Nog te redden?

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Reef66
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2005 15:42

Mensen,

Ik heb tusse m'n vakantiefoto's wt exemplaren zitten die door (hoogstwaarschijnlijk) een verkeerde camera instelling te donker zijn geworden :cry: :cry: :cry:
Aangezien ik er van uit ga dat hier de hotshots van het bewerken rondzwerven, :P :P :P zou ik willen vragen of er nog wat van te maken valt en op welke manier (ik heb CS2, maar ben echt geen crack).

Bij voorbaat dank,
Ronald
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Met schaduwen en hooglichten spelen daar knappen je foto's enorm van op.

Gr. Chris :wink:
Gebruikers-avatar
Chris53
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2008 22:52
WoonplaatsCOLON Culemborg

Hai Ronald,

Ik zelf krijg van erg onderbelichte foto's vaak nog de beste resultaten in Photoshop door het gebruik van "niveau's" (levels).
Bij het histogram dat je dan krijgt te zien zal de beeldopbouw vooral links zijn.
Door nu het rechter (witte) driehoekje onder het histogram wat naar links te schuiven (nooit verder schuiven dan het begin van het histogrambeeld, anders krijg je "overbelichting"). Nu wordt de foto al een stuk lichter.
Daarna kan de evt. met het middelste (grijze) driehoekje de helderheid nog wat aanpassen.
Ik heb ff wat geprobeerd met je foto, maar weet (nog) niet zo hoe die hierbij in te krijgen, daarom maar ff geplaatst bij "Album:Algemeen". :-/

Groets, (ook)Chris
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Sunnyboy schreefCOLONMet schaduwen en hooglichten spelen daar knappen je foto's enorm van op.

Gr. Chris :wink:

Shadow en Highlights 15% / 15% aanpassen om mee te beginnen. Daarna even Sharpen uitvoeren en klaar is kees. Suggestie van Chris 53 kan uiteraard ook heel goed.

Succes!
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Met niveaus en/of curve kun je de meeste foto's goed herstellen. Hoeveel onderbelicht zijn je foto's ?

Als je naar het histogram kijkt, is dan de helft gegruikt ? of veel minder ?
Reef66
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2005 15:42

Zag net dat ik een foutje heb gemaakt met het invoegen van de foto heb gemaakt...
Foto staat hier: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 359#612359
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Gaan we daar ook verder en zet ik dit op slot
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar