probeer er ook bij te zijn zondag.
Canon EOS 550D

Mijn Album
Gebruikers-avatar
Andras
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 18:12
WoonplaatsCOLON Zandvoort
CONTACTCOLON

Allemaal,

[censored]!..Ziet er gezellig uit en de volgende keer ga ik zeker mee, ik heb dienst zondag en daar kan ik niet meer onderuit. Ik hoop dat jullie mooi wolkenweer hebben, dan knalt het er lekker uit zeg maar. Veel foto-plezier dan maar! En let gewoon een beetje op de kenners, die hebben goede tips om bepaalde gebeurtenissen mooi vast te leggen (Het zijn niet zomaar vliegtuigen..!)

Groet,
Andras
Greetz

Andras

http://www.afterburnerphotography.com
Canon gear and lots of rental
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@ BossA: Geregeld ;).

@ stefanzx-6r: Ik heb je aan het lijstje toegevoegd :).

@ Andras: Jammer dat je er niet bij kunt zijn. Volgende keer beter, lijkt me :D!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
NICO!
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008 23:28
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

De planning is om ook te komen, maar door wat prive-omstandigheden kan ik pas op het laatste moment beslissen of ik er bij ben. Op 1 van de twee dagen zal ik er zijn, hangt dus eigenlijk van de weerberichten af.

Dus graag op de lijst,met de mededeling; ben ik er om 9.00 niet, wacht dan vooral niet op me.
Groet, Nico
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Nico, ik heb je er (inclusief mededeling) bij gezet ;).

Wat betreft het weer: ik spiekte net even op het 3-dagen vooruitzicht van Buienradar, maar volgens mij kan het nog best 'ns mee gaan vallen. Zeker de ochtend zag er droog uit, maar ook voor de middag (tot 14 uur, meer stond er nog niet op) leek het best mee te vallen :D. Het duimen heeft dus geholpen, maar ga zeker door :D!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Dat is nu het leuke van de weervoorspellingen.

Het varieert nog al een beetje :wink:

Andere spreken n.l. over een regenfront dat in de ochtend overtrekt en pas later in de middag betere conditie's.

Ik wacht nog steeds de berichten van morgen aan het eind van de ochtend af maar ik weet bijna zeker dat ik zaterdag ga want die berichten zijn gewoon goed.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Ik lees em nu net..

Vliegtuig kijken/spotten en fotograferen , dat klinkt goed!
... :oops: Ik kan in principe op elke zaterdag of zondag, echter op 12Juli staat al wat... :?

Komen er nog meer van dit soort dagen? Sure hope so!
Gebruikers-avatar
flyer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 16:01
WoonplaatsCOLON amersfoort

Zondag word het baggerweer en ben ik er zeer zeker NIET!!
Zaterdag daarenetgen lijkt het goed weer te worden en ben ik er vrijwel zeker WEL. let op; wel volgens mijn eigen schema van 8-18u ongeveer, maar we gaan elkaar vast treffen ergens...... :D

De wind was, is en blijft westelijk, dus MLR (Main Landing Runway) blijft waarschijnlijk 27.
Dan is het zand/grinddepot aan de Nieuwemeerdijk een ideale spottersplaats. Daar sta ik dan dus ook het gros van de dag :wink:

Zaterdag komen er niet heel veel specials ,maar Schiphol is Schiphol niet, wanneer er niet altijd wel íets leuks komt; en wanneer je niet dagelijks spot is vrijwel alles wel leuk. :D
LAN Cargo met de nieuwe 777F doet het vast goed op de foto.

Morgenavond post ik wel een update- voor de liefhebber uiteraad :D

see you?
gr,
Freek
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=33458">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!

-------------------------------------------------------
Canon EOS 40D, Sigma 17-70 f/2,8-4,5 , Canon L f/4 70-200 USM
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

prognose: :cry:

Het is nu wel duidelijk dat zaterdag beter weer geeft dan zondag.


Ik ga nu op 100% zeker morgen,zaterdag dus.

Ben rond 9 uur op de spottersplaats bij de polderbaan en zie daar vandaan wel wat de beste spot voor dat moment is.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

succes morgen, hetzelfde weer als vandaag hoor ik net...
ik denk dat zondag vooralsnog de beste dag wordt.
dat was ook de dag waarop alles gepland is.
als iedereen nu ineens andere data inplant wordt de meeting een rommeltje... :roll:
[url]http://www.flickr.com/photos/bartkoper/[/url]
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Het wel of niet gaan op een bepaalde dag is iets wat je zelf bepaalt.

En voor zondag ziet het weer er gewoon veel slechter uit dus vandaar dat ik dan zeker niet ga.

Voor zondag staat er een mooi breed neerslagfront(90%) op het progam en daar heb ik geen zin om in te gaan staan.

Voor morgen is de neerslag kans veel kleiner(40%) en zijn het hoofdzakelijk buien die in het noorden en oosten vallen.


Zon....bui....vliegtuig.
Lijkt me een mooie combi om mooie platen te maken.



En laat het dan duidelijk zijn dat het nooit een verplichting is om op een eerder genoemde datum mee te gaan.
Je bent altijd vrij om te doen wat je het beste uitkomt.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
HPteA
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 246
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2008 11:13

Mijn deelname hangt aan een (zijden) draadje :(

Ben ziek uit Turkije gekomen, zal jullie de medische details besparen, en ben nog steeds niet helemaal 100%.
Morgen zal me zeker niet lukken, maar misschien zondag nog wel.
Ben ik er om 9.00 niet, wacht dan vooral niet op me.
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

Bagtjuh schreefCOLONHet wel of niet gaan op een bepaalde dag is iets wat je zelf bepaalt.

En voor zondag ziet het weer er gewoon veel slechter uit dus vandaar dat ik dan zeker niet ga.

Voor zondag staat er een mooi breed neerslagfront(90%) op het progam en daar heb ik geen zin om in te gaan staan.

Voor morgen is de neerslag kans veel kleiner(40%) en zijn het hoofdzakelijk buien die in het noorden en oosten vallen.


Zon....bui....vliegtuig.
Lijkt me een mooie combi om mooie platen te maken.



En laat het dan duidelijk zijn dat het nooit een verplichting is om op een eerder genoemde datum mee te gaan.
Je bent altijd vrij om te doen wat je het beste uitkomt.
zeg ook zeker niet dat je verplicht bent.

echter word er een meeting gepland op een datum
vervolgens gaan er allerlei mensen eigen data verzinnen voor dezelfde meeting...

neem aan dat zondag nog gewoon de originele datum en tijd is?
als het dan slecht is kunnen we om 8 uur nog beslissen om het af te kappen toch?
[url]http://www.flickr.com/photos/bartkoper/[/url]
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Nee, dat kunnen we niet, want ik ben ruim anderhalf uur onderweg...

EDIT: Ik heb weer op de Buienradar gekeken. De ochtend ziet er nog altijd prima uit, en vanaf 'n uur of drie à vier wordt het nat. Mijn plan is dus nog steeds om op zondag te gaan.

Omdat er ook mensen zaterdag gaan (of misschien wel beide dagen?) lijkt me het handig om zowel voor zaterdag als zondag op dezelfde tijd en dezelfde plaats af te spreken: 9 uur bij de officiële spottersplek aan de Polderbaan. Zoals gezegd ben ik er morgen zelf niet bij, dus het eventuele verdere organiseerwerk laat ik over aan de mensen die dan wél gaan (flyer, Bagtjuh, et cetera).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Ik zou er niet te veel op rekenen dat die regenfront in de middag komt,de weercomputers zijn zelf nogal verschillend van gedachten.

Er komt regen en dat is zeker alleen of dat in de ochtend of middag is blijft nog een beetje onduidelijk.

En mocht het zondag ochtend mooi zijn dan zou het zomaar kunnen dat ik dan ook nog even kom maar daarvoor wacht ik af hoe het er om 7 uur in de ochtend uit ziet.


In ieder geval ga ik wel morgen.


Sorry dat het zo moet gaan maar ik ben zelden in een weekend vrij en als ik dan iets wil doen ga ik wel op de momenten dat het goed weer is.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
flyer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 16:01
WoonplaatsCOLON amersfoort

flyer schreefCOLON De wind was, is en blijft westelijk, dus MLR (Main Landing Runway) blijft waarschijnlijk 27.
Dan is het zand/grinddepot aan de Nieuwemeerdijk een ideale spottersplaats. Daar sta ik dan dus ook het gros van de dag :wink:

Freek
Ik kom zeker NIET s' ochtends naar de officiele spottersplek aan de Polderbaan; da's volledig aan de "verkeerde"kant van Schiphol :? ervanuit gaande dat de 27 als landingsbaan in gebruik is.

Verder wil ik iedereeen graag van luchtvaartinfo voorzien- geen enkel probleem- maar ik trek mijn eigen reisplan (sorry....).
mijn zeer herkenbare zwarte Subaru Impreza is voor iedereen herkenbaar; dus trek me maar aan m'n mouw, als je me ziet.

Mocht ik halverwege de dag van locatie wisselen of wat ook, kan/wil ik best voor taxi spelen :wink:

gr,
Freek
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=33458">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!

-------------------------------------------------------
Canon EOS 40D, Sigma 17-70 f/2,8-4,5 , Canon L f/4 70-200 USM
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar