Zakhorloge

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
abe
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 26 Dec 2008 10:20

vandaag met een eigen gemaakte lichttent en een bouwlamp en burolamp een proeffoto (zonder statief) gemaakt.
kijken of het zo leuk is dat er echte lampen (daglichtlampen?) en statief aangeschaft kunnen gaan worden.
ik denk dat het geheel wat scherper moet?
Met dpp is lichtbalans wat bijgesteld en de foto gecropped,verder muv randje, geen bewerkingen .
Graag jullie comment over compo/scherptediepte e.d.
wat moet beter?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=131629[/img]
Canon 40D
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

De compositie vind ik wel goed zo. Ik vind hem niet echt scherp, maar heb je hem wel verscherpt na het verkleinen? Dat kan namelijk ook een oorzaak zijn. Verder mag je met de niveaus/levels het wit-punt nog wel aanschuiven, het oogt nu een beetje grauw.
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

't Is inderdaad een heel goed begin. :D
Ben het met Geert eens dat het nu allemaal wat grauw oogt. Ook is de compositie een beetje 'plat', zou je er wat meer spanning in kunnen brengen? Misschien d.m.v. een witte stoffen ondergrond waar je dan iets onder legt waar het zakhorloge op kan liggen.
't Is maar een idee hoor, misschien heb je wat aan :wink:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Een goed begin is het halve werk. Als allereerst zou ik twee gelijkwaardige lampen pakken, nu valt het erg op dat je de sterkste lamp rechts heb gezet. Hierdoor blijf je altijd OF een uitgebeten plek links hebben, of een grijze/grauwe plek rechts.

De foto is inderdaad een beetje plat, maar dit is gewoon een kunst van proberen en proberen totdat je zelf tevreden bent met het resultaat.

Ga zo door

Oowja, die daglicht lampen zijn in het begin niet nodig hoor, probeer het gewoon met 2/3 buro-lampen
wastaal
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 17:09
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Het oogt inderdaad grijs en niet geheel scherp. Misschien mis je wat scherpte door het verkleinen. Altijd was USM na verkleinen.

Qua compositie idd wat plat, zoals al gezegd. En ik vind de ketting nu teveel afleiden van het horloge. Dat komt mede doordat je de scherpte op het horloge hebt gelegd en de ketting onscherp is.
Alexander
Canon EOS 40D - Canon 17-55 f2.8 IS USM - Canon 70-200 f4 L IS - Canon 50mm 1.8 mkII - Canon 580EX II - Manfrotto 055prob+804rc2 - www.staalenco.nl
abe
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 26 Dec 2008 10:20

bedankt voor jullie op- en aanmerkingen, daar kan ik wat mee
Canon 40D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar