Lichtvlek zoveel mogelijk verwijderen?

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
NeonKnight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 16:31
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hallo,

Ik heb een "probleem" dat waarschijnlijk veel van jullie zullen herkennen: mijn vriendin vindt het niet leuk als ik foto's van haar maak. Er is altijd wel een reden: niet opgemaakt, geen zin in, te dit, te weinig dat...

Nou heb ik laatst een foto van haar gemaakt die ik persoonlijk wel leuk vind (en zij eigenlijk ook wel), alleen zit daar als gevolg van het weer (was erg zonnig) een behoorlijke lichtvlek over haar linkerschouder en nek, terwijl haar gezicht juist in de schaduw zit (is op zich geen probleem). Zie hieronder:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=135584[/img]

Omdat ik dit een leuke foto vind en zich niet veel van dit soort situaties voordoen, wil ik graag het beste uit deze foto halen. Retoucheren van de huid e.d. lukt me wel (dankzij een goede tip op dit forum) * EDIT: dat is hier uiteraard nog niet gedaan *, maar ik weet niet hoe ik die vlek goed wegkrijg zonder dat ik het haar onnatuurlijk laat lijken?

Is er iemand hier die me zou kunnen uitleggen hoe ik dat het beste doe in photoshop CS4?

Mvrgr,
Koen.[/b]
Laatst gewijzigd door 1 op NeonKnight, in totaal 7 keer gewijzigd.
EOS 450D met battery grip | EF-s 18-55 IS kitlens | EF 50 f1.8 | EF 70-200 f4 L | Lowepro flipside 300.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

www.portraitprofessional.com of gewoon klonen in CS4

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Remco Ladage
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2009 14:42
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ik kom zo gauw niet verder dan dit:

Afbeelding

Gewoon via de clone stamp tool

Als je er even voor gaat zitten kan je hem nog een stuk mooier krijgen (rondom de haren).

Lichtvlekken vind ik ander moeilijk te bewerken, heb het wel eens geprobeerd om de vlek als color range te selecteren, deze alleen op een andere laag te bewerken, maar dat ziet er ook niet uit.

Kortom ik kan niets beter verzinnen dan de clone stamp tool.
NeonKnight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 16:31
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Remco Ladage schreefCOLONIk kom zo gauw niet verder dan dit:
Lichtvlekken vind ik ander moeilijk te bewerken, heb het wel eens geprobeerd om de vlek als color range te selecteren, deze alleen op een andere laag te bewerken, maar dat ziet er ook niet uit.
Precies, dat heb ik ook geprobeerd en inderdaad ziet dat er slecht uit... Je krijgt heel snel een soort halo's om de haren of ze worden net in je selectie meegenomen, waardoor je hele rare kapsels krijgt.

Wat je hebt gedaan ziet er prima uit, vooral ook de manier waarop die pigmentvlekjes natuurlijk zijn verdeeld.
EOS 450D met battery grip | EF-s 18-55 IS kitlens | EF 50 f1.8 | EF 70-200 f4 L | Lowepro flipside 300.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar