ik waag het eens met deze "3 times Sanne"

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

voor mij zijn deze showcasewaardig. Of de anderen er zo over denken zal ik vlug lezen.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

2 en 3 wel naar mijn smaak.

1 doet mij niets (en het boompje achterin stoort) - model komt hier niet zo los van de omgeving. Terwijl 2 gewoon een mooie close up is, en 3 een leuke indeling in diepten is.
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

# 1 Achtergrond vind ik te overheersend, haalt de aandacht van het model weg.
# 2 Mooie foto. Wel jammer van de vinger/hand bij de hals.
# 3 leuke foto. Had nog wat krachtiger geweest als de achtergrond wat vager was.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Tja, showcase waardig ? Kweetniet....

foto1 iig niet. Ze heeft op deze plaat een hele lelijke houding en zit niet echt lekker op dat stuk hout met haar knieën op de grond. Dat straalt van haar af. Foto 2 is een mooie foto, maar mist in mijn ogen wat aan contrast. Zwart wit maken is meer dan alleen maar zwart wit maken :wink: Foto 3 is leuk, maar ze staat idd in een erge drukke omgeving. Ik hou van rust in een foto. Dwz meer close up, een egale rustige achtergrond of een drukke achtergrond die rustig wordt door bv veel Bokeh te maken.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

tweede een leuke op die bloem na dan.
bij de eerste en de derde zit er een witte streep op haar neus.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

Ik vind de derde superleuk eigenlijk!
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

bouk schreefCOLONtweede een leuke op die bloem na dan.
bij de eerste en de derde zit er een witte streep op haar neus.
grt,bouk.
EN ?????????
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

PDH65 schreefCOLON
bouk schreefCOLONtweede een leuke op die bloem na dan.
bij de eerste en de derde zit er een witte streep op haar neus.
grt,bouk.
EN ?????????
We zullen maar even aannemen dat jouw caps lock PER ONGELUK aanstond en dat je die 'en' vriendelijk bedoelde.
De witte streep waar bouk het over heeft is een overbelichting in je foto. Of het is doordat je wat meer dingen moeten ophalen hebt in je bewerking of dat je hem niet goed belicht hebt bij opname.
In ieder geval is het een foutje en dat maakt de foto dan weer niet goed.
Je hebt overbelichte stukken waar het wit gewoon echt uitgebeten is. Op haar neus, aan haar enkelbandjes etc. Het zijn veel voorkomende foutjes, maar door ze hier neer te zetten en als je daar de commentaar op krijgt is het gewoon een leerpuntje waar je bij de volgende shoot op gaat letten.
De z/w is gewoon de beste uit de reeks hier omdat alles mooi uitkomt. Alleen de witte bloem ligt weer op het randje af van uitgebeten te zijn, en dat maakt dat de aandacht weer weggehaald wordt van het model en naar de bloem toe getrokken wordt wat niet de bedoeling is lijkt me.
Foto 1 zit ze gewoonweg 1. niet charmant en 2. niet comfortabel. Zo komt het tenminste over zoals je het gefotografeerd hebt.
Foto 3 is dan weer een leuke spontane pose, maar dus weer jammer van de uitgebeten stukjes op haar neus en schouderbandjes...

grtz,
Jeroen
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

oesje, ik dacht eerder dat hij ermee wilde zeggen dat het model een spitse neus heeft.

Sorry voor DIT misverstand.
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
Bleek
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2009 20:12
CONTACTCOLON

Foto 1 vind ik echt een misser. Wie zet z'n model nou zo onhandig neer?

Foto 3 zit te weinig scherptediepte in.

Foto 2 is veruit het mooist al trekt de bloem in het haar wel veel aandacht weg van het bijzondere gezicht van Sanne.
Canon 450D | Grip | 18-55 kitlens | Canon F 1.8 50mm | Tamron F 2.8 28-75mm | Canon 430 EXII + Omnibounce | Lowepro Slingshot 100AW | 2 analoge Tamron lenzen
Michaeldw

Toen ik de foto's zag wilde ik een reactie typen,
maar het blijkt dat ik het helemaal eens ben met Hari Seldon, MaGi en martinus..sorry voor mijn kuddegedrag. :)

Voor de rest is het meeste wel gezegd betreft de overbelichte plekken.
Gebruikers-avatar
Thomas Wilmes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 360
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 20:00
WoonplaatsCOLON Maastricht

Mooi geschoten deze drie.
Vraagt om meer! :D
Persoonlijk mag voor mij de b/w omzetting wat krachtiger.

TJ
Eos 5D / 35L / 85L
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar