Poging tot een artistieke foto

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Johnnie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2004 11:23
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Onderstaande foto heb ik gemaakt nadat ik een professioneel uitziende fotograaf bezig zag in Italie om steegjes te schieten. Ze legde me uit dat ze deze plaatjes omzette in Z/W foto's om ze aan te bieden voor kalenders.
Ik heb vanuit een zelfde perspectief als zij een foto gemaakt en deze in PS omgezet in Z/W. Ik mis echter iets om de Z/W versie te laten spreken.
Deelt iemand deze mening en wat zou ik eraan kunnen veranderen? Ik mis bijvoorbeeld het glanseffect wat een afdruk zou geven.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=119448[/img]
het origineel


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=119449[/img]
de omgezette Z/W uitvoering


Bedankt voor eventuele tips, ik ben eigenlijk wel enthousiast over het Z/W maken van foto's. Sommige worden er mooier door dan de kleuren uitvoering.
Johnnie gebruikt een 300D kit/ 550D met 10-22, 18-55, 100 en 70-300 mm obj. Grip, flitser en 2 batt, en heeft een IXUS 960 IS met onderwaterhuis.
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Het contrast zou iets hoger moeten waardoor alles wat meer pit krijgt.

Wat de foto denk ik echt zou laten knallen is, contrast omhoog en de kleding terug in kleur.
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind kleur ook beter in dit geval, alleen vind ik dat stuk pijp links boven erg ontsieren.
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Dat heeft ie ook weg willen halen, maar dat vonden de bewoners niet echt een strak plan :D
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar