Falcon Eyes SS setje in de regen.

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Hallo
Donderdag avond heb ik een buitenshoot, waar extra licht nodig is, Hiervoor gaan we waarschijnlijk mijn SS 150w/s gebruiken. Tenminste als de stroom geregeld kan worden.
Nu is er voorspeld dat het gaat regenen, en om niet na 10 minuten kapotte spullen te hebben vraag ik mij af hoe waterdicht dit spul is, en aangezien ik van helemaal niet uit ga is de tweedevraag, hoe maak ik het dan water dicht!
Ik dacht aan paraplu's op het statief maken. Maar kan me voorstellen dat dat het licht beinvloed.
Of misschien een vuilnis zak er om heen?

Wanneer ik met softboxen ga werken zouden die natuurlijk ook ingepak moeten worden.

Iemand ervaring met dit?
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Heb geen ervaring met in de regen buiten, maar de weet wel dat de koppen nog geen druppeltje kunnen verdragen, tevens zou ik er ook geen zak omheen doen (ontluchting).
Paraplu erboven lijkt me ook geen oplossing, een zuchtje wind en het spul licht om vrees ik.

Tevens kun je met 150 Watt buiten ook erg weinig en vraag me af of je uberhaupt iets ermee kunt doen, maar wie weet kan het wel, heb er geen ervaring mee, dus...
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Heb dit setje ook sinds een paar weken en als ik naar de bouw kijk, zou ik er niet graag mee buiten in de regen staan, tenzij je er een party-tent of iets dergelijks overheen kun zetten (en dan nog).
Gebruikers-avatar
appie51
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2006 00:35
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Als het regent moet je niet met flitsers buiten werken.
Ik ken geen fliters die waterdicht zijn.

vr gr albert
[size=75]Canon 30D, Sigma 17-70 2.8/4.5 DC Macro inm. vervangen door Sigma 24-70 2.8, Speedlite 430EX, Lowepro Fastpack 350 , Elinchrom Lite 4[/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Als het regent moet je überhaupt niet buiten fotograferen. Maar soms heb je geen keus.

Wanneer je dit bij regen echt door wilt zetten (Ik raad het je echt niet aan) moet je ze met iets af zien te dekken. Een paraplu erboven werkt misschien nog het beste. Inpakken zou ik niet doen, het sealt misschien wel beter, maar je units kunnen niet meer ventileren.

Wanneer je in slecht weer moet werken, dan zou ik toch nog hard over een alternatief gaan nadenken wat je kunt doen als het slecht weer is.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

nah jah je hebt natuurlijk regen en regen.
Het idee van de shoot zou eigenlijk wel wat regen kunnen gebruiken. Daarmee krijgen we een mega gaaf effect denk ik.
Maar ik hoop dat er gewoon 4 druppels vallen en meer niet!
Maar goed we moeten wat verzinnen voor al het giet, misschien hebben de visagisten en modellen er dan ook zin in maar dat moeten we dan even zien!
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar