Website feedback

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
hierbenikdan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 13:37

...
Laatst gewijzigd door 1 op hierbenikdan, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
nielz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2007 18:37
WoonplaatsCOLON den bosch
CONTACTCOLON

Hieronder even wat puntjes die mij opvallen:

Het is misschien een idee om je naam of logo in de header te zetten.

Het is portofolio.

Je moet of alles nederlands doen of alles engels.



Voor de rest vind ik het lekker strak ogen.
Navigatie is duidelijk en eenvoudig.

Goede website dus alleen wat aanpassingen zou ik wel maken.
EOS 500 :: EOS 850 :: EOS 30D+grip :: EOS 5D+grip :: 50mm 1.8 II :: 24-70L 2.8 :: Tamron 17-35 2.8/4.0 :: 430EX II :: Lowepro rugzak :: Statief ::
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Je moet een website nooit op de hoogste resolutie maken. Je wilt dat ook mensen met een laptop of een 15" CRT naat je site kijken, toch? Verder kun je met divs gaan werken, die kun je zo instellen dat ze een percentage van het beeld innemen. Foto's lekker klein houden, neemt minder ruimte in, laadt lekker snel en je hoeft ook niet bang te zijn dat je ze ergens, tegen je wil, op een bill board tegen gaat komen.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Dirk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 254
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2006 20:35
WoonplaatsCOLON Waalre

Zo te zien een hele nette site.
Kleingheid, de tekst "home pagina" op de home pagina is een ander letter type. Maar ik vermoed dat je er tzt iets anders op zet.
EOS400D ; EF 28-135 IS USM; EF 70-300 IS USM; 50mm f1.8; EF 18-55 IS
Gebruikers-avatar
XionZ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2008 13:09
WoonplaatsCOLON Boven-Leeuwen
CONTACTCOLON

nielz schreefCOLONHieronder even wat puntjes die mij opvallen:

Het is portofolio.

Je moet of alles nederlands doen of alles engels.
Het is portfolio :).
[size=75][color=green]450D - Canon EFS 18-55 - Tamron 70-300 - Canon 50mm 1.8[/color][/size]
Gebruikers-avatar
nielz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2007 18:37
WoonplaatsCOLON den bosch
CONTACTCOLON

hmm mijn fout :lol:
EOS 500 :: EOS 850 :: EOS 30D+grip :: EOS 5D+grip :: 50mm 1.8 II :: 24-70L 2.8 :: Tamron 17-35 2.8/4.0 :: 430EX II :: Lowepro rugzak :: Statief ::
ctrlsteef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 281
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2005 16:24
WoonplaatsCOLON Hattem

Houd bij het maken van een site altijd minimaal rekening met 1024 x 768 aangezien dit op dit moment de meest gebruikte resolutie is. Zo'n 54% van alle internetters gebruikt deze resolutie. De rest zit er meestal boven en zal je site dan dus altijd goed kunnen bekijken. Zo'n 4,5% zit nog op 800 x 600 maar aangezien dit zo'n klein percentage is hebben ze dus lekker pech. :lol:
Overigens moet je een site die voor 1024 pixels breed is geoptimaliseerd nooit breder dan 990 pixels maken omdat anders de scrollbalk er niet meer bijop past waardoor je alsnog een horizontale scrollbalk kunt krijgen. :wink:

Daarnaast zou het wellicht leuk zijn als de foto bovenin wisselt wanneer je een nieuwe pagina inlaad of dat er een soort Flash animatie in draait. Het is tenslotte een site die draait om de foto's dus daar mag best wat meer afwisseling in zitten.

Dan zie ik dat je een vaste hoogte hebt aangegeven voor het witte vlak. Je kan deze beter mee laten schalen met de hoeveelheid inhoud die aanwezig is. Ander krijg je de ene keer een heel groot leeg vlak wanneer er weinig content aanwezig is en de andere keer een extra scollbalk wanneer er meer content aanwezig is.

Wat betreft het design zelf, ik vind het een beetje saai ogen. Probeer eens wat met kleurverloopjes of grunge brushes in photoshop te spelen. Je kan je site dan al een stuk interessanter laten ogen. Kijk ook eens voor wat inspiratie op sites als www.screenfluent.com en www.bestwebgallery.com.
hierbenikdan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 13:37

Bedankt voor alle reacties tot nu toe, een toelichting van mij:
Je moet of alles nederlands doen of alles engels.
De Nederlandse tekst die je hebt gevonden is inderdaad tijdelijk, alles moet uiteindelijk Engels worden. Het gaat met name even om de opbouw van de site die ik eerst in orde wil hebben.
Je moet een website nooit op de hoogste resolutie maken. Je wilt dat ook mensen met een laptop of een 15" CRT naat je site kijken, toch? Verder kun je met divs gaan werken, die kun je zo instellen dat ze een percentage van het beeld innemen.
Daar had ik ergens anders ook al over gelezen. Wil misschien het witte vlak in percentages gaan aangeven, of de hele website dat weet ik nog niet. Heb er geen ervaring mee maar volgens mij is dat best pittig om voor elkaar te krijgen.

De website is nu gecentreerd. Als je het scherm verkleind zal de website altijd in het midden blijven, totdat het niet verder kan en dan schuift het scherm erover heen. Is dit te behouden als je met die percentages werkt?

Trof gister ook een nieuw probleem aan, op een laptop had iemand zijn scherm zo licht ingesteld dat er geen verschil te zien was tussen het grijs en het wit. Hebben meer mensen hier last van?

gr Frank
Gebruikers-avatar
Thavipa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2007 17:51

hierbenikdan schreefCOLON
De website is nu gecentreerd. Als je het scherm verkleind zal de website altijd in het midden blijven, totdat het niet verder kan en dan schuift het scherm erover heen. Is dit te behouden als je met die percentages werkt?

Trof gister ook een nieuw probleem aan, op een laptop had iemand zijn scherm zo licht ingesteld dat er geen verschil te zien was tussen het grijs en het wit. Hebben meer mensen hier last van?

gr Frank
Ja, kijk... dan kan je overal wel rekening mee houden met die kleuren en helderheid van schermen. D'r blijft altijd wat...

Over die percentages's. Je kan het witte vlak best wel 100% maken in de lengte alleen, omdat hij dan alleen naar onderen uitrekt als er meer tekst in komt. Ook kun je hem ene minimale hoogte mee geven.

Over de grote van de website, ik zelf werk heel vaak met 955px*768 of iets in die richting. In iedergeval 955 omdat dat op vrijwel alle resoluties leesbaar is.

Werk je met xhtml en css?
Canon EOS 40D | Tamron 17-50 | Sigma 70mm Macro | Speedlight 430ex II | Man-frotto statief
hierbenikdan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 13:37

Voornaamste gedeelte is HTML, het witte gedeelte is een Iframe, en de navigatie balk is css.

gr Frank
Gebruikers-avatar
Thavipa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2007 17:51

Waarom niet alles in html/xhtml en css? Is heel gemakkelijk, binnen 3 kwartier heb je een complete website die je in photoshop o.i.d. designed hebt op het net staan... als je het een beetje kan natuurlijk. (Vanmiddag nog mee bezig geweest)

Een handige website waar echt alles op staat is www.w3schools.com. Ik zou je dan aanraden om ipv html, xhtml toe te passen. Dit verschilt bijna niet, behalve dan dat je bijvoorbeeld alles in kleine letters moet typen (De syntax van de code dan) en dat je alles netjes moet afsluiten, bijvoorbeeld:

in plaats van: (html)
< img src=" urlding " alt="boeh"></a>

is het nu:
< img src= " urlding"alt="boeh" />

Deze soort afsluitingen worden nog meer gebruikt bij bijvoorbeeld HR's en nog wat soorten. Verder moet je alles in de juiste volgorde afsluiten, dus bijvoorbeeld:

html:
< b>< i>Hoi!</ b></i >

Moet het perce in XHTML zo:
< b>< i>Hoi!</ i></ b>, de juiste volgorde zeg maar. XHTML word door meerder browser beter ondersteund.

Verder zou ik je aanraden om met div's te werken. Geen tabelllen of iframes of iets anders. Mocht er behoefte zijn om een tutorial over xhtml met divjes en css zeg je het hier maar even.. dan zet ik die wel even in elkaar...;)
Canon EOS 40D | Tamron 17-50 | Sigma 70mm Macro | Speedlight 430ex II | Man-frotto statief
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar