De morgenstond... [18+]

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Vanwege pittige seizoensdrukte was ik een poosje niet aan forumbezoek en fotograferen toe gekomen. Gelukkig kan ik dat met dit topic weer een beetje goed maken :D
Van Nienke kun je alles verwachten, ze zit boordevol gave ideeen. Toch moest ik wel even op m'n kop krabben toen ze me vroeg mee te werken aan iets dat ze al langer op haar verlanglijstje had staan. Eigenlijk had ik liever een keertje uitgeslapen maar het eindresultaat maakte gelukkig een hoop goed
Locatie: een viaduct bij Heemskerk over de A 9
tijdstip: vroeg, errug vroeg voor een zondagmorgen :shock:
Model: Nienke, oftewel Masked Illusion
Sluiterknopjesdrukker: ik zei de gek

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=115166[/img]

En zoals altijd weer vreselijk benieuwd naar jullie reacties.
Martin Philippo :wink:
Laatst gewijzigd door 1 op MartinPhili, in totaal 9 keer gewijzigd.
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Was zeker vroeg want er is op de weg geen auto te bekennen :)

Dat het zo vroeg was geeft ook weer gelijk een bepaald kleursfeertje in deze foto.

Ik vind hem wel gaaf hoor en is weer eens wat anders dan anders en dat spreekt mij ook weer aan in deze foto.

Een beetje zonde van die schaduw op haar benen maar het tafereel en de omgeving maken heel veel goed.

Meeeeeerrrrrrrrrrrrr :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik dacht al dat ik hallicuneerde toen ik op een vroege zondagmorgen over de snelweg reed en opeens een naakte vrouw op het viaduct zag staan... Er zijn van die momenten dat je niet anders kunt dan aan jezelf twijfelen...
Maar er bestaan nog echte gekken dus. Heerlijk!!!

Over de foto; het ochtendlicht heeft een warme invloed, en de kleuren zijn behoorlijk niet-standaard. Een mooie combi met de omgeving én het model. Ik vind alleen de compositie niet zo spannend. Ze staat vrij pontificaal in het midden, en daarmee blijf ik een beetje hangen bij het model; de omgeving had voor mijn gevoel een grotere rol kunnen spelen. Maar los hiervan is het wel een aansprekende en indrukwekkende plaat !!
... Spiegel-Werk ...
caro
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2008 22:32

Geweldig! Wat een lef heeft die meid! En wat een gave ervaring om hiervan de fotograaf te zijn :D

Groeten Caro
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik scheer me 's morgens na het opstaan ook altijd :oops:

Mozes, Martin... kan me voorstellen dat je even flink op je kop moest krabben, maar het resultaat mag er wel zijn! Kwestie van smaak denk ik Gump, maar de centrale positie stoort me in dit geval juist helemaal niet. Vind het de foto juist sterker maken. Voor mij een voorbeeld dat je gerust op een verantwoorde manier mag zondigen tegen die regel van derde.
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Hey Martin,

Wat een lef zeg!!!
Ik vind de belichting goed gedaan en heb respekt voor het model.

Je weet dat ik een heel andere smaak heb v.w.b. modellenkeuze, maar dat streelt jou ook wel. Je durft het aan om anders te zijn en af te wijken van het ideaalbeeld.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
DigiVaria
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2008 07:02
WoonplaatsCOLON Reuver
CONTACTCOLON

Hoi Martin,

Ik ga met mijn voorgangers mee met het commentaar. Mooi moment op een bijzondere plek. Als het op een later tijdstip was geweest had je vast veel getoeter gehoord :wink:

Wat me echter opvalt is bij de rechter tepel het kleine donkere vlekje. Ik kan alleen zo gauw niet herleiden wat het is, maar het trekt wel wat aandacht.

Voor de rest een prima foto!


Groeten Patrick
bramster
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Zeker mooie foto........kleuren zijn bijzonder ook van de lucht.

Wat mij ook opviel is wat mijn voorganger al schreef, het plekje bij haar rechtertepel (kan mij niet voorstellen dat het een piercing is)
Tevens heb ik het idee dat er in haar "kruis" (ja hoe omschrijf ik het anders) wat gefotoshopt is......de scherpte is daar wat weg...

groetjes
Patrick
Een beginner met voorkeur naar portretfotografie / Canon 40D / Tamron 18-250 /Canon 50MM F1.8 / Canon 430EX II / FaclonEyes 150 en 300 / www.photopatrick.nl
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

geweldige foto Martin!!
En wat een model. Moedig en prachtig. Mooie arrogante houding.
Enige technische minpuntje zijn de eerder genoemde strepen (schaduw door lage zon?) maar het hele beeld laat mij dat wel vergeten.
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

wow wat stoer!!!!

hoe vaak ik wel niet over dat viaduct rij, zal nu toch steeds om me heen kijken daarof ik geen naakte vrouwen zie hahahaha

dat zwarte vlekje op haar tepel is idd wel storend (een ster op haar tepel geplakt ofzo??), voor de rest valt er mij weinig op want het complete plaatje is zooooo stoer!!!

complimenten aan beide
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Txs voor de reacties :D
Die strepen zijn inderdaad de schaduwen van de vangrail aan de andere kant van het viaduct. Kun je nagaan hoe laag de zon stond en hoe vroeg het dus was 8)
Het vlekje op de tepel is een tepelversiering in de vorm van een sterretje. Ik heb nog even gespeeld met de gedachte om hem weg te shoppen maar aangezien het zo sterk bij Nienke hoort heb ik het zo gelaten.
Ik heb inderdaad wat geretoucheerd bij de schaamstreek en dat heeft z'n sporen nagelaten. Scherp gezien.
En die centrale positie; ik weet dat ik er zelf ook vaak op hamer maar in dit geval was er maar ene plaats in de foto en dat was recht in het midden. Ik heb hem zelfs zodanig gecropt dat haar naveltje precies in het midden van de foto zit :D Voor mijn gevoel versterkt het de krachtige houding van Nienke.
Maar wat een kanjer van een model he? Ik ben gewoon hartstikke trots dat ik met haar samen kan werken. :D
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

En terecht hoor Martin. Mooie, ijzersterke foto is dit! Nienke heeft op GM nog een paar andere laten zien, en die vond ik ook erg fraai. Heb verder weinig toe te voegen trouwens ;)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

JA stoer, maar ook wel mooi model. Je ziet hier vaak dunne tot magere modellen, een model als Nienke lijkt me veel spannender om mooi op de plaat te krijgen!
Dat is hier zeker niet mislukt, ik vind alleen het geshop in de schaamstreek heel jammer, maar goed jij kan er ook niks aan doen dat je penseel steeds daar heen ging :lol: De ster op haar tepel was me eerst nog niet opgevallen, maar nu ik het heb gezien stoort het me wel!

Ik denk dat het NOG mooier was geweest wanneer je haar ook vanaf het midden van de weg had geschoten! Aangezien je haar zo in het midden wilde hebben, om dan die symetrie door te voeren.
Maar goed wat zeur ik, de tijd dat ik dit mag maken gaat nog heel ver van mij vandaan liggen ben ik bang!
Gebruikers-avatar
catchthemoment.nl
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 983
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2005 15:22
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

Sterk Martin en zeer gedurft van het model.
Groetjes Marcel
www.catchthemoment.nl
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Geloof dat ik de enige ben die niet zo gecharmeerd is van deze foto. ;)

Niet omdat het een voller model is overigens, dat spreekt me juist wel aan maar ik vind de achtergrond te druk en de kleuren spreken me niet aan.
Het is een stoere foto met de gedachte dat ze daar naakt heeft gestaan maar vraag me af of de reacties ook zo technisch positief waren geweest als het model gewoon kleren aanhad.
Laatst gewijzigd door 1 op KD-fotografie, in totaal 11 keer gewijzigd.
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Eerlijk gezegd vind ik het ook helemaal niks.

De lucht links (boven de pomp) is te donker ten opzichte van het landschap. Hier had je wel wat meer aandacht aan kunnen besteden.
Het feit dat je nu van het model een barbiepop hebt gemaakt vind ik ook niet kunnen. (ik bedoel dus het shoppen in de schaamstreek) Het komt een beetje op hetzelfde neer als je bij een man zijn piemeltje zou wegshoppen....kan toch niet??

Ik vind overigens wel dat het model veel lef heeft om zo'n foto te maken.
Jammer dat het eindresultaat, in mijn ogen, zo tegenvalt.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Nagtie schreefCOLONmaar goed jij kan er ook niks aan doen dat je penseel steeds daar heen ging :lol: !
Dat stadium ben ik voorbij Nagtie, al zo'n veertig jaar denk ik. :wink:
KD-fotografie schreefCOLONmet de gedachte dat ze daar naakt heeft gestaan maar vraag me af of de reacties ook zo technisch positief waren geweest als het model gewoon kleren aanhad.

Leuk, discussie :D
Je hebt wel gelijk in wat je zegt maar wat je tegelijkertijd ook zegt is: als je een compleet andere foto had laten zien had je heel andere reacties gehad.
Juist het concept van deze foto maakt hem zo sterk naar mijn bescheiden mening.
C8080 schreefCOLON Het feit dat je nu van het model een barbiepop hebt gemaakt vind ik ook niet kunnen. (ik bedoel dus het shoppen in de schaamstreek) Het komt een beetje op hetzelfde neer als je bij een man zijn piemeltje zou wegshoppen....kan toch niet??
:D Ik heb nog niet veel gehoord dat ik barbiepoppen maak van mijn modellen. Veel meer dan wat huidplooitjes heb ik niet weggehaald hoor. Er is niets geamputeerd :wink:
Mag ik wel de lucht mooier maken (ik vind hem eerlijk gezegd eigenlijk fantastisch) maar niet het model?
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Lekker Martin, je was ook gelijk wakker zeker :lol:
Heeft het in een redelijk kort tijds bestek plaats gevonden of zijn er wel auto's of voorbij gangers gepasseerd? Ik weet dat het gewaagd is maar het zou zeker toe voegen al was het maar een fietser in vorm van een figurant.

Ik kan de durf en het anders dan anders concept wel waarderen.

Grt Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik denk dat we zo'n half uurtje aan het fotograferen zijn geweest. In die tijd reden er inderdaad wel een paar auto's en brommers langs. Uiteraard was er ook wel wat verkeer onder ons op de snelweg, er werd ook best wel getoeterd:) Klapstuk was wel de jogger die langs liep, zijn blik star naar beneden gericht. Ik heb hem niet op de foto gezet, dat had wel de allermooiste foto geworden natuurlijk :)
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

MartinPhili schreefCOLON
C8080 schreefCOLON Het feit dat je nu van het model een barbiepop hebt gemaakt vind ik ook niet kunnen. (ik bedoel dus het shoppen in de schaamstreek) Het komt een beetje op hetzelfde neer als je bij een man zijn piemeltje zou wegshoppen....kan toch niet??
:D Ik heb nog niet veel gehoord dat ik barbiepoppen maak van mijn modellen. Veel meer dan wat huidplooitjes heb ik niet weggehaald hoor. Er is niets geamputeerd :wink:
Mag ik wel de lucht mooier maken (ik vind hem eerlijk gezegd eigenlijk fantastisch) maar niet het model?
Martin
Barbie heeft ook geen huidplooitjes, vandaar die vergelijking.
En de lucht mag je zeker wel mooier maken, graag zelfs, maar het contrast verschil tussen lucht en land vind ik erg lelijk. (en dan met name aan de linkerkant van de foto, het ziet er heel erg onnatuurlijk uit.)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar