Western digital Media Center

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Bart-Man
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2004 20:08

Een harddisk van 160 of 250Gb met ingebouwde kaartlezer, die de kaartjes zo leegslurpt.

Technische specificaties:
http://www.wdc.com/en/products/products.asp?DriveID=77
Prijzen hieronder:
http://www.tweakers.net/pricewatch/75277

Lijkt me erg handig!
Iemand ervaringen met zo'n ding?
Het enige wat me onhandig lijkt is dat hij op netstroom werkt met een losse adapter.....
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Tjah, voor €211 zou ik zeggen koop 2x een WD1600JB 160Gb interne harddisk (€99 per stuk) dan heb je €13 voor een 8 in 1 kaartlezer.

Zou wel weer een handig product zijn als je een cameratas met agegraat erin hebt. Verder eigenlijk een vrij nutteloos product tijdens de vakantie ofzo. Als er nou bijv. ook een USB-in aansluiting opzat zodat je bijv. je Archos of Xs-Drive eraan kan hangen, en zonder dat je hem aan een PC hebt hangen kan gebruiken, ja, handig. Xs-Drive geduurende de dag op zak en dan in Hotel kamer van Xs-Drive naar die externe HD.

Verder zie ik dat je hem ook nog aan PC moet hangen dus zul je op vakantie evengoed ook een laptop mee moeten hebben. Dus overall gezien een erg nutteloos product. Voor de helft van het geld heb je een interne 160GB schijf (de zelfde die daar in het kastje zit) en dan houd je de andere helft over voor nog een of om te bewaren voor andere acc.

Voor de duidelijkheid, het is dus GEEN 160Gb Xs-Drive.

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Bart-Man
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2004 20:08

Hmm, er zitten 8 verschillende sloten in voor CF-kaarten etc. ding aansluiten op 220 (overal in europa, bij elk café?) kaartje erin op knop drukken, en alles is gebackupped.....

Ik zie het ietsie anders, namelijk als alternatief voor een Xs-drive? Wat kost zo'n ding?
xiphias schreefCOLONTjah, voor €211 zou ik zeggen koop 2x een WD1600JB 160Gb interne harddisk (€99 per stuk) dan heb je €13 voor een 8 in 1 kaartlezer.

Zou wel weer een handig product zijn als je een cameratas met agegraat erin hebt. Verder eigenlijk een vrij nutteloos product tijdens de vakantie ofzo. Als er nou bijv. ook een USB-in aansluiting opzat zodat je bijv. je Archos of Xs-Drive eraan kan hangen, en zonder dat je hem aan een PC hebt hangen kan gebruiken, ja, handig. Xs-Drive geduurende de dag op zak en dan in Hotel kamer van Xs-Drive naar die externe HD.

Verder zie ik dat je hem ook nog aan PC moet hangen dus zul je op vakantie evengoed ook een laptop mee moeten hebben. Dus overall gezien een erg nutteloos product. Voor de helft van het geld heb je een interne 160GB schijf (de zelfde die daar in het kastje zit) en dan houd je de andere helft over voor nog een of om te bewaren voor andere acc.

Voor de duidelijkheid, het is dus GEEN 160Gb Xs-Drive.

-XiP
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Ik zou toch maar eens de user manual goed doorlezen. Er is een computer nodig om dat ding te gebruiken. Het is een externe HD, kaartlezer en USB hub in 1 om ruimte te besparen.

"Combines external hard drive, 8-in-1 card reader and USB 2.0 hub for space-saving convenience. "

Verder wordt in de handleiding beschreven hoe je je kaartjes moet lezen en dit wordt gedaan door op je PC een mapje aan te maken en de files van de kaartlezer drive naar dat mapje te kopieren.

Het is dus GEEN alternatief voor een Xs-Drive maar een uitbreiding op de capaciteit in je PC.

HTH,



-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Bart-Man
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2004 20:08

Tja, simpel antwoord:

Je hebt gelijk!
Ik ben verkeerd voorgelicht de manual spreekt idd boekdelen.

dan toch maar een XS-drive.....
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

:mrgreen:

Ja, heb zelf in het verleden, voor ik mijn Archos Gmini 120 kocht, ook gekeken naar dit en soortgelijke producten van Lacie en Maxtor. Maar allemaal het zelfde probleem, niet stand alone.

Ook als je naar de prijs kijkt zie je dat het eignelijk niet kan.
Archos Gmini 120, 20Gb/?, €299
Xs-Drive Pro VP-300, 30Gb/5400, €229
Xs-Drive Pro VP-300, 60Gb/7200, €359
Xs-Drive Pro VP-300, 80Gb/5400, €359
Xs-Drive Pro VP-3310, 30Gb/5400, €239
Xs-Drive Pro VP-3310, 60Gb/7200, €369
Xs-Drive Pro VP-3310, 80Gb/5400, €369

Western Digital WDXF1600JBRNN, 160Gb/7200, €211

Verschil in prijs zit niet alleen in de grote van de schijven (qua omvang) ,de WD is een 3.5" schijf de Xs-Drives 2.5" en de Archos is de kleinste van 1.8", maar ook in de extra's die het kan, dus desoftware in het apparaat zelf, vandaar dat het voor 211 eigenlijk niet zou kunnen dat deze standalone zou werken als de Archos of Xs-Drive.

Ach, een Xs-Drive van 80Gb komt ook ver. En ja kan natuurlijk altijd voor je Xs-Drive losse HD's kopen die je op vakantie mee neemt. Is de een vol, HD eruit andere erin en klaar. (Bedenk ik me net)
Een losse 60Gb schijf is er al voor rond de €150.

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

dit is wel stand alone (promedion xdrive)
staat in postings bij storage
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar