Punkrock Night @ Popei

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Afgelopen vrijdag weer verder gegaan met het oefenen.. :shock:. Ik heb voor mijn gevoel niet echt bereikt wat ik wilde, maar des al niet te min een paar platen. Ook ter lering voor de volgende keer natuurlijk. Dus laat maar horen wat jullie er van vinden.

Drie bandjes vanavond: Anvery, Smash the Statues en The real Danger.

Marc

Anvery
1. (de moeite om de mic-stand weg te poetsen?)
Afbeelding

2.
Afbeelding

3
Afbeelding

Smash the Statues
4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

The Real Danger
7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Er zitten toch een paar mooie tussen Marc, maar vind de kwaliteit wel wat wisselen. Even wat per foto:

1] Fraaie sfeer door de rook, al vind ik het jammer van de microfoonstandaard die nu wat teveel aandacht opvraagt naar mijn smaak.
2] Gitarist staat er goed op, maar vind de achtergrond te druk. Waarom niet gekozen voor een groter diafragma?
3, 4 & 5] Mooi licht en geen storende elementen, heerlijke platen.
6] Ik denk dat ik weet wat je hebt willen vangen, maar ik vind het een te drukke foto.
7] Nette belichting, maar denk dat hij wat meer ruimte had mogen hebben voor zijn gezicht.
8] Lekker anders, daar hou ik wel van.
9] Dit is een beetje vragen om een drukke foto, zo'n overzicht. Misschien was frontaal wel beter geweest?

Hopelijk heb je er iets aan.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Thanx Geert,

Hier heb ik zeker wat aan. Zoals ik als schreef was ik niet helemaal tevree met de serie en je reactie helpt de problemen aan te wijzen. Is erg nuttig.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Niemand hier verder iets over te zeggen?
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Ja ik! Lekker bezig!
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Spike schreefCOLONJa ik! Lekker bezig!
Grapjas.... :lol: :lol: :lol:
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Oh u wilt gefundeerde kritiek? :lol: Vat het niet persoonlijk op, ik probeer alleen te helpen: ;)

1: Inderdaad jammer van de mic-stand. Ook vind ik de ruimte boven het hoofd wat groot. Misschien iets meer kaderen?

2: Mooi groothoek shot, maar je standpunt iets meer naar links (als het kan natuurlijk) zou het shot mooier maken denk ik.

3: Strak shot, maar het hoofd is wat centraal. Maar dit is altijd lastig met gitaristen als je de gitaar er helemaal op wilt hebben. Hier lees ik altijd pittige discussies over (afgehakte gitaren, bladiebla), maar beter een super dynamisch strak shot met een afgehakte gitaar hals dan een suffe plaat met een hele gitaar is mijn idee erover.

4: Vet

5: Vet

6: Op zich goed shot, alleen wat onscherpte wat de foto nét niet maakt.

7: Deze had ik liggend gemaakt. Dat je de armen zag en het bovenlichaam en hoofd. Nu vind ik de foto niet lekker kijken en het afgehakt handje is niet mooi in deze compositie.

8: Vet, een paar van dit soort foto's in een serie is altijd wel leuk.

9: Moeilijk deze. Is op zich goed, maar doordat de voorste man onderbelicht en de bassist tegen het overbelichte aan zit kijkt de foto niet lekker. Ook zou ik in de compositie iets minder ruimte boven aan de foto hebben genomen.

Kortom, zoals ik al zei, lekker bezig.
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

He thanx... Hier heb ik wat aan!

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Oké, hier gaan we.

#1: niet gaan poetsen. De scherpte ligt verkeerd waardoor het gezicht onscherp is
#2: leuk plaatje maar niet meer. Er zit geen beweging in
#3: hele leuke. Mooie kleuren, scherpte goed en dat tongetje doet het hem
#4: hij is goed, misschien iets te recht?
#5: hmm... moeilijk. Ik vind 'm niet mooi, voornamelijk vanwege het ontbreken dan echte details in het gezicht. Het ziet er zo... uh, uitgesmeerd uit? Zoiets
#6: gaaf moment. Tien punten
#7: oh, wat jammer van die hand. Scheef houden had hier soelaas gebracht. Snel handelen in zo'n moment, anders mis je het. Compositie is dan mooi meegenomen, maar enigszins bijzaak.
#8: leuk idee, uitvoering is minder. Ik probeer het ook vaak, maar het komt niet over, merk ik. Meer mensen op de voorgrond was beter geweest?
#9: leuk overzicht. Staat er allemaal prima op. Misschien nog iets meer breedhoek of afstand was ook mooi geweest.

Mooie nette serie, uitgezonderd de eerste paar. Die zijn snel vergeten als je verder in de serie komt.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Weer een hoop om me de volgende keer op te richten. Thanx voor de input.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar