Fotoboeken groter dan A4

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik moet over een tijdje een album voor een bruiloft maken en vind dat het voor mezelf ook wel tijd wordt voor een boekie of twee.

Maar ik wil groter dan A4.
Nu doet www.fotobuch.de ook A3.

Maar zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? De A3 variant dan.
Het is namelijk best wel prijzig en ik wil gewoon een zeer fatsoenlijke kwaliteit. Geen gezeur over banding, egale vlakken die niet goed dekken en gewoon kwaliteitsdrukwerk.

Ik heb o.a. dit topic ook doorgelezen
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 58&start=0
Met daarin het relaas van Sugarman. Dus kom daar niet meer mee aan :lol:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Digities
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 21:18
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Ik heb zelf goede ervaringen met de fotoservice van Globe reisbureau. Deze werkt met tictacphoto en de albums worden in Belgie bij Kordell en Kordell gedrukt. Het grootste formaat is 33 cm x 39 cm. Veel mogelijkheden voor opmaak, ook rond en ovaal, overlappend, diverse achtergronden etc.
Levering binnen 5 werkdagen. Ik zal een mailtje doorsturen, dan krijg je geloof ik ook nog 25% korting.

Groeten, Ties
Canon EOS 400D | Canon 5D mark II | Canon EF 50mm f1.8 II | Tamron 18-200 mm f3.5-6.3 | Canon 24-105 mm f4 L IS USM | Canon 70-200 mm f2.8 L IS USM | Canon 430 EX
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Een kennis van mij heeft een aantal proefdrukken laten maken bij http://www.fifocolor.nl. Ik heb de resultaten gezien en ze zijn echt prachtig. Je kunt gewoon losse bladen bestellen en die vervolgens in onder andere een Verka album doen. De foto's worden geprint op een soort kunststof van zo'n 5 á 6 millimeter dik. De prijs is wel hoog (ik meen een 30 euro per blad) maar de kwaliteit is zeker goed!

JW
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
Vanes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 18:31
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ik heb zelf boeken en een kalender bij pixbook laten afdrukken en ze zagen er goed uit. Zij hebben ook een A3 variant, maar dit heb ik zelf nog niet besteld.
Ze leveren keurig op tijd en checken ook nog bij de klant of zij tevreden zijn. Maar misschien heeft iemand hier ook andere ervaringen mee??

Groetjes,
Vanes
Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ties,

Ik heb het mailtje ontvangen. Dankjewel

@jwkempeneers
Het zal ongetwijffeld geweldig zijn, maar 30 euro per blad. Ik wil ongeveer een pagina of 40. Een trouwalbum van 1200 euro kostprijs is denk ik niet verkoopbaar (er gaat ook nog tijd inzitten, die is niet bij die 1200 euro inbegrepen)

Vanes,

Misschien dat er inderdaad nog mensen zijn met ervaringen van de grote afdrukken
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

De hema heeft ook het het formaat 30 x30 cm. De kwaliteit die ik er van gezien heb was heel goed.
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLON
@jwkempeneers
Het zal ongetwijffeld geweldig zijn, maar 30 euro per blad. Ik wil ongeveer een pagina of 40. Een trouwalbum van 1200 euro kostprijs is denk ik niet verkoopbaar (er gaat ook nog tijd inzitten, die is niet bij die 1200 euro inbegrepen)
Ja, 30 euro per blad is inderdaad veel. Maar die kennis van me had veel vraag van bruidsparen voor zulke albums en heeft dus het één en ander uitgezocht. Hij gaat ook echt voor kwaliteit, dus ik vertrouw er wel op dat dat in orde is. Zelf heb ik ook de resultaten gezien en die waren ook werkelijk schitterend. Alleen, zoals jij al aangeeft, de prijs is erg hoog. Voor een bruidspaar met een normaal budget is dat bijna niet te doen zonder de kosten voor de dag erbij te rekenen. En bij de bladen komt natuurlijk ook het album nog.

Inderdaad dus een dure mogelijkheid, maar voor mensen met een ruim budget zeker aan te raden. Maar er zullen vast goedkopere zaken zijn, met eveneens een goede kwaliteit.

JW
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
jago
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 07:08
WoonplaatsCOLON Drunen

kijk eens bij myphotofun.nl daar hebben ze verschillende albums met formaat 30x30 zelfs hele mooie luxe albums.

kwaliteit van de foto's ben ik erg tevreden over.
Gebruikers-avatar
chja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2004 21:00
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Ik moet ook een trouwalbum opleveren, dus ben benieuwd wat nu de ervaringen zijn van de TS!
http://www.chrisjansenfotografie.nl
http://www.beautyofdecay.nl
beautyofdecay.hyves.nl
beunky
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 08:53
WoonplaatsCOLON Twente

Profotonet gaat de derde week van mei starten met albums.
Misschien is dat wat?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance."
Gebruikers-avatar
chja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2004 21:00
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

beunky schreefCOLONProfotonet gaat de derde week van mei starten met albums.
Misschien is dat wat?
Vrij eenvoudige omslagen voor zover ik het nu kan beoordelen, zoek meer verka achtig iets(e-lay.nl)
http://www.chrisjansenfotografie.nl
http://www.beautyofdecay.nl
beautyofdecay.hyves.nl
beunky
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 08:53
WoonplaatsCOLON Twente

Lulu.com misschien een idee dan?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance."
fversteegen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 536
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 19:03
WoonplaatsCOLON Leiden

Ik verwacht morgen mijn Albelli 30x30cm boeken te mogen ontvangen. Zal het resultaat wel hier posten.
[i]The camera can photograph thought.[/i] Dirk Bogarde - [color=EFEFEF][url=http://www.encreative.nl]&Creative[/url][/color]
fversteegen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 536
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 19:03
WoonplaatsCOLON Leiden

Nou, ik heb mijn Albelli fotoboek binnen en moet zeggen; het ziet er niet slecht uit! Het papier is, voor een boek, aan de dikke kant. Nadeel is alleen dat de glanslaag erg plastic lijkt. Alsof ze de pagina's in een huis-tuin-en-keuken-laminator gestopt hebben en er een 250 micron hoes omheen hebben gedaan. Verder is het overduidelijk drukwerk (en geen belichte foto's).

Kortom: leuk voor thuis, absoluut ongeschikt voor professioneel resultaat/trouwalbums!
[i]The camera can photograph thought.[/i] Dirk Bogarde - [color=EFEFEF][url=http://www.encreative.nl]&Creative[/url][/color]
Wreckerrm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2005 15:09
WoonplaatsCOLON Muntendam

wij hebben 2 maal een 30x30 album bij fotobuch.de laten afdrukken. De kwaliteit vind ik erg goed.

Gr Wreckerrm
Canon EOS 350D + BG-E3 + Canon 10-22 + Canon 24-105 f/4L IS USM + Canon 70-300 IS + Canon 50 1.8 II + Canon 18-55 + Speedlight 420EX + Omnibounce + wat filters
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar