kamera-express...

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

StefanAR
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 12:14
WoonplaatsCOLON Utrecht

Gisteren om 16.50u. besteld; vandaag om 18.30u ontvangen 8)

Alleen ik zag dat het pakje van de geheugenkaart als was geopend, kijken of hier iets mis mee is :roll:
Gebruikers-avatar
DvD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 285
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 11:08
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

afgelopen donderdag naar KE geweest omdaar een lijste in te leveren met wat goederen.
oa een flitser de 430EX MARKII, voor 239 euro
1 dag later zat ik op de site van KE te neuzen: flitser wordt nu tekoop aangeboden voor 219 euro!! 20 eurie verschil

KE gemailed , dat ik er van baalde dat ie nu 20 euries goedkoper is geworden.... tja werd me verteld.. we kopen hier een partij daar een partij kan wel eens duurder of goedkoper uitvallen....

sorry hoor maar hier pis ik echt van!
niet eens een excuus ofzo .... gewoon: nee wij kunnen u niet compenseren

nou weet ik weer waaro ik mn camera bij FOKA had gekocht.....
next time FOKA en voor mij geen KE meer
..
Gebruikers-avatar
Dirk Hofstede
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 421
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2006 14:08

Het is zuur als iets een dag later flink goedkoper wordt aangeboden, maar helaas is daar niets aan te doen. Ook FOKA is daar geen uitzondering op, tenminste niet bij een 17-40 die ik daar ooit heb gekocht.
[size=67]1D III | 5D II | 16-35mm f/2.8 II | 24-70mm f/2.8 | 70-200mm f/2.8 IS | 35mm f/1.4 | 50mm f/1.2 | 85mm f/1.2 II | 135mm f/2 | 300mm f2.8 IS | 1.4x | 580EX II 2x[/size]
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

DvD schreefCOLONKE gemailed , dat ik er van baalde dat ie nu 20 euries goedkoper is geworden.... tja werd me verteld.. we kopen hier een partij daar een partij kan wel eens duurder of goedkoper uitvallen....

sorry hoor maar hier pis ik echt van!
niet eens een excuus ofzo .... gewoon: nee wij kunnen u niet compenseren
Vervelend ja, maar je rechten zijn hier 0. Je sluit een koopovereenkomst op het moment van de koop. Als je de koop sluit stem je in dat dit goede voorwaarden zijn (inclusief de prijs). Dus dan wordt het wat lastig als je een dag later daar ineens niet mee eens bent... Koop = koop in zo'n geval.

Een grote winkel kan niet iedereen gaan compenseren als ze plots de prijzen verlagen.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

En ga je ze anders ook geld nabrengen wanneer het de volgende dag duurder word :lol:
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Volgens mij heb je overal een 'ruilperiode'. Dus ook voor je flitser.
Zie hier in geval van een internetbestelling.
Op je factuur zal wel staan hoeveel dagen je de tijd hebt om te ruilen/ terug te brengen.
In jouw geval (als dat de reiskosten niet overschrijd) is het terugbrengen en opnieuw kopen.
Ik heb dit al zo vaak gedaan bij prijsverlagingen.
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Ja maar dat geldt alleen voor koop op afstand.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
A3 A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 271
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2006 20:34
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Ik lees wisselende ervaringen met KE.

Ben er al meer malen geweest en altijd goed geholpen.
Ook vandaag, was van plan om een nieuwe Canon 100macro IS L te kopen.

Maar na een tijdje met een verkoper te hebben gesproken heb ik een twee maanden oude 100macro USM gekocht voor een mooie prijs met 24mnd garantie.

De verkoper had alle tijd op Zaterdagmiddag om 13:20uur.

De lens was een uur eerder ingeruild, door een klant met een hoop geld die altijd het nieuwste wil hebben. Ja wie niet :D alleen die hoop geld zoek ik nog steeds.

Ik ben dus weer zeer tevreden over KE.

Groet Adrie
Canon 5DMIII en EOS-R | Tamron 24-70 2.8Di VC USD | Tamron 70-200 2.8Di VC USD| Sigma 150-600mm F/5-6.3 DG OS HSM Contemporary |Canon 100mm Macro 2.8 | Canon 50mm 1.4 |

http://www.a3afotografie.nl
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Positieve ervaring met KE. 50D besteld via de site. Ging na twee foto's over op een niet te verhelpen error50 melding. Na telefonisch contact teruggestuurd en een nieuw exemplaar gekregen. Ook de CF-kaart werd zonder problemen omgeruild omdat ook die de oorzaak zou kunnen zijn.
Ook de verzendkosten zijn netjes teruggestort!

Kortom heel vervelend dat de camera meteen kapot was, maar prima opgelost door KE!!

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

bij KE een falcon eyes flitsset gekocht (GN300AD). Laatste van de serie, want wordt niet meer gemaakt.
Bij thuiskomst blijkt een van de flitskoppen lawaai te maken (lagertje niet goed of zo). Belletje naar KE : zodra de nieuwe serie binnen is, kan de volledige set omgeruild worden voor een nieuwe set (dus beide koppen wisselen!). Goede coulance imo. Duurde vervolgens wel even voordat die er was, maar zonder problemen verder afgehandeld.

Peter
Naneu-pro K4L met wat canon-spulletjes en een sigma 17-70 OS
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Ook hier louter positieve ervaringen met Kamera-Express, kwam er zeer regelmatig toen ik nog in Capelle aan den IJssel woonde. Kon er altijd goed terecht voor advies en service, moet ik er wel bij zeggen dat ik er altijd midden in de week kwam in de ochtend als het lekker rustig was. Op de drukke momenten was het daar echt niet grappig.
[color=silver]18-55[/color]
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Tot nu toe ook een goed gevoel over KE. Het valt me wel op dat de laatste tijd vaker producten in bestelling staan en dat deze periode ook vaak langer duurt. Ook wordt er de laatste tijd slechter gereageerd op e-mails.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

DvD schreefCOLONafgelopen donderdag naar KE geweest omdaar een lijste in te leveren met wat goederen.
oa een flitser de 430EX MARKII, voor 239 euro
1 dag later zat ik op de site van KE te neuzen: flitser wordt nu tekoop aangeboden voor 219 euro!! 20 eurie verschil

KE gemailed , dat ik er van baalde dat ie nu 20 euries goedkoper is geworden.... tja werd me verteld.. we kopen hier een partij daar een partij kan wel eens duurder of goedkoper uitvallen....

sorry hoor maar hier pis ik echt van!
niet eens een excuus ofzo .... gewoon: nee wij kunnen u niet compenseren

nou weet ik weer waaro ik mn camera bij FOKA had gekocht.....
next time FOKA en voor mij geen KE meer
Nou sorry hoor, maar ik vind je reactie erg overdreven. dit is gewoon marktwerking. Ook het feit dat zij grote partijen kopen op diverse plaatsen om zo voor jou de goedkoopste prijs te kunnen garanderen. Dat jij toevallig pech hebt dat het een dag later is, is gewoon vette pech.

Ik zie ook geen rede voor KE dat ze hun excuses moeten aanbieden, waar zouden ze dat voor moeten doen: "Sorry meneer, dat we ons best doen de goedkoopste te zijn, ik zal het nooooit meer doen"

Gewoon nooit terug kijken, waarom kijk je dan ook een dag later op hun site om de prijs te controleren? Je loopt je nu op te winden over 20 euro (wat zijn euri?) en dit neemt je je plezier van je flitser uit handen.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Bob, je reageert op een post uit 2008... :)
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Maar het gaat om het principe :lol: ...

;)
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

haha, actief topic dan :D
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

De keren dat ik er geweest ben ben ik zeer matig geholpen. De tijd nemen ze niet voor je want het is er altijd veel te druk. Het ene personeelslid kraakt alles van Canon af, de volgende een dag later prijst alles van canon.

De 100-400 L lens was toen ik hem kocht 1349 euro bij KE, bij Foka, 10 kilometer verderop 1249, scheelt toch ff 100 euro. Na een kwartier overleg kon de lens dan alsnog mee voor 1249 euro, maar ik was dan ook bijna in mijn auto gestapt.

Als je belt om een vraag te stellen over een produkt op hun webshop krijg je soms één of andere sago *** aan de lijn die zo snel mogelijk van je af wil.

Zo nog legio voorbeelden van gevalletjes 'nét niet klantvriendelijk', maar de prijs en het assortiment is meestal wel oké.

Ik zeg het niet snel, maar qua service ga ik liever naar de mediamarkt waar ze produkten wél zonder problemen omruilen met geld terug, en de prijs compenseren als het gekochte opeens goedkoper wordt.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik ben er een aantal keren op zaterdag geweest, en dan is het inderdaad topdrukte en de service is dan wat minder. Maar vind je het gek voor die prijzen? Doorgaans liggen de prijzen van mediamarkt toch wel een stuk hoger, zeker bij de objectieven.

Ik ben er 1 keer doordeweek geweest, en dat is echt een verschil. Dan hebben ze de tijd om alles netjes uit te leggen en mee te denken.
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

als je weet wat je wil hebben kan je het ook gewoon bestellen...

woensdag om 15:30 een samsungWB550 besteld.
donderdag om 10:00 al bezorgd.

dan doe je het volgens mij best netjes. :lol:

jeroen
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

@ Geert H; Dan zouden ze niet moeten pronken met hun o zo geweldige 'service' wat ze volgens mij iets te vaak doen op hun site. En door de weeks was het in mijn geval helaas hetzelfde...

Mediamarkt gaat over het algemeen wel mee met de prijzen, althans dat is mijn ervaring. Foto Konijn ook, dat vind ik wel een fijne zaak.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar