Pitmen @ Stairway to Heaven

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

Vakantie-tijd dus tijd om wat eerder dit jaar gemaakte foto's te bekijken en bewerken. In mei van dit jaar traden de Pitmen op in het Utrechtse Stairway to Heaven.

Graag jullie opmerkingen cq. verbeterpunten!

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=123124[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=123127[/img]

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=123129[/img]

4.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=123125[/img]

5.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=123128[/img]

Alvast dank :P
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Hoi Dexter,
Ben jezelf tevreden over het resultaat? Dat is namelijk het belangrijkste.
Ik vind foto 3 een mooie foto. Lekker het moment gepakt.
Ik vind de foto's over het algemeen te licht. Flitsen moet soms, maar maakt het vaak niet mooier. Was flitsen de enige optie?

Cheers 8)
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Hoi Dexter,

Zo te zien (correct me if i'm wrong) heb je de foto's genomen met een flitser. Bij dit soort foto's flits je dan vaak de sfeer weg. Het is latig zonder flits maar geeft wel een beter beeld van het sfeertje. Verder zijn het aardige plaatjes. Persoonlijk zou ik de volgende keer proberen nog iets beter op de composities te letten. Ze zijn nu wat "rommelig" met veel halve muzikanten en instrumenten door hoofden etc.

Succes
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
leovee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2007 09:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Wat de foto's betreft: ik vind ze wat vlak. Er ontbreekt wat sfeer aan. Stairway is niet de makkelijkste lokatie, maar toch....

Los daarvan: heeft het zin om in december nog over foto's van mei te gaan praten. Waarom niet in mei of juni ermee gekomen?
Doosjes, buisjes, glaasjes, pootjes, lichtjes, tank voor mijn image, website en 2 ogen
"It is all in the eye of the beholder...."
Whitebalance kills 'couleur locale'!
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

Alvast dank voor de opmerkingen en tips, meer zijn welkom! :D

@ leovee: omdat bewerken/bekijken er niet eerder van kwam en omdat ik graag feedback er op wil hebben.
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
blaauw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2005 18:00
WoonplaatsCOLON Abcoude
CONTACTCOLON

leovee schreefCOLONLos daarvan: heeft het zin om in december nog over foto's van mei te gaan praten. Waarom niet in mei of juni ermee gekomen?
Ach, ik wil ook nog wel eens naar Bach luisteren...

Ga mee met het vlakke; m.i. door de flits. Wel mooie momenten gepakt. Alleen foto 3 wil je naar mijn idee wat veel laten zien en wordt de compositie minder; juist in de details en uit bijzondere hoeken vind ik concertfotografie vaak het mooist. Wellicht is het dus goed dat 'niet flitsen - lage F - geringe scherptediepte - details' als geheel vaak mooi werkt.
www.blaauwendraad.org
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

Hoofdmoot dus de flitser / sfeer combinatie. Zal volgende keer in ieder geval (ook) zonder flits werken. Dank allen nogmaals :P
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Als je toch moet flitsen, vanwege te weinig licht, dan zou ik om wat kleursfeer te behouden de snelheid op 1/10s zetten en op de tweede gordijn flitsen.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

sugarman schreefCOLONAls je toch moet flitsen, vanwege te weinig licht, dan zou ik om wat kleursfeer te behouden de snelheid op 1/10s zetten en op de tweede gordijn flitsen.
Oke, tnx voor de tip! :P
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar