Eerste gezinsfoto (achtergrond totaal veranderd) Gelukt??

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

Hallo forumleden,

ik lees al weer een tijdje mee met jullie maar post nog niet zoveel. toevallig had ik vrijdagavond mijn eerste gezinsshoot.

omdat er schaduwen op de achtergrond aanwezig zijn heb ik de gehele foto met achtergrond veranderd.

mijn vraag is vinden jullie de foto goed gelukt of hebben jullie een andere oplossing.

Origineel: Afbeelding

Bewerkte versie
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

Complimenten hoor. Ziet er goed uit, zelfs bij de haren geen spoor te zien op dit beeldscherm op m'n werk.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nope

- Broek van de uiterst linkerpersoon
- Persoon met witte blouse > halo eromheen
- Verders her en der nog wel halo's te zien van slecht klonen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

Ik ben benieuwd of ik dat thuis op mijn gekalibreerde scherm dan ook zie. Hier ziet het er nl. keurig uit :?
Ditch
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2006 11:31
WoonplaatsCOLON Sint Philipsland
CONTACTCOLON

Hier op mijn laptop is het ook geen 10 hoor. :roll:
One click on a day, keep all your bad thought away.....
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

de jongen links heeft langs de hele kant een feathervage rand. Het meisje rechts ook.
Niet mooi. Komt waarschijnlijk omdat je aan het gummen bent geweest met een hardness van 0% of je feather hebt gebruikt bij het selecteren.
Met maskers werken, dat wil het wel doen en dan echt bijna op pixelnivo gaan bijwerken.
Daarbij voelt de foto hellend naar links toe. Misschien dat een beetje horizontaliseren.
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Je ziet heel duidelijk dat er een andere achtergrond ingeplakt is en daarbij vind ik persoonlijk dat de voorste twee personen wel mooi scherp zijn en de rij erachter niet.

Misschien als het mogelijk is dat je hem beter opnieuw kunt maken en dan de personen wat verder van de achtergrond af zou kunnen zetten en ervoor zorgen dat je achterste personen ook scherp erop staan.

Wordt het misschien mooier als dat je er nu aan gaat werken.

Groetjes Patricia.
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

laat ik het zo zeggen... prima werk..
alleen.... als je er beduidend meer tijd aan uitgeef kan het resultaat nog beter worden....
het is bijzonder lastig een bijna honderd procent resultaat te krijgen, maar er zitten toch wat foutjes in nog die je wel weg kunt werken ...
niet te snel klaar willen zijn is altijd een must bij het bewerken van foto's
je neemt ook de tijd om de foto te maken dus waarom ook niet de tijd nemen om het resultaat af te maken...

plezier..
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik wil je enthousiasme niet temperen, je hebt vast flink wat tijd gestoken in het opknappen van deze foto. En dan wil je eigenlijk niet horen:" nee, dit is niet gelukt"
En toch, dit soort bewerkingen blijf je altijd zien :cry:
Mijn idee: als je de tijd die je nu gestoken hebt in het nabewerken had gestoken in een goede set-up voor het maken van de foto zelf had je een mooier resultaat gehad.
Sterker nog: als jij vijf minuutjes had besteed aan het schikken van het gezelschap zodat ze binnen de achtergrond blijven had jij Photoshop alleen maar nodig gehad om kleur, contrast en scherpte bij te stellen. :wink:
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Ondanks dat je 't hier en daar kunt zien, vind ik 't resultaat wel goed hoor. Als je em niet groot gaat afdrukken is 't niet zo'n probleem, maar doe je dat wel, dan ga je vlekken, halo's, etc, echt zien... Hoelang ben je er mee bezig geweest als ik vragen mag?
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
bas28
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2006 14:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Als je het goed vind, wil ik vanavond wel wat tijd in steken vind het wel een uitdaging om deze goed te krijgen.

Graag zou ik wel een groter bestand willen dan deze als je die niet hebt dan probeer ik het wel met deze foto.

Gr.

Bas
Een goede fotograaf, vangt het licht verborgen in de schaduw. Laat je zintuigen samensmelten met emoties. Pakt die compositie in één beeld en maakt dé herinnering blijvend.
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

Jazzman schreefCOLONOndanks dat je 't hier en daar kunt zien, vind ik 't resultaat wel goed hoor. Als je em niet groot gaat afdrukken is 't niet zo'n probleem, maar doe je dat wel, dan ga je vlekken, halo's, etc, echt zien... Hoelang ben je er mee bezig geweest als ik vragen mag?
@ jazzman, ik ben wel een uur bezig geweest met deze bewerking.
@ bas28 ga je gang. ik ben benieuwd
maurice1970
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:49
WoonplaatsCOLON Naaldwijk

Jammer van die handen van die persoon op de voorgrond, die had ik of helemaal op de foto gezet, of gecropped. imho.
Kijk eens naar het vogeltje...
Canon EOS 7D Canon ef 50mm mk II
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

maurice1970 schreefCOLONJammer van die handen van die persoon op de voorgrond, die had ik of helemaal op de foto gezet, of gecropped. imho.
Ja achteraf vond ik dit ook jammer. maar het is mijn eerste keer, ik heb veel geleerd van deze shoot en bedank ook alle mensen die gereageerd hebben op mijn foto.

Ik ben benieuwd of er nog vrijwilligers zijn die mijn foto willen bewerken.
alvast bedankt.
maurice1970
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:49
WoonplaatsCOLON Naaldwijk

Waarom haal je niet alles weg met de pentool??
Laat je het rondom de haren nog een buitje ruim zitten, doe je dat later met de extract tool.
Kost wat werk maar ziet er vast wel mooier uit.
Kijk eens naar het vogeltje...
Canon EOS 7D Canon ef 50mm mk II
Gebruikers-avatar
bas28
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2006 14:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

ik ben nog bezig, maar om dit goed te doen gaan er gewoon wat uurtjes in zitten zodra ik wat heb post ik het hier.
Een goede fotograaf, vangt het licht verborgen in de schaduw. Laat je zintuigen samensmelten met emoties. Pakt die compositie in één beeld en maakt dé herinnering blijvend.
maurice1970
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:49
WoonplaatsCOLON Naaldwijk

ook eventjes bezig geweest 5 min:-), alleen heb ik een copy van jouw foto genomen dus is hij wel een beetje minder geworden, kwalitatief...
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=98976[/img]
Kijk eens naar het vogeltje...
Canon EOS 7D Canon ef 50mm mk II
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

maurice1970 schreefCOLONook eventjes bezig geweest 5 min:-), alleen heb ik een copy van jouw foto genomen dus is hij wel een beetje minder geworden, kwalitatief...
Wanneer je 'm had uitgeprint en dan met een klein schaartje had uitgeknipt, had je het niet in 5 min. voor elkaar gekregen. Maar het had wel ongeveer hetzelfde onnatuurlijke resultaat opgeleverd.
Gebruikers-avatar
bas28
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2006 14:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Nou ik heb erg mijn best gedaan, tevreden ben ik nog niet vanwege de kleuren maar goed dit is bijna maximaal bewerkt.
probeer er nog verder mee te stoeien.

Met orgineel kom ik natuurlijk vele malen beter uit.....


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=98995[/img]
Een goede fotograaf, vangt het licht verborgen in de schaduw. Laat je zintuigen samensmelten met emoties. Pakt die compositie in één beeld en maakt dé herinnering blijvend.
jumpdog
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 18:53
WoonplaatsCOLON maarssenbroek

weet niet of het nog nodig is , zie dat TS al een tijdje niet gereageerd heeft,maar vooruit.

ga geen bewerking doen maar wel een tip ...

crop eerst de foto zolas je het wilt hebben ..maak een laag aan en zet die om naar negatief.. op het negatief een uitknipmasker maken,waarom negatief :wink: ..dan worden de schaduwen wit en kun je heel precies uitknippen, ...terug naar positief en nieuwe achtergond aanmaken....
Als je het niet maakt ..weet je nooit of het een mooie foto was geworden
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar