[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 50D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

ravon schreefCOLON
musicjohn schreefCOLON Ja, HDMI is leuk... voor de instap-amateur die met z'n gezin en uitgenodigde familie na de vakantie de kiekjes meteen op de TV wil laten zien, rechtstreeks uit de cam.

Voor de (semi) pro heeft het geen enkele meerwaarde. Heb jij je 20D / 30D / 40D ooit rechtstreeks op de TV aangesloten? Ik niet.

:wink:
Magistrale marketingactie van Canon. Tuig een nieuw cameramodel in de XXD serie op met liflafjes die ook op "instapamateurcamera's" worden aangetroffen en de pretentieuze amateurfotograaf zal geneigd zijn om te upgraden naar de XD serie. Kassa! :wink:
Ik denk dat je gelijk hebt Ravon :D Heerlijk die welvaart hier, iedereen die op één keer per jaar op een regenachtige middag naar de dierentuin gaat moet tegenwoordig een prosumer hebben met L lenzen want die zijn bestand tegen vocht.

Niet dat ik zelf nu zo geweldig ben maar als ik soms zie wat voor "kiekjes" er van de zogenaamde prosumers komen dan denk ik waarom niet gewoon een 400D met kitlens om te beginnen. Geld moet rollen zullen we maar zeggen. Zoals Jeroen al aangeeft zullen er wel weer bosjes mensen zijn die nu naar de winkel rennen en hun 40D inruilen voor een 50D om zo weer voorop te lopen.

lekker doen dat houdt de 2e handsmarkt levendig. :)

Richard

(die voorlopig lekker blijft "spelen" met z'n 400d)
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
martijnb
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2006 16:52
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Heb vorige week de specs bekeken, maar dacht niet; woepie!

Dat hdmi is toch alleen nuttig als je een HD-tv hebt? Om die nou aan te schaffen voor je cam? Zal wel een Mediamarkt-aanbieding worden :twisted:.

ben benieuwd hoeveel cams worden weggedaan/gemarktplaats't..
www.martijndebie.nl
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

Akumal schreefCOLONWat gaat dat kosten zo'n body???
http://tweakers.net/nieuws/55320/canon- ... r-aan.html

altijd weer leuk die veranderingen, slecht voor de portemonnee, goed voor de handel... (tweedehands danwel)

concurentie is en blijft de moeilijkheidsgraad...

ach, als ik morgen een tonnetje win,krijg of verdien dan koop ik wel een hasselblad...


plezier allen...
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Tja, de stap van de 30D die ik nu gebruik naar de 40D was me niet groot genoeg. De stap naar de 50D lijkt me dat wel. Ik zal hem waarschijnlijk nog in Oktober en anders later dit jaar gaan kopen. De adviesprijs in dollars klinkt mij goed in de oren de adviesprijs in euro's vindt ik nog wel aan de hoge kant. De euro is toch ongeveer 1,5 dollar waard?......

Alleen al de stap in megapixels van 8 naar 10 (30d vs 40d) maakt niet veel uit. Maar van 8 naar 15 is wel degelijk een grote stap. En hopelijk één die zich laat terugverdienen op Istock of Getty.
Canon EOS 50D price & availability
The Canon EOS 50D (body only) is available in Europe from the end of September 2008 priced at €1599.99 / £1199.99 inc. VAT. In the United States, the Canon EOS 50D digital SLR camera is scheduled for October delivery and will be sold in a body-only configuration at an estimated selling price of $1,399 USD.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Klaas schreefCOLON
...... In the United States, the Canon EOS 50D digital SLR camera is scheduled for October delivery and will be sold in a body-only configuration at an estimated selling price of $1,399 USD.
Dat is maar zo'n 935,00 Euro :?:
een verschil van 665,00 euro, dat kan toch niet.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Waar ik erg benieuwd naar ben is de sensor. Als ik op ISO1600 (of misschien wel 3200) foto's kan maken zoals ISO800 op mijn 30D dan zou ik wel eens kunnen overstappen.

Maar met mijn 30D kan ik lezen en schrijven, dus heb eigenlijk geen zin om een nieuw apparaat te leren kennen :oops:
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Gebruikers-avatar
Niet Kennen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 15:25

Luisterd Canon eindelijk eens naar hun klanten, dan komt er weer een kritiek dat er teveel gadgets op zitten. Of dat het te snel is de update.

De 450D had de nieuwere sensor, de nieuwere liveview. Het LCD scherm liep achter op de concurrenten. Canon heeft geluisterd en een update uitgebracht.

O ja de nieuwe Canon EF-S 18-200 F/3.5-5.6 IS is ook uit met een advies prijs van $699,--

http://www.bobatkins.com/photography/re ... 00_is.html
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Volgens mij werd er al harder geschreeuwd om een opvolger van de 5D. Maar luisteren, ho maar.
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Geluistert is er hoor.


Lees maar:


5D opvolger!


:wink:
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Tja waarom dat vergelijk steeds met andere camera-merken?
De D300 is toch veel duurder dan de 40D?

Overigens heb ik gisteren samen met een vriend foto's zitten vergelijken (onbewerkt vanuit RAW) van dezelfde onderwerpen. Nou om te huilen hoeveel ruis in de D300 zat bij iso320 terwijl mijn 40D bij iso400 schonere en vooral gedetailleerdere platen afleverde. Ik hoop dat dat een defect aan de D300 is :? ...

Even de specs van 50D bekeken. De auto levels en al dat soort andere in-camera-processing kunnen me echt gestolen worden. Ik wil raw, en bepaal op mijn pc hoe ik levels, curven etc afregel. Zo ook voor de ruis-onderdrukking. Lekker belangrijk ipv aan/uit nu 4 stappen...

Er is slechts 1 ding dat ik graag op mijn 40D had gezien: die focus-afstelling. Het is tot nu toe steeds een gemier geweest, en nog steeds hebben al mijn objectieven steeds wisselende focus. De een beetje front focus, andere beetje back. Zou mooi zijn om dat allemaal in 1x weg te regelen. Maar we moeten nog eerst in de praktijk zien of dit ook bij 3th party objectieven.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Volgens Dprevieuw is die 50D gelanceerd NAAST de 40D en NIET als opvolger. Klinkt mij een bietje raar in de oren. En dan het statement van Canon (wat me wel erg aantrekt):
canon schreefCOLONCanon is claiming that the new sensor's design (new manufacturing processes, redesigned photo diodes and micro lenses) mean that despite the higher resolution the noise is actually lower than the 40D.
Net een hoop glas aangeschaft komt dit er alweer aan :cry:
Ik weet het wel, ik hoef het niet aan te schaffen maar ik ben zo'n idoot die altijd de laatste camera wil hebben. We zullen zien, moet de inruil wel aardig zijn.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
Thavipa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2007 17:51

marcedwin schreefCOLONVolgens Dprevieuw is die 50D gelanceerd NAAST de 40D en NIET als opvolger. Klinkt mij een bietje raar in de oren. En dan het statement van Canon (wat me wel erg aantrekt):
canon schreefCOLONCanon is claiming that the new sensor's design (new manufacturing processes, redesigned photo diodes and micro lenses) mean that despite the higher resolution the noise is actually lower than the 40D.
Net een hoop glas aangeschaft komt dit er alweer aan :cry:
Ik weet het wel, ik hoef het niet aan te schaffen maar ik ben zo'n idoot die altijd de laatste camera wil hebben. We zullen zien, moet de inruil wel aardig zijn.
Ach, waarom zou je steeds de nieuwste willen hebben? Ik denk dat de 40D ook best wel heel erg goede foto's maakt... maar ja, zit waarschijnlijk in je hoofd... :lol: Gaat toch nog steeds om de fotograaf die er achter staat...;)
Canon EOS 40D | Tamron 17-50 | Sigma 70mm Macro | Speedlight 430ex II | Man-frotto statief
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Thavipa schreefCOLON
Ach, waarom zou je steeds de nieuwste willen hebben? Ik denk dat de 40D ook best wel heel erg goede foto's maakt... maar ja, zit waarschijnlijk in je hoofd... :lol: Gaat toch nog steeds om de fotograaf die er achter staat...;)
Weet ik toch :lol:

De ene smijt zijn geld stuk met een gepimpte Honda Civic, de ander zuipt het op en ik koop te dure/nieuwe camera spullen 8)

Niet rationeel en verstandig. Wel erg leuk.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

marcedwin schreefCOLON
Thavipa schreefCOLON
Ach, waarom zou je steeds de nieuwste willen hebben? Ik denk dat de 40D ook best wel heel erg goede foto's maakt... maar ja, zit waarschijnlijk in je hoofd... :lol: Gaat toch nog steeds om de fotograaf die er achter staat...;)
Weet ik toch :lol:

De ene smijt zijn geld stuk met een gepimpte Honda Civic, de ander zuipt het op en ik koop te dure/nieuwe camera spullen 8)

Niet rationeel en verstandig. Wel erg leuk.
Tsja ieder zijn hobby hè ;) Maar ik denk dat jij heel wat meer plezier hebt van een 'te dure' lens als dat je het verzuipt ;)

Kameraad van me verklaarde me ook voor gek toen ik zei een lens te hebben gekocht van 544. Terwijl hij zelf 'k weet niet hoeveel uitgeeft aan een brommer die nu totalloss is :lol:
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

:D ... Ieder z'n hobby idd.

Maar op een gegeven moment moet je je zelf even afremmen in het streven naar perfectie en altijd voorop te lopen. Blijft nog altijd voorop staan dat je niks aan een 50D met weet ik wat voor toeters en bellen en MP hebt zolang je geen fatsoenlijk objectieven hebt. Die blijven toch nog erg bepalend. Meer dan 10 of 15 MP. Soms is het ook de uitdaging om niet alleen maar met het nieuwste van het nieuwste te schieten. Ik vond het altijd wel een fijn gevoel als mensen vroegen aan mij: met welke supercam heb je die foto gemaakt. Antwoord: met 350D en kitlens :D :D... Kortom, het is allemaal behoorlijk relatief, en de marketing mensen van Canon laten je graag beter fotograferen door je te doen geloven dat het alleen kan door te blijven upgraden ;).
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Brell

http://tweakers.net/nieuws/55320/canon- ... r-aan.html


Hier staat wat ie gaat kosten en een paar plaatjes erbij en de specs.

Prijs rond de € 1500,-
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Brell schreefCOLONhttp://tweakers.net/nieuws/55320/canon- ... r-aan.html


Hier staat wat ie gaat kosten en een paar plaatjes erbij en de specs.

Prijs rond de € 1500,-
Dollars kerel, dollars! :wink: :

"De 50D zal een adviesprijs krijgen van 1399 dollar voor alleen de body, terwijl een kit met Canons EF 28-135mm-lens 1599 dollar zal gaan kosten"

Dus: € 950
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

mariussuiker schreefCOLON
Brell schreefCOLONhttp://tweakers.net/nieuws/55320/canon- ... r-aan.html


Hier staat wat ie gaat kosten en een paar plaatjes erbij en de specs.

Prijs rond de € 1500,-
Dollars kerel, dollars! :wink: :

"De 50D zal een adviesprijs krijgen van 1399 dollar voor alleen de body, terwijl een kit met Canons EF 28-135mm-lens 1599 dollar zal gaan kosten"

Dus: € 950

Wat denk je dat een 40D in nieuwstaat met ongeveer 5000 a 7000 kliks opbrengt? 700,-? Dan ben ik wel geinterreseerd.

Dit is trouwens ook een fijn forum(topic)
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
marcel 1
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 16:17
WoonplaatsCOLON nuenen

Ik denk dat je voor je 40d dat echt niet meer gaat krijgen bij konijnenberg kost hij € 755,- nieuw en de 50d staat er ook al op voor
€ 1399,-
http://www.fotokonijnenberg.nl/productl ... l_slr.html

wat vinden jullie wat het beste is een 50d of de 5d de prijs maakt niet veel uit maar € 100,- meer .
canon 40D+BG-E2N // canon 70-200f2.8L / EF18-55 f3.5-5.6
tamron 90mm f2.8di macro /sigma 15-30 f 3.5-4.5 DG / sigma 24-70 2.8 EX DG /extender EF 1.4xll / speedlite 580 EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar