Papierrollen

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Hallo
Ik denk erover om papier rollen aan te schaffen.
Het is best duur, dus ik vraag me af hoe snel die rollen opgaan!
Het is vaak 11 meter, maar haal je steeds alles eraf wat op de grond licht, of alleen als het schuurt, of als het vies wordt?
Kun je het als het vies is het schoonmaken? Of is het zodra er vuile schoenen op zijn geweest gebeurt?
Vooral bij donkere kleuren heb je al snel vlekken namelijk!
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Je kunt met een beetje beleid best wel een poos met zo'n rol doen hoor. Ik vind het in ieder geval beslist het geld waard.
Je krijgt wel snel vlekken op de ondergrond, vooral als de modellen schoenen aan hebben met van die zwarte rubberen zolen. Als je een serietje doet van bijv. alleen maar portret of top-half kun je vragen of ze de schoenen uit doet of een extra bedekking onder haar/hem leggen. Schoonmaken heb ik eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd, ik maak wel eens wat schoon in Photoshop :D Ook draai ik m'n witte rol wel eens om en gebruik ik de achterkant.
In vergelijk met doek is het in ieder geval een enorme vooruitgang. Geen kreukels meer, nooit meer strijken!
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Dat strijken is ook mijn grote probleem, ik heb mijn studio nogal mobiel, dus ik kan de doeken nergens ophangen, zodat ik ze steeds moet strijken!
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Je noemt nou dat ophangen maar dat is met papierrollen ook nog iets om over na te denken:
als je die plat neer legt krijg je een soort ribbels, zeg maar een platte kant op de rol. Verticaal opslaan is wel heel erg prettig. Zelf moet ik een compromis sluiten: die rollen zijn plm 2,70 lang en mijn kamers zijn maar 2,50 hoog :cry:
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Opslaan in het trappenhuis? Of toch ophangen, dan drukt het gewicht van de rol ook niet op de onderkant.

Inderdaad snijd je het papier aan de onderkant af. Maar dit gaat op zcih vrij lang mee, als je er netjes mee omgaat. Ook (naald)hakken zijn een funest. Ze beschadigen je rol en op den duur ga je dat zien (en dan snijd je hem dus af).
Hoe lang je er mee doet is afhankelijk van hoe vaak je fotografeert. Ik heb rollen waar ik al een dik jaar mee doe, omdat ik ze maar zelden gebruik.

Ik heb wel voor portretjes op locatie een smallere rol gekocht. Totaal niet geschikt voor full-body, maar wel voor een portretje. En die rol is maar 1,2m breed. Past dus met gemak in mijn auto zonder dat ik emt de raampjes open moet rijden (met die rollen van 2,7m wel namelijk)
Die kleine rol raakt ook nooit de grond, en wordt dus ook niet vuil nie. Heb hem nu al anderhalf/twee jaar en ziet er nog als nieuw uit.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

wat voor auto heb je dan?
Ik hoopte eigenlijk dat de rol precies er in paste?? Dan stoel plat en dan de rol in de been ruimte, dat is toch wel iets van 2,70?
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Ik heb even gekeken hoe groot dat is, dat is idd flink. Dat is ook niet praktisch voor mij. Er is natuurlijk allen 1,20 en 2,70??
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

2,7 meter gaat bij mij net niet passen. Ik rijd ook maar een klein wagentje.
Als je een rol van 2 meter wilt, dan kun je altijd nog de zaag in een rol van 2,7 meter zetten
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Ik heb een corsatje, maar ik vraag het me af. 2 meter vind ik misschien weer wat te smal. Ik zal eens kijken of het misschien toch past! en wat er dan wel past
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

In mijn Kangoo past zo'n rol vrij goed diagonaal in de auto: van linksachter naar rechtsvoor op het dashboard. Schakelt voor geen meter, maar je moet er wat voor overhebben! :)

Toen ik mijn spullen nog thuis had staan, stonden de rollen inderdaad in het trapgat, alleen wordt de doorgang dan een stuk smaller als je 10 rollen hebt :(
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Ik heb nu wat 2dehands rollen gekocht om gewoon eens te kijken of het werkt.
Ik heb nu een ruimte die ik mag gebruiken. Nu ken ik die ruimte wat beter dan de mensen die er gebruik van maken. Hierdoor weer ik een plekje waar die rollen kunnen staan!
Ze staan nu nog in het trappen gat maar dat vond mijn vriendin toch een iets minder goed idee.
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

is die weer met nog een vraag!
Ik heb nu dus 3 rollen, en die wil ik op mijn werk opslaan, omdat daar ook mijn studiotje is.
Maar nu is er een ruimte die hoog genoeg is, en wel het boiler hok.
Maar in dat hokje is het altijd tegen de 30 graden, en erg droog. Nu zijn mijn vader dat dat wel eens nadelig kan zijn voor het papier, omdat het dan uitdroogd, en bobbelig kan worden.
De dozen die daar staan, zijn idd ook wel redelijk droog, maar is dat nadelig voor achtergrond papier???
Ik weet namelijk anders geen beter plaats, en weet nog niet zo goed hoe ik mijn vriendin ga vertellen dat ze toch in huis blijven!
Gebruikers-avatar
Mon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2006 21:39
WoonplaatsCOLON NB Veghel
CONTACTCOLON

Ik heb ook weer eens twee rollen besteld, eh eigenlijk gekregen voor mijn verjaardag ;-)...
De vorige rol had ik afgezaagd in lengte terug naar 250m ongeveer..(eh ja ik niet maar Harry, dat was best peentjes zweten)
Maar als ik mijn(nep) openhaard verzet kan die gewoon 272m blijven..
Tot nu toe alleen maar 1 rol gehad(om te proberen)En die hangt er dus altijd op.
Alleen ja hoe sla ik die nieuwe rollen op? Scheef in huis zetten? Op de grond leggen? Lees nu dat dat dus echt niet ideaal is..
Maar word het trappengat dus...whahahah bedankt voor de tip ;-)

Mon
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

weet niemand of papier in droge warme lucht kan staan? of kan het gewoon?
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Volgens mij is het: hoe droger hoe beter. Juist van vochtige bewaaromstandigheden gaat papier bobbelen.
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Papier dat uitdroogt gaat ook vervormen. Daarom hebben ze in bibliotheken (de betere dan, waar bijzondere werken opgeslagen liggen) van die enorme klimaatbeheersings maatregelen...

Een papierrol in een stookhok opslaan lijkt mij ook niet optimaal. Uitdroging is 1, stof en gruis is nog eens een ander verhaal.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

De rollen zitten nog netjes in de doos, dus voor stof en gruis ben ik niet zo bang. Het hok is ook gewoon betimmerd met gipsplaten.

Maar hoe erg zou dat zijn, want die boeken moet nog 100 liefst 1000 jaar mee. mijn rollen gaan hopelijk eerder op.
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

funest is ook een kind met prut onder zijn schoenen :cry:

normaal gaat bijna iedereen met blote voeten of sokken op de foto, geen probleem maar bij kids met een maillot en rokje vind ik het zelf toch ook echt mooier inclusief die leuke laarzen eronder, dus tsja, modder en zwarte strepen zijn dan echt het gevolg

maar ik doe ook aardig lang met een rol hoor, heb een systeem waar ik er 3 aan kan hangen, maar meestal hangt er maar 1, de overige 2 liggen gewoon op de grond en blijven ook keurig netjes (studio bevindt zich op zolder)

als de achtergrond vies is (ik werk bijna alleen met wit) dan draai ik de rol ook nog eens andersom voor ik er iets af ga snijden want de achterkant is vaak nog mooi schoon

en de resultaten met papier vind ik persoonlijk wel heel erg mooi, daar investeer ik zelf dan ook graag wel ietsje meer in
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Ik heb net de Linkstar set binnen en daarbij ook de achtergrondhouder SPK-1 van Falcon Eyes met 1 rol wit papier. Nu is dat dus maar 1.40 ofzo breed :-( Niet zo heel erg als ik portretjes schiet, maar een vriendin van me wil een leuke shoot van haar zelf, maar dat wordt je een ongeluk fotoshoppen omdat op beide kanten van de foto geen achtergrond meer is. Als ik het goed begrijp kan ik toch gewoon de 2.72 rol daar ook op kwijt of niet? Dat is dus gewoon uitwisselbaar of denk ik weer te makkelijk?

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

Nol77 schreefCOLONIk heb net de Linkstar set binnen en daarbij ook de achtergrondhouder SPK-1 van Falcon Eyes met 1 rol wit papier. Nu is dat dus maar 1.40 ofzo breed :-( Niet zo heel erg als ik portretjes schiet, maar een vriendin van me wil een leuke shoot van haar zelf, maar dat wordt je een ongeluk fotoshoppen omdat op beide kanten van de foto geen achtergrond meer is. Als ik het goed begrijp kan ik toch gewoon de 2.72 rol daar ook op kwijt of niet? Dat is dus gewoon uitwisselbaar of denk ik weer te makkelijk?

Cheers,
Arnold
Als de 'rail', waar je je rol aanhangt breed genoeg is wel neem ik aan.
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar