Speculeren blijft leuk. Nu een 7D op komst?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Dat had ik ook begrepen. Beetje raar verhaal dat ze dat proces niet volledig in de hand hebben. Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk, zeker gezien de Japanse bedrijfscultuur inzake kwaliteitsbeheersing.
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Okee, ik vroeg me dan ook al af waarom ze niet meer modellen met FF uitbrengen, waarom geen 50ds, met bijvoorbeeld een oude 1ds sensor, of zo iets, maar als ze echt een stuk duurder zijn, gaat niemand die kopen!
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Waarom zouden ze dit doen, de grootste markt ligt toch op de cropcamera's met zoveel mogelijk pixels erin, lekker veel zoom voor weinig :wink:
Fotograferen is kijken niet klikken.
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLON
Mike Philippens schreefCOLONDie foto is al maanden geleden ontmaskerd als nepperdenep.
Maar deze nog niet.
Bij deze dan: NEP!
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Wie zich afvraagt waarom er geen '3D' komt, zou zich in marketing moeten verdiepen. Canon heeft 2 FF camera's, de 1Ds en de 5D. Ze moeten al moeite doen om te voorkomen dat de 5D aandeel wegsnoept van de 1Ds. Want fotografisch zit er vrij weinig tussen de 2. De 1Ds heeft betere AF, is sneller robuuster etc, maar is voornamelijk een studiocamera, dus voor het grootste deel van de (professionele) klanten zou het niet zoveel uitmaken. Vandaar dat de 5D bewust trager is gemaakt en is voorzien van een mindere AF. De 1Ds zou gewoon beduidend minder verkopen. En Canon heeft al eens aangegeven dat men op de 1D serie niet veel marge heeft. Dat zou zomaar kunnen, want bij de professionele camera's en lenzen hoort ook de CPN, waar ze veel moeten doen om de pro's binnen boord te houden. Die kosten komen ook ten laste van hetgeen met binnen harkt met de verkoop van 1D/1Ds/5D (de 5D is ook een pro camera).

Als men een 3D zou uitbrengen, welke feature set zou die dan moeten hebben om een lagere prijs te rechtvaardigen? Zelfs de kleinste EOS heeft Live View en zelfreinigende sensor. Ze zouden het filmen eraf kunnen laten, en de oude 5D sensor kunnen gebruiken. Tsja...dan heb je een hele interessante camera die voor laten we zeggen €1500 zou moeten verkopen. Ik denk minder, want de huidige 5D kost ook zoveel inmiddels. Waarom zou je dan nog een 5D MkII gaan kopen? Niet dus. Die paar mensen die persé willen fillemen of 21MP willen hebben?
Men zou dus hun eigen Frankenstein hebben gecreëerd...

Zeg nou zelf, kiezen tussen €2500 of €1500...zijn die 10MP en movie mode €1000 waard? De meesten niet denk ik, gegeven de keuze.

Dus, de geruchten over een goedkopere FF camera van Canon zijn alleen whishfull thinking van mensen die het geld niet (over) hebben voor een 5D MkII. Maar erg realistisch is het niet. En een model tussen de 5D en de 1Ds komt er ook niet. Hooguit een tussentijdse update voor de MkIII, zoals de MkIIn, om de camera in lijn te brengen met de rest van de modellenreeks.

Maar goed, ik heb niet de illusie dat dit voor iedereen even logisch is, en er zullen nog zat mensen zijn die ervan overtuigd zijn dat Canon met dergelijke camera's gaat komen. Doen ze dat wel, bak ik zelf een humble pie en eet 'm voor mijn webcam op... ;)
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

@Mike, de opvolger van de 1D3 zal toch wel een (snelle) full frame zijn? (hoop ik) De enige reden van die rare 1.3 cropfactor was ooit dat er geen processor was die de hoeveelheid data van een full frame zo snel kon verwerken. Die handicap is er niet meer ...

Gr,

Bas
Mark2000
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2007 17:43
WoonplaatsCOLON hoorn

Ik denk ook dat je je goed in de marketing moet verdiepen........

Het is een kwestie van tijd, maar er gaan echte voordeligere camera's komen met full frame. Kijk naar het verleden en je zult zelf de antwoorden vinden bij verschillende producten. Op het moment dat er meer vraag komt en de massa productie van start gaat, dalen de prijzen in een rap tempo. Tegen die tijd zal er ongetwijfeld ontwikkelingskosten zijn gemaakt voor een nog betere sensor dan de "huidige full frame sensor"

Is gewoon een staaltje van technische ontwikkelingen die telkens keer op keer naar een hoger niveau worden gebracht. Canon of welke fabrikant dan ook gaat binnen nu en 2 jaar met een voordelige full frame komen.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Mike Philippens schreefCOLONWie zich afvraagt waarom er geen '3D' komt, zou zich in marketing moeten verdiepen.
<knip>
Maar goed, ik heb niet de illusie dat dit voor iedereen even logisch is

Persoonlijk vind ik dit nogal denigrerend klinken, ik geef je op een briefje dat er hier mensen zijn die meer van marketing weten dan jij denkt. En niemand "moet" zich ergens in verdiepen.
De opmerking dat je niet de illusie hebt dat dit voor iedereen even logisch is, is tamelijk hooghartig, want het is bepaald geen rocketscience die je beschrijft.
Mike Philippens schreefCOLON Doen ze dat wel, bak ik zelf een humble pie en eet 'm voor mijn webcam op... ;)
Kunnen we dit SMART afspreken? ;-)
gr Sarpa
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

euhm, marketing technisch zouden ze met een consumer FF alle andere camera's km achter zich laten, dan zullen ze voor het eerst Nikon weer echt laten zweten, met als gevolg dat Nikon dan met allerlei slappe vernieuwingen moet komen, ipv Canon!
Is denk toch wel een puntje hoor, maar ik denk dat de echte vernieuwingen wel een beetje op zijn, heel veel beter zullen de sensoren niet meer worden, want je kan nu eenmaal erg mooie platen maken met eigenlijk alle nieuwe DSLR's. Er zal nog wat geknoeid kunnen worden met de ruis onderdrukking, maar de rek is er wel uit. Nu is het de vraag wie er als eerste weer met een doorbraak komt, maar die blijven eigenlijk uit. Filmen, is grappig, maar ik hoop niet dat Canon zich daarin gaat verdiepen, want ik koop daarvoor geen foto camera!
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

De 1Ds heeft betere AF, is sneller robuuster etc, maar is voornamelijk een studiocamera,
Ooit bedoeld als studiocamera. Maar in wezen is het geen studio camera. Net zo zwaar als de gewone 1D, alleen iets langzamer, maar 5bps is voor de meeste toepassingen al overkill :wink:
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Nature Reflections schreefCOLON@Mike, de opvolger van de 1D3 zal toch wel een (snelle) full frame zijn? (hoop ik) De enige reden van die rare 1.3 cropfactor was ooit dat er geen processor was die de hoeveelheid data van een full frame zo snel kon verwerken. Die handicap is er niet meer...
Ik weet het niet. De 1.3 crop is op zich een goed compromis tussen FF en 1.6. Ik vond het niet zo gek storend. Groothoek was nog steeds groothoek en de pro's lopen toch gewoon met een echte 600mm rond op het circuit, cropfactor of niet.

Ik heb ook helemaal niet gezegd dat het nooit gaat gebeuren. Het zou zomaar kunnen dat er op enig moment alleen maar FF camera's komen. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Die kleine sensoren hebben gewoon met kosten te maken. Maar we moeten 2 dingen niet uit het oog verliezen:
1)momenteel is er geen noodzaak. Nikon heeft zijn kunstje weer gedaan en als het gaat als de afgelopen jaren, kan Canon weer rustig gaan slapen. Je moet maar denken dat ze nog een hele diepe la hebben met truukjes om Nikon af te troeven. Maar ze gaan nooit meer doen dan nodig.
2)Canon wil de markt blijven beheersen. De 1D serie is momenteel nog redelijk top of the bill, maar er kan wel een update vanaf. Misschien doen ze een tussenpaus, om over 2 à 3 jaar met een hele vette opvolger te komen. Voor de 1Ds moet je dan gaan denken aan een 30-40MP camera die min of meer MF aanvalt. Of de 1D dan nog veel meer pixels krijgt is een afweging die we nu nog niet goed kunnen inschatten. Je moet bedenken dat journalisten soms direct foto's opsturen (UMTS of via het netwerk) en heel vaak ook nog in een mediacenter met de laptop gaan bewerken. Ik weet niet of men erg blij wordt van 20MP foto's... Je moet ze nog eens op die laptop krijgen enzo. De techniek er omheen moet dan ook verbeterd worden natuurlijk. Een beetje ratelen met zo'n 1D levert toch een paar honderd foto's op.

Dus ja: alles wordt FF, maar nee, niet binnenkort. We willen dat graag. Maar Canon hoeft het niet, dus doen ze het niet. Dát bedoel ik met in marketing verdiepen. Niet denigrerend bedoeld, maar een realistische kijk ipv whishfull thinking.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Cogliostro
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 19:23
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

ik weet niet wat wel en niet waar is, heb geen achtergrondinfo maar
wil bijdragen aan deze leuke speculatie.

ik kwam dit al tijdje geleden tegen op ander forum


barcode voor 7D reeds aangevraagd
http://www.upcdatabase.com/item/0013803 ... 1c0fcee6f4
div.canon spul en een Beroflex 500 mm aka wundertuete
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

[quote="Mike Philippens"]Wie zich afvraagt waarom er geen '3D' komt, zou zich in marketing moeten verdiepen. [quote]

En waar marketing zich het meest druk om maakt is de concurentiepositie. Die laat je in je hele verhaal schieten. Mooi voorbeeld is de 1000D. Een volledig overbodige camera, als je naar het Canon segment kijkt. Maar niet als je gaat prijsvergelijken en ziet wat Sony met bijvoorbeeld een Alpha 200 in de markt zet. De nieuwe 18-200 is een ander voorbeeld die aangeeft dat in het in de markt zetten van producten men echt wel kijkt waar ze de concurentie de wind (en dus geld) uit de zeilen kunnen nemen. (De Nikon 18-200 VR was een iets te groot succes..)

Doe even een test. Als je zonder voorkeur voor merk op dit moment zou moeten beginnen met je setje, wat zou je dan aanschaffen?
In mijn omgeving zie ik heel vaak dat mensen die nu beginnen met een digitale spiegelreflex niet met een Canon komen aanzetten maar met een Nikon, Sony of Olympus.
Heel simpel, betere prijs/prestatie.
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

[quote="Mike Philippens"] De techniek er omheen moet dan ook verbeterd worden natuurlijk. quote]

Vergeet hierbij het glas niet...
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Cogliostro schreefCOLONik weet niet wat wel en niet waar is, heb geen achtergrondinfo maar
wil bijdragen aan deze leuke speculatie.

ik kwam dit al tijdje geleden tegen op ander forum


barcode voor 7D reeds aangevraagd
http://www.upcdatabase.com/item/0013803 ... 1c0fcee6f4
Ja, die wilde ik ook plaatsen, maar was de link kwijt.

LET OP: Deze barcode is op 16 september 2008 aan de database toegevoegd.

Dus daar gaan alle argumenten dat de roddels over een 7D uit 2007 stammen en inmiddels achterhaald zijn.

Ik hou het erop dat hij werkelijk komt.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

maar jah dan kand aar ook nog een 1,6 of een 1,3 sensor inzitten.
Zal het niet de 5D met dus een 1,3 sensor worden of zo iets dergelijks?
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Nagtie schreefCOLONmaar jah dan kand aar ook nog een 1,6 of een 1,3 sensor inzitten.
Zal het niet de 5D met dus een 1,3 sensor worden of zo iets dergelijks?
Nee.

Als Canon al een nieuw model in de markt zet dan moet het de concurentie aan kunnen met de D300 em D700.

Aangezien de D700 een full-frame cam is zal een Canon 7D (?) full-frame moeten zijn en qua hoge ISO prestaties even goed moeten presteren als de D300 en D700. Dat zou inhouden dat er een full-frame sensor gebruikt moet gaat worden met aanzienlijk minder megapixels dan de 5D-mkII. Tevens zal de frame-rate hoger moeten liggen dan de 5D-mkII

Vooralsnog hou ik het op een FF sensor met 12 megapixels en 8 frames per seconde.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
avandijk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2007 14:20
WoonplaatsCOLON Noordkop

musicjohn schreefCOLON
Cogliostro schreefCOLONik weet niet wat wel en niet waar is, heb geen achtergrondinfo maar
wil bijdragen aan deze leuke speculatie.

ik kwam dit al tijdje geleden tegen op ander forum


barcode voor 7D reeds aangevraagd
http://www.upcdatabase.com/item/0013803 ... 1c0fcee6f4
Ja, die wilde ik ook plaatsen, maar was de link kwijt.

LET OP: Deze barcode is op 16 september 2008 aan de database toegevoegd.

Dus daar gaan alle argumenten dat de roddels over een 7D uit 2007 stammen en inmiddels achterhaald zijn.

Ik hou het erop dat hij werkelijk komt.

:wink:
Deze link naar de bardcode stond ook al bij het artikel van DPReview uit 2007 :) Ook nep dus.

Kijk ook even naar de "last modified" datum, stikt naar de misdaad!
7D|5DII|17-40/4|17-55/2.8|24-105/4|70-200/4|50/1.4|430EX|270EX|
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

avandijk schreefCOLONDeze link naar de bardcode stond ook al bij het artikel van DPReview uit 2007 :) Ook nep dus.

Kijk ook even naar de "last modified" datum, stikt naar de misdaad!
Dat kan dus niet. De originele barcode is pas 16 september 2008 aan de database van UPS toegevoegd.

Kan dus nooit uit 2007 dateren.
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

*kuch* die database is niet van UPC zelf, maar van een hobbyist. Iedereen kan dat erin zetten.

Ik quote:
Welcome to the Internet UPC Database! This free service is run as a hobby of mine. The information indexed here seems to be of use to many people for a variety of reasons.
Solly, ik blijf sceptisch :wink:
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar