Rob

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Sanne
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2007 17:10
WoonplaatsCOLON J'dorp

Gebruik gemaakt van lichtval door het raam.
1
Afbeelding

Omdat bovenstaande foto aan 1 kant iets te donker werd voor de foto's hierna gebruik gemaakt van een reflectiescherm.


2
Afbeelding



3
Afbeelding



4
Afbeelding
@iMen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2006 15:45

Bij 3 stoort zijn horloge, omdat hij helemaal wit is.

Verder denk ik dat je met twee foto's (1 en 4) een betere serie had gehad.
[url=http://www.flickr.com/photos/mennovanwinden/]Foto's[/url]
[url=http://web.mac.com/mvanwinden]blog[/url]
Gebruikers-avatar
Twins
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 357
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 15:05
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

Hallo Sanne,

Wat betreft het horloge ben ik het wel met @iMen eens dat het meteen de aandacht opeist. Zou je de foto croppen tot net boven de vingers dan hou je een mooi portret over.

Omdat bovenstaande foto aan 1 kant iets te donker werd voor de foto's hierna gebruik gemaakt van een reflectiescherm.
Ik zou dat in deze situatie juist mooi vinden als het hoofd een beetje wegloopt in de zwarte achtergrond. Meneer Rob heeft er ook precies zo'n karakteristiek hoofd voor.
Bij de pose van foto 1 had ik een reflectiescherm wel beter gevonden omdat dan de ogen en oogkassen beter belicht zouden worden.
Bij foto 2 ben ik gewoon zelf nieuwsgierig wat de belichting zou worden als je geen scherm zou hebben gebruikt en het hoofd langzaam in de achtergrond zou opgaan.
Zo zie je ook maar weer dat de pose ook veel uitmaakt en je die oo k verschillend kunt belichten, en naar ieders smaak :lol:

Foto 4 vind ik een hele mooie maar het licht valt er net iets harder op als de ander 3. Weet ook niet precies wat je daar aan kunt doen, misschien iets verder van het raam of wachten tot de volgende wolk bijna komt.

Maar gewoon goed gedaan en als ik jou was zou ik Rob vaker vragen om naar buiten te kijken.

Groeten Henk
Gebruikers-avatar
Sanne
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2007 17:10
WoonplaatsCOLON J'dorp

@iMen schreefCOLONBij 3 stoort zijn horloge, omdat hij helemaal wit is.

Verder denk ik dat je met twee foto's (1 en 4) een betere serie had gehad.
Dat horloge heb ik zomaar over het hoofd gezien, maar je hebt gelijk dat is ontzettend storend.
Gebruikers-avatar
Sanne
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2007 17:10
WoonplaatsCOLON J'dorp

Twins schreefCOLONHallo Sanne,
Bij foto 2 ben ik gewoon zelf nieuwsgierig wat de belichting zou worden als je geen scherm zou hebben gebruikt en het hoofd langzaam in de achtergrond zou opgaan.

Maar gewoon goed gedaan en als ik jou was zou ik Rob vaker vragen om naar buiten te kijken.
Groeten Henk
Dag Henk,
Bedankt voor je opmerkingen. Bij foto 2 gaat het achterhoofd bij mij wel op in het donker, ook op de afdruk. Alleen bij foto 3 gebeurt dat niet.
Ik weet niet of Rob nog een keer voor mij het raam uit wil gaan kijken hoor., Dit was al onder enige dwang haha. Alhoewel hij wel erg tevreden was met het resultaat.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar