lichte plekken bewerken

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Pandora
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 395
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2006 21:36
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Beste foto vrienden en vriendinnen,

Op beide armen (polsen) bij deze dame zijn lichte plekken omdat ze normaal een horloge en lederen armband draagt, door het zonlicht zijn deze nu veel bleker.
Heb al geprobeerd om via kloonstamp het te veranderen maar het resultaat is niet bijster.

Wie heeft een goede oplossing hiervoor en nog belangrijker, kun je omschrijven hoe je het doet.

Alvast mijn dank.
Afbeelding
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Voo zulke klussen gebruik ik toch ook gewoon het kloonstempel hoor.
Wel doe ik dit dan in een andere (kopie)laag. Met dat stempelen kom je al snel een beetje "buiten de lijntjes" en met een laagmasker kun je dan heel eenvoudig de delen die foutief gestempeld zijn weer weg schilderen.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Pandora
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 395
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2006 21:36
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

MartinPhili schreefCOLONVoo zulke klussen gebruik ik toch ook gewoon het kloonstempel hoor.
Wel doe ik dit dan in een andere (kopie)laag. Met dat stempelen kom je al snel een beetje "buiten de lijntjes" en met een laagmasker kun je dan heel eenvoudig de delen die foutief gestempeld zijn weer weg schilderen.
Martin
Bedankt voor je snelle reactie Martin, ik kom er niet onderuit om toch te leren om met lagen te werken.

Bedoel je dat je de copy bewerkt en later het origineel er over heen plaatst ?
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ja, de kopie laag wordt bewerkt.
Zoals ik het doe (maar er zijn vele wegen die naar hetzelfde resultaat leiden hoor) is dat ik dan voor die kopie laag een laagmasker maak
Laag > Laagmasker toevoegen > Alles tonen
of
Layer > add layer mask > show all

en dan met de zwarte kwast alles dat "buiten de lijntjes" is gekomen weg schilder. Daarna de lagen verenigen (flatten image heet dat geloof ik) en klaar is Kees.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Pandora
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 395
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2006 21:36
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Ga er eens mee stoeien vanavond Martin.

Is het nog raadzaam om bepaalde instellingen te gebruiken ?
CanonRob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 12:44

yep de kloonstempel gebruiken
foto goed inzoomen en stempel daarop aanpassen
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

tja, bepaalde instellingen? eigenlijk niet. Wel moet je je stempel een zo laag mogelijke hardheid geven.
Ik keek trouwens net zelf eventjes, maar zelfs zonder laagmasker kom je al een heel eind hoor. Wat Rob hierboven al schreef: je stempel goed aanpassen qua grootte en flink inzoomen. Dat is dan natuurlijk wel van deze kleine versie gedaan, misschien dat het met het origineel wat minder vlot gaat. Maar dan komen die laagmaskers waarschijnlijk wel weer van pas :D
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Pandora
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 395
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2006 21:36
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

@Martin @Rob

Moet dus eerst een kopie maken ,een laagmasker.
Dan met het pipet de kleur aangeven, kloonstempel op bv 20% zetten en dan inkleuren.
Naderhand de 2 lagen samenvoegen.
Kan het niet testen want ik krijg steeds een foutmelding bij kloonstempel in PS 4, vanavond eens even opnieuw installeren.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

nee hoor, ik zette zelf de dekking / opacity niet op 20 % Gewoon meteen 100% dekking geven. Als je heel vaak moet 'klikken' om een voldoende dekking te krijgen krijg je sneller te zien dat je gekloond hebt.
Met dat pipet bedoel jij neem ik aan dat je Alt klikt?
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Ik heb een gedeelte van de arm geselecteerd. CTRL-C (Copy) CTRL-J (Nieuwe laag) en daar ff gecloond. Moet zo weg dus ff snel 1 arm gedaan. En ik ben echt geen PS expert.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=135924[/img]
Ach ja, wie ben ik?
Onze Foto's gemaakt met een Canon.
Gebruikers-avatar
Pandora
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 395
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2006 21:36
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

@EoneX

Mooi gedaan !
Mij lukt het niet krijg gewoon niet de goede kleur. :oops:
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Ik heb het natuurlijk gedaan met deze kleinere versie..ff snel. Maar het zou ook moeten lukken met de 'full-version'.

Het is een kwestie van de juiste grootte van je kloonstempel gebruiken. Niet te klein anders krijg je echt dat effect van inkleuren met een potlood.
Ach ja, wie ben ik?
Onze Foto's gemaakt met een Canon.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar