silhouet van groepsfoto

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Adoptiekindje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 15:18
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Beste mensen.

Ik heb 3 groepsfoto's (examenklassen) waar een silhouet bij moet. Je weet wel (met cijfers er in welke verwijzen naar de namen) zoals je het vaak krijgt bij je diploma. Ik heb zelf al gekeken hoe dit moet in photoshop cs4, maar is er iemand die dit vaker doet en er een handige tutorial voor heeft. (of het leuk vindt om te doen :wink: :wink: :wink: :wink: ) Ik heb het uiterlijk morgen nodig, dus moet er mee aan de slag.

Alvast bedankt voor de hulp.

Alice
http://www.fotostudioalice.nl

Canon EOS 400d \ 70/300 Canon\ 28/300mm 1:3.5-6.3 Sigma lens\50 mm 1:1.8 II canon\ canon 24-105 \ Tamron 28-75\18-55 mm kitlens\ soligor tussenringen.
In het bezit van een thuisstudio
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Met de quick selectiontool de achtergrond selecteren, d om de voorgrondkleur op zwart te zetten en de achtergrondkleur op wit, ctrl-backspace om de achtergrond te vullenmet wit, ctrl-shift-i om de selectie om te keren, alt-backspace om de personen te vullen met zwart....

veel plezier.

Bob

Afbeelding
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Lukt het, het zou leuk zijn als je ook een resultaat kan laten zien, en je ervaringen vertellen of de gegeven tips werken of niet.

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Adoptiekindje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 15:18
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Bob, bedankt voor je tip, maar het gaat me niet lukken. Ik krijg niet alleen de achtergrond geselecteerd, maar ook benen en armen enz van de personen. Een foto plaatsen op het forum doe ik liever niet omdat er allemaal leerlingen op staan. Vind ik niet gepast.

toch bedankt.

Alice
http://www.fotostudioalice.nl

Canon EOS 400d \ 70/300 Canon\ 28/300mm 1:3.5-6.3 Sigma lens\50 mm 1:1.8 II canon\ canon 24-105 \ Tamron 28-75\18-55 mm kitlens\ soligor tussenringen.
In het bezit van een thuisstudio
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Adoptiekindje schreefCOLONBob, bedankt voor je tip, maar het gaat me niet lukken. Ik krijg niet alleen de achtergrond geselecteerd, maar ook benen en armen enz van de personen. Een foto plaatsen op het forum doe ik liever niet omdat er allemaal leerlingen op staan. Vind ik niet gepast.

toch bedankt.

Alice
Als je tijdens het selecteren alt indrukt, dan haal je geselecteerde delen juist uit de selectie.

Je mag hem mailen, dan zal ik een poging wagen voor je. Roep maar, dan pm ik je mijn adres.

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Adoptiekindje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 15:18
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Super Bob. Als je dat wilt doen heel graag.
http://www.fotostudioalice.nl

Canon EOS 400d \ 70/300 Canon\ 28/300mm 1:3.5-6.3 Sigma lens\50 mm 1:1.8 II canon\ canon 24-105 \ Tamron 28-75\18-55 mm kitlens\ soligor tussenringen.
In het bezit van een thuisstudio
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Je hebt een grotere versie per mail ontvangen, maar om het topic compleet te maken is er hier ook een kleinere, ik neem aan dat je geen moeite heb als ik deze online plaats?

Afbeelding

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Radar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 11:25
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Nu heb ik zelf ook even lopen kloten in CS4 maar de aangedragen manier lukt mij niet, tenzij ik er nachtwerk van ga zitten maken.
Dit alles zal er natuurlijk mee te maken hebben dat ik een leek ben in photoshop maar net voordat ik het bijltje erbij neer wou gooien viel mijn ookg op het knopje "FILTER"
Als ik daar kies voor "SCHETS" krijg ik de optie "FOTO KOPIE"
Daar een beetje spelen met de schuifjes en voila.
Voordeel van deze metode is dat ook de zittende personen zichtbaar worden en ik lekker snel klaar ben.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Gebruikers-avatar
Radar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 11:25
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Ik zie nu dat bmvnduin al een resultaat heeft.
Is een combie geen optie?
Achtergrond weghalen en daarna een filter er overheen halen?
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Nou, ik kan jullie garanderen....ik ga nu sparen voor een Wacom Tablet! :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar