Vraagje

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
soulshine
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 29 Okt 2007 21:56

Ik weet niet of het hier goed geplaatst word,zo nee mijn excuus!

Afgelopen week heb ik foto's gemaakt van een baby (3maand) en moeder...redelijk goed gelukt alleen heb ik met een paar foto's dat de achtergrond toch nog wat storend is. Kan ik de achtergrond nog wat bewerken en zo ja hoe? Ik werk met ps elements,en ben al een tijdje aan het prutsen geweest maar krijg het niet mooi voor elkaar.

Iemand die me helpen kan? Alvast heel veel dank!

Hier een link naar de foto:

Afbeelding
Beginneling!
Canon 350D met 18/55 kit lens. 50mm 1.8 en 85mm 1.8
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Uh... ik had geloof ik gesuggereerd die foto hier te plaatsen, toch? Is ook de goede plaats hoor, maar ik had erbij gezet, in volledige resolutie, dus niet verkleind zoals nu (nu: 800x566 pixels, gewenst: 3500 x 200 of zoiets?). Dan hebben we wat meer pixels om mee te werken!

Maar ik heb toch een poging gewaagd:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=113645[/img]

Wat heb ik gedaan?
- geprobeerd zo zorgvuldig mogelijk de achtergrond te selecteren (met een combinatie van de lasso-tool, Select Color Range, Quick Mask)
- de selectie gedoezeld ("feather") met 2 pixels
- met die selectie actief een aanpassingslaag gemaakt van het type Levels (Niveau's) en daarin het middelste schuifje verplaatst naar 0,59

Quick & Dirty gedaan hoor, op volledige resolutie kan het veel beter!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
soulshine
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 29 Okt 2007 21:56

Ik weet niet hoe ik hier een link kan plaatsen van een afbeelding met de goede bestands grote.

Ik bedoel ook eigenlijk meer hoe ik een neutrale achtergrond kan maken,bijv wit.
Beginneling!
Canon 350D met 18/55 kit lens. 50mm 1.8 en 85mm 1.8
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Dat zou je ook met PS kunnen doen (magnetic lasso tool, bijvoorbeeld), maar da's wel erg moeilijk. Een witte achtergrond geeft namelijk ook 'n witte weerkaatsing op het onderwerp, die je dan ook moet nabootsen. Je kunt het onderwerp er wel gewoon uitknippen, even eventueel de randjes wat vervagen.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Heb je dt aleen ker gebprobeerd met lagen en maskers ? Ik denk dat je daarmee de neste resultaten kankrijgen. Je kan dan de correcties veel nauwkeuriger maken dan alleen emt een selectie.

Je kan de orginele foto dan als achtergrond gebruiken, een 2de laag maken voor de lichte achtergrond, en dan met het masker bepalen wat je wel en neit wil zien.
Unknown
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2008 19:56

Inplaats van lichter, denk ik toch dat het een betere keuze is om het donkerder te maken. Ik ben er even aan begonnen, snelsnel werk, ben ook een stukje vergeten, maar daar heb ik even geen tijd voor. Het is ook niet helemaal netjes, maar voor het idee.

Afbeelding
Wat heb ik gedaan?
Achtergrond geselecteerd, (lasso tool)
Deze zwart-wit gemaakt
Toen heb ik hem met een selective color layer ( ik denk niet dat mensen hier dat gebruiken, maar je kunt het ook met levels doen ) hem een stuk donkerder gemaakt.
Je kunt hem hiermee ook lichter maken, heb ik even uitgeprobeerd, maar, dat ziet er toch echt minder uit.

Je zult misschien. als je zoiets doet, wel de kleuren van de foto zelf, even aan moeten passen, dan komt het denk ik nog mooier uit, als je die wat warmer maakt, maar, misschien vind je dit wel helemaal niets ;) .[/img]
soulshine
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 29 Okt 2007 21:56

Peije schreefCOLONHeb je dt aleen ker gebprobeerd met lagen en maskers ? Ik denk dat je daarmee de neste resultaten kankrijgen. Je kan dan de correcties veel nauwkeuriger maken dan alleen emt een selectie.

Je kan de orginele foto dan als achtergrond gebruiken, een 2de laag maken voor de lichte achtergrond, en dan met het masker bepalen wat je wel en neit wil zien.
Nee,dat heb ik niet geprobeerd nog nooit gedaan eigenlijk.
Ik heb te weinig kennis van photoshop,wil graag nog eens een cursus gaan volgen.
Beginneling!
Canon 350D met 18/55 kit lens. 50mm 1.8 en 85mm 1.8
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar