1ste foto's met 70-200.

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ypie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2008 12:49
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Hierbij even een paar foto's die ik met mijn nieuwe canon lens EF 70-200 f/4.0L USM heb gemaakt.
Volgens mij zij ze aardig gelukt, na laat maar horen wat jullie er van vinden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding


Gr. Anton.
Canon Eos 7DII+Canon 70-200/F4.0+Canon 50mm/F1.8 II+Canon 100-400+Sigma 60-600mm f/4.5-6.3 DG OS HSM Sports
Gebruikers-avatar
Olivier71
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 258
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2007 18:57
WoonplaatsCOLON Brunssum
CONTACTCOLON

Hoi Ypie, best aardige foto's maar er zijn naar mijn mening wel nog een paar aandachtspunten.
Wat betreft compositie mag het van mij (als de locaties op t circuit t toelaten) wat spannender, laat wat ruimte aan de voorkant van de auto, zodat ie het beeld in rijdt.
Foto 6 en 8 heb je een veel te korte sluitertijd gebruikt, de auto's staan stil. (1/1250e en 1/1600e is bij autosport garantie voor statische platen).
Zoals foto 1 (1/200) ga je goed, vanuit hier en langere sluitertijden gebruiken (afhankelijk van de snelheid van de auto).
Zo is de kans op een scherpe foto misschien wat lager, maar het resultaat uiteindelijk veel mooier.

Blijven oefenen, en een volgende shoot weer posten om verder te leren van de vele experts hier (reken ik mezelf niet toe hoor :) , theorie is makkelijker dan praktijk).

Hoop dat je wat hebt aan mijn opmerkingen.

Groeten Olivier
" I didn't make mistakes. I made prophesies wich immediately turned out to be wrong. " - Murray Walker.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

1 en 2 vind ik het meest geslaagd van deze reeks, verder ga ik mee met mn voorganger. Blijven oefenen en regelmatig wat laten zien daar leer je het meeste van(ik tenminste wel)
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
Ypie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2008 12:49
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Bedankt, voor jullie antwoord.
Ik ga de volgende keer jullie antwoorden een keer in de parktijk proberen.

Gr. Anton.
Canon Eos 7DII+Canon 70-200/F4.0+Canon 50mm/F1.8 II+Canon 100-400+Sigma 60-600mm f/4.5-6.3 DG OS HSM Sports
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Auto's fotograferen is niet al te moeilijk. Auto's goed fotograferen is een ander verhaal. Naast spullen, kennis over die spullen, locaties heb je simpelweg ook ervaring nodig.

Nu wordt niemand met ervaring geboren, dus daar moet je aan werken.
Snelste manier om ervaringen op te doen is naast veel schieten, ook veel delen. Het laten zien van werk aan wat meer ervaren fotografen kan je erg veel helpen.

Nummer 6 en 8 hebben gewoon een veel te hoge sluitertijd, niet meer doen. Verders lukt het wel aardig. Hoeveel foto's heb je gemaakt en hoeveel hadden daarvan deze kwaliteit?

Wat ik wel mis is wat nabewerking. Zeker bij de eerste drie, ik denk dat auto's nog wel wat harder het scherm af mogen knallen (maar da's ook mijn smaak)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Ypie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2008 12:49
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

@Hoeveel foto's heb je gemaakt en hoeveel hadden daarvan deze kwaliteit?

Ik heb bij Rizla racing day ongeveer 600 honderd foto's gemaakt. En ongeveer 450 foto's hadden deze kwalitiet.

En bij de A1 GP daar heb ik ongeveer 900 honderd foto's gemaakt en daar had ongeveer 650 foto's deze kwaliteit..


Gr. Anton
Canon Eos 7DII+Canon 70-200/F4.0+Canon 50mm/F1.8 II+Canon 100-400+Sigma 60-600mm f/4.5-6.3 DG OS HSM Sports
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Als je op die aantallen zit, dan begint het pannen al wel te komen. Maar blijf letten op je composities.

Auto's echt vanaf de zijkant of van achteren kan wel, maar niet als hoofdmoot in de serie.
Wanneer je een serie aan autofoto's neerzet, probeer dan niet x-aantal keren hetzelfde te laten zien. Wees divers. En fotografeer daar ook naar.

Zandvoort heeft een circuit waar je mooi omheen kan lopen en ongeveer 12 plaatsen (uit mijn hoofd). Als je ze allemaal afgaat (is meteen ook een leuke wandeling) dan kun je auto's in allerlei hoeken fotograferen.
Kijk bijvoorbeeld maar eens hier: klikkerdeklik. Ik heb deze foto's op zeven punten gemaakt.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Grappig om te lezen, in het begin dat ik begon met sport schoot ik ook zo,n groot aantal foto's nu ik veel kieskeuriger ben kom ik na een sport evenement thuis met veel minder foto's maar ben ik wel meer tevreden over het resultaat :)
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

Aardige foto's voor de eerste keer hoor :) Kan niet heel veel toevoegen aan voorgaande opmerkingen helaas.
- Denk inderdaad dat een photoshopje al heel wat extra's uit zou kunnen halen (contrast, crop, etc.)
- Zoals al gezegd indien 6 en 8 er uit wordt gehaald, wordt de serie al beter. De snelheid is daar uit de foto's.
- Wat meer variatie (op andere plaatsen staan, maar bijv ook meer/minder zoomen, camera draaien, etc.).
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Gebruikers-avatar
Ypie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2008 12:49
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLON Zandvoort heeft een circuit waar je mooi omheen kan lopen en ongeveer 12 plaatsen (uit mijn hoofd). Als je ze allemaal afgaat (is meteen ook een leuke wandeling) dan kun je auto's in allerlei hoeken fotograferen.
Hallo de Jong,

Bedankt voor je reactie, misschien een stomme vraag zijn die plekken aan de buitenring of ook aan de binnenring van zandvoort.
Als ik een kaartje koop dan mag ik niet overal komen met dat kaartje, waar u misschien wel kan komen.
Zou u mij die plekken een keer aan kunnen geven waar al die plekken zijn.
Zodat als ik weer op zandvoort ben dat ik daar eens kan gaan kijen.

Met vriendelijke groeten Anton.
Canon Eos 7DII+Canon 70-200/F4.0+Canon 50mm/F1.8 II+Canon 100-400+Sigma 60-600mm f/4.5-6.3 DG OS HSM Sports
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Alle plaatsen zijn gewoon toegankelijk met een toegangskaartje. Enkele liggen inderdaad in de binnenring en vereissen vaak een duurder kaartje.
Maar dit zijn eigenlijk maar een paar plaatsjes. Het gros ligt langs de buitenring. Ik zou ze kunnen aanwijzen, maar dan moeten we even naar het circuit toe. Ik kan ze ook met rode stippen op een plattegrondje aanduiden :wink:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=123281[/img]

Let op. Ik ben dit jaar nog niet op Zandvoort geweest, dus het kan dat er dingen aan de hekken veranderd zijn waardoor niet al deze plaatsen meer vrij zicht kunnen bieden. Hier en daar heb je wat hulpmiddelen nodig om net met je lens boven het hek uit te komen, of je moet 2m lang zijn.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Ypie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2008 12:49
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Hallo de Jong,

Bedankt voor je antwoord, en ga zeker als ik weer na zandvoort ga even de plakken opzoeken die u aan hebt opgeven.

Gr. Anton.
Canon Eos 7DII+Canon 70-200/F4.0+Canon 50mm/F1.8 II+Canon 100-400+Sigma 60-600mm f/4.5-6.3 DG OS HSM Sports
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar