Eindelijk zover....maar wat eng

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ik heb al maanden een prachtig 300 W flitssetje van Linkstar in huis omdat ik al heel lang dolgraag modelfotografie wil proberen. Maar voordat je zover bent zeg. Dat je je zelf vertrouwt om daadwerkelijk iemand te vragen om model te gaan staan. Welnu, woensdag a.s. is het zover. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en iemand gevraagd. zij was erg enthousiast en komt dus naar mij toe met een keur aan make-up en kleding. Al dagen ben ik bezig om alles in gereedheid te brengen; ruimte, achtergronden, accessoires, lichtopstelling, ideeen etc. Ook heb ik mijn camera en flitsset al 10 x getest :wink: Ik wil zo graag dat alles gaat lukken. Best lastig hoor, als je persoonlijk perfectionisme en bescheidenheid vóór brutaliteit gaat. Maar ja, ik ga er iets leuks van proberen te maken. Dus als het enigzins door de beugel kan, eind van de week resultaten.....
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Heeeel herkenbaar :D Ook ik had knikkende knieen toen mijn eerste 'echte' model naar Noordwijkerhout zou komen.
Maakt niks uit, een beetje zenuwachtigheid houdt je scherp.
Je had alles al uitgetest dus daar kan het niet aan liggen. Misschien wel nuttig om van tevoren even een soort checklijstje te maken van alle dingetjes die je niet mag vergeten. Loop dat lijstje de ochtend voor de shoot nog even na, dan weet je zeker dat alles in orde is.
En wees gerust: als je model net weg is gegaan sla je jezelf voor de kop: DAAR had ik ook niet iets mee willen doen :shock: Maakt ook niks uit, een volgende keer komt dat beslist in orde.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

MartinPhili schreefCOLONMisschien wel nuttig om van tevoren even een soort checklijstje te maken van alle dingetjes die je niet mag vergeten. Loop dat lijstje de ochtend voor de shoot nog even na, dan weet je zeker dat alles in orde is
Martin
Wat dacht je dat ik al gemaakt had ? Een kladblok vol :lol:

Dank je wel verder voor de bemoedigende woorden Martin
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

Hah! En vast niet bij de Praxis gekocht :wink: :lol: Iig succes en ik ben benieuwd naar het resultaat!
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Martinus héél veel succes en...... het gaat je wel lukken hoor!


Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Dat is pas echt leuk, maar kan me voorstellen ook eng.

Nog een tip: probeer niet meteen je hele doos met ideeen en props uit. Je hebt al zoveel om op te letten dat je dan makkelijk de draad kwijt raakt als je een lijstje gaat afwerken omdat het moet. En - voor zover je dat zelf al niet bedacht had - begin lekker low-level met wat simpele portretjes. Niet om meteen te pieken, maar gewoon om even aan elkaar te wennen.

Heel veel succes en geniet ervan!
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei!
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 16 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Go martinus!!! Super spannend zeg. Houd je ons op de hoogte van de resultaten???
Jeroen*meg2
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 638
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 19:44
WoonplaatsCOLON Hoeven
CONTACTCOLON

Inderdaad, wat Ton zegt.
Doe het rustig aan, simpel beginnen.

En nu niet meer testen, je flitslampjes hebben het eeuwige leven niet :wink:
Fotografie: [url]http://www.jvfotografie.eu[/url]
Auto: [url]http://www.5cabrio.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Leuk om dit te lezen, ik heb ook al langer dan een jaar een flitsset in huis en er écht nog helemaal niets mee gedaan behalve het uit de doos te halen en het nu zo nu en dan eens af te stoffen..... :roll: :roll:

Ben heel benieuwd naar je resutaten én ook je verhalen. (techniek vooral)
Heel veel succes en zie je foto's met plezier tegemoet!!
Je kunt het :!:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
1nge
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Zutphen
CONTACTCOLON

Oh wat herkenbaar. Ook ik heb al bijna anderhalf jaar een flitsset op zolder staan. Heb mijn man 1 x als proefkonijn gebruikt en ik vond het heel lastig om op gevoel te werken. Want een gebruiksaanwijzing heb ik niet kunnen vinden bij Falcon Eyes, en het ontbreekt me tot nu toe aan tijd om uitgebreid op fora te kijken.
Ik begin op 2 februari aan de vakopleiding aan de Fotovakschool, dus laat het daar maar gebeuren.

In ieder geval, heel veel succes woensdag, en wacht de resultaten op dit forum af.

1nge
Canon EOS 5D, 20D, Tamron 28-75 2.8, Canon 50 mm 1.8 II, Canon 70-200 L F/4 IS, Canon 24-105 L F/4 IS, Tokina 100 mm AT-X Pro Macro 2.8, Metz 58
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

duurt maar even, zodra het model staat en jij staat gaat de angst snel over in concentratie en puur genieten, enige waar ik nog steeds aan moet wennen is dat je het model moet "regiseren", vooral bij onervaren mensen erg lastig.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Oh, wat spannend! Zou me ook helemaal opvreten van tevoren denk ik en alles tot in den treure getest hebben... Zo te zien ben je goed voorbereid en ik ben dan ook benieuwd naar de resultaten. :D

Modelfotografie lijkt me superleuk, maar ook heel spannend die eerste keren...
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Nou zet um op en veel suc6 dan woensdag.

Zullen de resultaten wel voorbij zien komen zeker.

Gr. Harold
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar