Nog een mooie macro lieveheeresbeestje

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

Wat ziet zo'n beestje er dan anders uit. Alleen jammer van dat takje wat er voor zit. Maar verder mooi!
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

baalde eerst ook van dat takje, maar t geeft wel diepte
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

ze zijn overigens uit de hand geschoten
EXIF
Model Canon EOS DIGITAL REBEL
Exposure time 1/250 s
F-number 16
ISO speed ratings 400
Focal length 55 mm
Gekko
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 21:03
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Ik vind het takje dat ervoor zit ook niet zo storend. Maar het takje links, langs de rug van het beestje des te meer.
Verder wel een vette pluim voor de scherpte. En dat uit de hand!
The greatest pleasure in life is doing what people say you cannot do...
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

je moest een weten :-)
Je schiet dus met een reverse lens op f 16
het scherpte vlak is ongeveer 1 a 2 mm alles daarvoor en daarachter is blurry (vandaar dat ik zo hoog mogelijke f waarde wil, want op f 5,6 is dat vlak nog kleiner)

autofocus gebruik ik niet in dit geval
dus focussen gaat met je lichaam dus je moet nogal stil zitten enzo en beetje op en neer schommelen om juiste scherpe te krijgen...

maar resultaat mag er zijn, ook erg leuk om die macro wereld te zien zoals het relief van het schild van het beesie...
webcat

ik ben onder de indruk !

[zeikmode]
toch vind ik het erg jammer van die twee blaadjes net voor het beesje
[/zeikmode]

uit de hand en dan toch zo scherp. petje af!

maak mij eens een duidelijk bestellijstje van wat ik nodig heb. ik heb al 3 bestaande lenzen!:
sigma 18-50mm f3.5-5.6
sigma 55-200mm f4-5.6
tamron af70-300mm f4-5.6 ld macro 1:2

ik heb dus een ring nodig en... ?

welke ring? waar koop ik die?

ik heb de ander post gelezen, maar het kwartje valt maar niet. ik vind het wel heel cool dus ik wil het ook heel graag zelf eens proberen

thnx!
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

you need
1 x 50 MM canon 1.8 prime lens ca 99 euro
1 x cokin adapter ring 52 mm (schroefkant van de 50 mm|) (va 4 euro ps)
1x cokin adapter ring voor filtermaat van je 18-50 en/of je 55-200 of je tamron
(ikzelf heb gewoon 2 setjes gemaakt zodat ik beide lensen als master kan gebruiken.

die adapter ringen tegen elkaar houden en met elastisch plakband omwikkeld, dan trekt het om de ring heen en zit het vast genoeg.

Lijmen kan uiteraard ook, maar op mijn manier kun je ze nog ooit ergens anders voor gebruiken

Klaar..schroef de 50 mm nu achterstevoren op je master lens
zet autofocus uit.
zoom je master heleaal in (minste vignetting) en zet je revser lens zo dat de lens heleaal vooraan zit en dan op autofocus, dan schuift ie niet zo snel terug.

Klaar
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

ps ik heb dit ook getest met een reversed 18-55, maar dan krijg je veel te veel vignetting
maw je ziet maar 20% ofzo

omdat die 1.8 zon groot gat heeft zie je ruim 80%
Bontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2004 13:32
WoonplaatsCOLON Geldrop
CONTACTCOLON

Met de 18-55 kitlens krijg je vignettering, heb ik ook geprobeerd. Ik denk dat als je een statief gebruikt je beter scherp kan stellen, of niet Hades?

Ik weet het nog steeds niet. Ik mag geld uitgeven van mijn vrouw, dus de 105 of 180 Sigma is mogelijk. Maar een reverse opstelling is natuurlijk nog goedkoper! Hades heb je ervaring met beide (reverse en macro) zodat je me wat kan aanbevelen?
De meesten van jullie schieten met de bodygrip, wat voor voordeel heeft zo'n ding eigenlijk, afgezien van het feit dat er dan 2 accu's inpassen?

Groetjes, Patrick.
Groetjes, Patrick. :-)
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

ik heb ooknog een Sigma 28-300 Macro lens
leuk, maar reverse is leuker.

weet je wat het is, zovaak schiet je niet echt makro en die 1.8 lens die kun je ook gewoon gebruiken, waarmee je echt sublieme foto's maakt vawege zn grote diafragma....

die lens is zo wie zo een aanrader ookal revers je mn niet.
een gewone macro lens heeft het voordeel dat je weinig vignetting krijgt..
(boeie, gewoon ff croppen)
macro = meestal 1:1 met reverse lens krijg je in kit+50 mm ongeveer 1:3 (3x groter dan reeel)
met 300mm + 50 mm krijg je ca 1:10

ik heb foto's waarop je de facetten van een facetoog van een wesp kunt zien, een vergelijkbare gewone lens is de MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo een klein juweel, maar niet echt betaalbaar meer

maar ik was er nog niet.
je kunt ook je 50 mm reverse gebruiken zonder master lens.
Dan moet je een reverse mount kit kopen en dan kun je met je 50 mm 1:1 macro schieten (dit wordt overigens heel veel gedaan), maar omdat ik meer als 1:1 wil heb ik dus de kitlens ertussen gezet.

als je in de buurt woont mag je het komen proberen :-)
Helmond
Juulb
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 20:50

Mij lijkt een photo-meeting wel een leuk idee
mag bij mij thuis..
Cannon EF L USM 17-40, Tamron AF Asph.XR (IF)28-300mm 1:3.5-6.3 MACRO, Sigma 105mm 1:2.8 EX DG Macro, Tamron-F AF tele-conv. 2x.
Rene Br.

Weet wat je zegt .................er zijn al ruim 200 members . :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

mischien heeft ie een loods :-)
Bontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2004 13:32
WoonplaatsCOLON Geldrop
CONTACTCOLON

Ik woon inderdaad in de buurt. Ik kom uit Valkenswaard da's niet zo ver. Moeten we toch maar eens een keer wat afspreken! :lol:
Ik ben ook aan het sparen voor de 50-500 van Sigma. Na wat motordigitaal daar over heeft gezegd ben ik van mijn twijfels af. Die gaat er dus komen. Wat voor voordeel heeft de batterygrip voor de 300D? Ik snap dat je er dan 2 accu's in kan proppen, maar wezenlijk voordeel zie ik er niet in, of ben ik gek :roll:

De 420EX werkt subliem met de 300D trouwens, als die poeha op dpreview forum dat de E-TTL niet goed werkt is dus onzin. Hij is perfect voor ons amateurfotografen!!!!!
Groetjes, Patrick. :-)
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

Als ie dan maar geen Senseo-apparaat heeft...Kopje voor kopje en dat 200 keer :lol: :lol: :lol:
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

Bontje,

Ik heb de grip voor de 300D. Er kunnen inderdaag 2 batterijen in. Je kunt dus langer doorschieten zonder batterijwissel plus als je je toestel verticaal houdt voor langwerpige foto's zit er ook nog een ontspanknop je op de grip+ stelwiel voor EV. Kun je je toestel beter vasthouden
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar