Drive Like Maria, Zwolle

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Geregeld krijg ik de opmerking dat het een en ander wellicht beter in ZW uitgevoerd zou kunnen worden. Welnu, ik ben de uitdaging aangegaan. Echt heel erg lastig die ZW omzettingen (voor een hele serie dan), dat had ik niet verwacht. Des ondanks ben ik niet ontevreden. Ik hoop jullie ook niet maar ik hoor graag jullie op en aanmerkingen

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Nou Marc, je mag zeker tevreden zijn! Door de zwart-wit omzetting kan ik me voorstellen dat de foto's stemmiger zijn geworden. De kleurenvarianten ken ik niet, maar deze zien er echt heel mooi uit vind ik. Twee foto's die mij op hun eigen manier opvallen zijn foto 1, waar je het licht heel mooi gevangen hebt m.i. en foto 3 met de ingetogen houding van de dame. Wel vind ik foto 3 wat donker overkomen en vraag ik me af wat een beetje invullen van de donkere gedeelten zou doen.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dank je Digi!

De kleurvariant van de meesten hadden ook prima gekund denk ik. Maar dat maakt niet uit, ik heb hier voor gekozen. Ik kan begrijpen dat je #3 wat donker vindt, Ik wilde dat bewust om de contouren er nog sterker uit te laten komen. Wat ik niet begrijp is wat je met je tip bedoeld. Wat zou je willen invullen in de donkere gebieden?

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Je hebt toch zo'n optie in LR of PS waarin je de donkere tonen in een foto lichter kunt maken?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Bij "invullen" heb ik de associatie "vol kliederen, nog donkerder dus ;). Ja De plaat kan lichter, het origineel is ook lichter, vind dit wel mooi heeft wel iets spannends. Zal er nog eens naar kijken.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Nummer 3 vind ik erg sterk, dat mag ik graag zien zo. Lekker sfeer weet je daar weg te zetten. De rest is ook zeker niet verkeerd, maar halen het niet bij 3 voor mij.
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Ha Marc, mijn mening ken je.
Fot 3 is echt stukkenbeter zo!

Ik stoor me alleen aan 1 ding en dat is foto2.
Volgens mij zie ik daar in de onderkant nog een stuk van een monitor. Normaal val ik daar niet zo over als bandleden met een groter stuk van hun lichaam op de foto staan, het voegd dan soms nog wat toe. Nu vind ik het wel storen omdat de foto krap gekaderd is en daardoor die hoek nog meer opvalt.

Greetz
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Lekkere serie! Alleen foto 2 had het bij mij niet gehaald, kijkt nét niet prettig door wat missende scherpte. ;)
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Thanx Spike, weer en waardevolle opmerking

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar